Fiat : trekken in stuur

Tegen stoeprand aangereden met rechts voor. Omdat rechter voorband stuks was,2 nieuwe voorbanden laten monteren en vierkant laten uitlijnen. Wat is nu het probleem. Hij trekt naar links bij het gasgeven en wil naar rechts wanneer het gas wordt losgelaten.
Totale voorwielophanging laten controleren. Nergens ruimte op of rubbers defect. Nog een keer laten uitlijnen. Alles oke.
Wie heeft een idee?

bromsnor1457

Geplaatst door bromsnor1457 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

30 Reacties

Santa (0), 18 jaar geleden

Hmmm, misschien een kromme veerpoot opgelopen..?

van Looijen (0), 18 jaar geleden

Auto's met een voorwielaandrijving trekken altijd naar een kant met optrekken en tijdens het gas loslaten precies naar de andere kant.
Dit ontstaat door de schuine tandwielen in de versnellingbak.
Misschien heb je er voorheen nooit opgelet.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Wat kunnen nou de tandwielen in de bak nou voor invloed daar op hebben?.
Terwijl er nog aandrijfassen en ophanging tussen zitten.
Dit lijkt me sterk.
Ik denk toch echt dat er iets krom is, als het voor die tijd er niet was.

Santa (0), 18 jaar geleden

Sorry Johan, dat is je reinste lariekoek. Alhoewel, theoretisch heb je wel een beetje gelijk. Hoe zit dat dan? Bij sommige auto's zijn de aandrijfassen van ONGELIJKE lengte. Hierdoor KAN er verschil in torsie ontstaan tijdens ZEER FEL accelereren en KAN de auto naar 1 kant gaan trekken. PUUR THEORETISCH GESPROKEN, DUS. EDOCH: dat is in gewone bedrijfssituaties niet van toepassing. Schuine tandwielen hebben hier dus NIETS mee te maken!! Broodje-aap verhalen waarmee dealers je afschepen. Sorry, maar IK spreek uit ervaring!! Dealer trachtte mij hier ook mee af te schepen! Later bleek door een CORRECTE uitlijning de zaak toch goed recht te kunnen rijden ZONDER ONNODIGE BANDENSLIJTAGE!!! Je kunt namelijk elk briek ding wel recht laten rijden....

sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden

toch wel 2 dezelfde banden gemonteerd?

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

dick..

indien er niks krom blijkt te zijn, zou de auto na een uitlijning weer na behoren moeten rijden... er zijn gevallen bekent dat fiat met een incorrecte sporing van de band rollen... je zou misschien eens een euromaster kunnen bezoeken om het geheel nogmaals eens te gaan bekijken...

paul,

Santa (0), 18 jaar geleden

Hee Paul, dat zou toch wel het toppunt zijn! Dat kan Fiat toch niet maken? Je mag toch verwachten dat ze weten hoe hun eigen producten uitgelijnd dienen te worden?

bromsnor1457 (0), 18 jaar geleden

Hallo Paul

Ik heb de auto inderdaad niet via de officiele Fiat dealer gekocht Maar bij een bekend autobedrijf, die geen officiele dealer is. Inderdaad de koppelingsplaat is vervangen bij 70.000 km en de remschijven bij 60 dkm. Ook bleek bij de reparatie in de Fiatgarage dat de turboslang niet goed was en vervangen diende te worden. Ik kon geen verschil zien tussen de nieuwe en de oude. Hoe kan ik erachter komen dat ik zo'n auto heb en waar kan ik de claim neerleggen. Oh ja, waar kan ik die scheef trekkende auto laten chacken en laten maken

Gr. Dick

Santa (0), 18 jaar geleden

Hallo Dick,

ik denk eerlijk gezegd dat een claim wel wat moeilijk gaat worden. Ik neem aan dat de garantie op de auto al verlopen is en je de Doblo al eens hebt laten uitlijnen? Ik heb begrepen dat er met bepaalde modellen van Fiat, b.v. de Stilo ook altijd wat aan de hand was en de Palio valt ook niet echt positief op.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Zijn die er dan?!

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

palio of stilo... het blijft een fiat.. mocht ik er ooit geld voor hebben liggen, dan koop ik er één

paul,

Santa (0), 18 jaar geleden

Dus die verhalen over de Stilo Abarth zijn dus WEL correct, WCP.....??

bromsnor1457 (0), 18 jaar geleden

Ik heb die Fiat gekocht bij een niet merk-dealer en heb er ¤ 800,- minder voor betaald dan bij de officiele Fiat dealer zou kosten.Er is mij nooit iets verteld dat deze auto anders was, dan wanneer deze rechtstreeks van de dealer zou komen. Sterker nog, mij is verteld dat hij via de dealer aan mijn leverancier werd geleverd en de garantie ook via de Fiat-dealer zou lopen en hij de beurten onder garantie voor Fiat deed. Degene die hem verkocht zei dat hij niet zo'n mooie showroom hoefde te hebben en niet zoveel nieuwe auto's op voorraad hoefde te hebben als de dealer en hij daarom goedkoper kon leveren. Ik ben echter bang dat zulks nu na 3 jaar niet meer zoveel uit maakt en ik toch het bokje ben.

