close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat cinquecento: Toerental Stationair

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

Dochter heeft een cinquecento sporting.
Als je de auto start, loopt het motortje, perfect!!!
Echter na een 20 tal seconden begint de auto behoorlijk
te "pruttelen" ( verschil in geluid is merkbaar te horen bij de uitlaat)
lijkt wel alsof hij veel te veel brandstof krijgt.
Iemand noemde het gek genoeg "lijkt wel of 'ie viertakt"
Verder loopt de auto als een zonnetje, Gasklep positiesensor? of ????
Heb de koelvloeistof sensor al vervangen, distributie gecontroleerd,
bougies vervangen voor de "juiste" (dealertip) is uitgelezen,
niets te vinden. Voor de zekerheid de boel "gereset" Lambdasonde vervangen,
klepspeling nagemeten, en toch is de lambawaarde (1.13) Stationair te hoog.
Mapsensor is ook in orde hij gaat veel slechter lopen als ik de slang eraf trek.
Van afkoppelen slangen lucht- en aktiefkoolfilter gaat de motor, stationair, wel harder lopen, maar hij blijft "pruttelen", dus lambawaarde blijft te hoog. (1.13)
De Apk is er, door dit akkefietje, inmiddels af en ik krijg hem met deze lambawaarde er niet door!
Is niet veel maar toch .....
P.S. de kleppen staan gemiddeld goed een enkele klep zou 0.05 losser kunnen,
Dit zal toch geen effect hebben? Daar het motortje, ongeveer, 20 seconden loopt
zoals het hoort.
Oh ja! heb de motor ook links en rechts met remmenreiniger besproeit, geen resultaat, dus geen lekke pakkingen.

Geplaatst door

manabike (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij stationair toerental is de lambdawaarde geen keuringseis, wel bij verhoogd toerental. Dus wat dat betreft is het geen apk-belemmering.
Al eens gekeken naar een lekke inlaatpakking ?

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Bedankt voor je opmerking, dan snap ik niet waar het garagebedrijf mee bezig is....
By the way, de koppakking en alle andere pakkingen zijn vervangen ( 4 weken geleden) dus, hoop ik, dat alles goed gebeurd is.

manabike 0

17 jaar

Is je rembekrachtiger soms lek (sissend geluid bij pedaal). Heb dit ook al meegemaakt. Slang afdichten voor controle.

Slim idee.......

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Is het proberen waard, maar hij remt nog als de beste, whatever, niet geschoten is altijd mis dus ga ik morgen direkt proberen.
Dank je

manabike 0

17 jaar

Remmen zal hij wel doen, maar lekkage zal toch invloed hebben. Ik heb bij een Opel Astra F ook eens gezocht en toen bleek het slangetje van de recirculatieklep er af te liggen onder dashboard. Deze liep ook niet lekker stationair

Eureka, heb het gevonden.
Was "slechts" de klep voor luchtregeling stationair toerental.
Die vervangen, alles perfect co, lambda, viergas,
kortom, perfetto maccina.
Dank voor jullie inbreng.

manabike 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.