bromsnor1457 (0), 18 jaar geleden

En Santa. Ik heb ook ervaringen met zo'n Fiat Stilo Abarth. Ook dat is een auto met heel veel kuren. Zeker op elektronisch gebied. Het is bij net een Alfa. Je begint je zorgen te maken als er geen lampjes branden op het dashboard. En onoplosbaren startproblemen had hij ook. Bovendien is het een ramp om een kapotte koplamp te vervangen.
Gr. Dick

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

ben ik met je eens dick, overgens de stilo scoort goed als men praat over tevredenheid, maar goed.. dit soort auto's kosten de hele wereld ook niet... je kunt voor relatief weinig geld ook een keer geluk treffen...

paul,

Santa (0), 18 jaar geleden

Paul, tevreden over een Stilo Abarth.....?? Daar zijn er hier wel meer topics over! En NIET omdat de eigenaren zo tevreden waren...!! Maar ik moet toegeven: die JTD-blokken zijn geweldig!!

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

dick...

nogmaals de boel goed laten controleren, zonodig ook weer uitlijnen.. het lijkt mij een normale zaak dat deze auto toch recht moet kunnen sturen....

dick we horen het wel....

sucses

paul,

bromsnor1457 (0), 18 jaar geleden

Paul,

Ik laat hem eerst voor de eerste keer APK keuren binnenkort. Kijken wat men daar ervan zegt. Kan daarna altijd nog even naar de DAF vrachtwagendealer. Die verkoopt n.l. ook Fiat bedrijfswagens. Misschien is daar meer expertice aanwezig. Ik laat het je weten.

bedankt Dick

bromsnor1457 (0), 18 jaar geleden

Santa,

Wel eens in een Fiat Stilo Abarth gezeten. Moet je de voorstoel op de hoogste stand zetten en dan de lendesteunen instellen. Moet je daarna de stoel omlaag doen. Dan heb je de ronding voor de onderrug tussen je schouderbladen zitten. Dat is fijn !!!!!

Gr Dick

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Dick, als je problemen ondervind met de apk kom je maar ff naar mij toe, ik zit vlak bij je. Zal ik kijken of ik hem door de apk kan drukken. Je ziet, iedereen bied een helpende hand.

met vriendelijke groet,

Sytze Jansma

teczwolle (0) PRO, 18 jaar geleden

cosmo heerenveen is een goede keuze deze jongens kunnen het uitlijnen goed voor elkaar krijgen
trouwens ik denk dat de eerste keer uitlijnen gewoon niet goed is gedaan
wij hebben zeer veel doblo s in onderhoud maar echtveel problemen met uitlijning komen niet voor behalve bij de eerste serie en na schades

grtn richard

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

@ teczwolle: zucht, het was dan ook maar een geintje, zoals deze hele topic! Maar dat had jij nog niet in de gaten dan???!
Jonge jonge man, natuurlijk keur ik zo geen auto's!!!!!!!!

Sytze

Santa (0), 18 jaar geleden

Behalve die Arreslee van mij, toch, Sytze..?

Santa (0), 18 jaar geleden

Dick, Cosmo Heerenveen lijkt me dan wel een goede oplossing.
Een en ander moet middels uitlijning toch weer in het gareel te krijgen zijn?
Die stoelen van de Stilo...... Ik word er nog wel eens zwetend van wakker...... Idd een ramp!
En ik heb nog ff navraag gedaan, maar na Sinterklaas besta IK dus ook al een tijdje niet meer, getuige het volgende plaatje....

Santa (0), 18 jaar geleden

http://img519.imageshack.us/img519/5757/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

teczwolle (0) PRO, 18 jaar geleden

ik heb het bericht aangepast tot dus ver alles weer in orde.

alleen mn opmerking is nu ff gewijzigd:
dat dit een nep topic is is leuk alleen snap ik niet waarom dit hier op een site moet gebeuren waar men elkaar toch probeert te helpen en niet elkaar loopt te verkloten (sorry voor dit woord:-)

ik probeer net als iedereen gewoon met collega s mee te denken en evt een oplossing te vinden en aangezien ik zelf in de fiatbedrijfswagens (lcv) zit en het slechte sporing in doblo s herken nam ik deel aan deze topic.
zal topic verder links laten liggen
have fun

grtn richard

Santa (0), 18 jaar geleden

Nee hoor teczwolle, de vraagsteller en zijn topic zijn niet nep, er zat alleen een komische reactie in verwerkt.
Je kunt normaal meedoen en met een evt. oplossing komen, hoor!
Dick zal je er erkentelijk voor zijn.
Nieuwe banden laten monteren en dan met een trekkende auto blijven rijden is ook zonde. Dan BLIJF je aan de gang!
Is er dan iets wat de Doblo zo specifiek gevoelig maakt voor slecht sporen?

Santa (0), 18 jaar geleden

http://img73.imageshack.us/img73/1492/st..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />De stoelen waren niet het enige wat het liet afweten bij die Stilo, Dick.....!

bromsnor1457 (0), 18 jaar geleden

Laatse bericht van Dick. Bij de APK kwam naar voren dat de beide draagarmrbbers niet goed meer waren. Einde probleem en einde discussie Bedankt voor alle goede raad

Santa (0), 18 jaar geleden

Nou, ben blij dat het probleem weer opgelost is, Dick!
Dat bespaart je in ieder geval een ritje naar Paul....!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Overig of stel zelf een nieuwe vraag.