Hallo,
Weet iemand wat er aan de hand is met het volgende probleem?
Ik heb een Fiat UNO die nogal "zweverig" stuurt. Het lijkt alsof de voorbanden het contact met het wegdek langzamerhand verliezen, naarmate ik op snelheid ben.
De Fiat heeft geen stuurbekrachtiging.
Bedankt alvast voor een eventuele reactie van jullie.
LTJ
Geplaatst door CarLover1 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Uno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Uno of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden
waarschijnlijk: slechte schokbrekers of bandenspanning?
paul,
CarLover1 (0), 18 jaar geleden
Nee, dat is het juist niet.
De banden zijn zgan en hebben de juiste spanning en de schokbrekers zijn vorige maand vervangen.
Als ik tijdens het rijden het stuur iets naar rechts of links beweeg, dan corrigeert de wagen zich niet. De sporing is ook OK, want hij wijkt tijdens het rechtuit rijden niet naar links of rechts. Maar OOWEE als er een oneffenheid op de weg ligt, dan slaat hij door naar een ongewisse richting. Zelfs bij snelheden van ~30km/h.
LTJ
thei11316 (0), 18 jaar geleden
Of je sporing goed is,is niet alleen te concluderen uit het feit of de auto niet of wel naar een bepaalde kant trekt.
Het toe of outspoor kan niet goed zijn afgesteld,dit kan daar een oorzaak van zijn.
Bij te veel toe spoor zullen je voorbanden aan de buitenkant meer slijten en bij te veel outspoor aan de binnenkant.
Zou 'm toch maar even laten uitlijnen.
CarLover1 (0), 18 jaar geleden
Ik zal naar de slijtage kijken en de sporing laten controleren.
Als dat het probleem opheft, dan laat ik het wel horen.
Bedankt voor jullie reacties.
leeny (0), 18 jaar geleden
Zijn je achterschokdempers wel stug genoeg ? Als je die verwisseld met eentje die stugger is blijft de neus gewoon naar de grond gedrukt en verlies je de stuurcontrole iets minder op hogere snelheden.
joep5513 (0) PRO, 18 jaar geleden
controleer ook effe de stuurkogels en fuseekogels. ook de rubbers van de voorste draagarmen onder goed controleren op speling
CarLover1 (0), 18 jaar geleden
Hallo WCP 178
Zag wel veel vette smurrie op de rubbers van de stuurstangen en het stuurhuis.
Je zou daar weleens gelijk in hebben.
Al met al wordt het misschien wel een duur herstel?
De auto zelf is niet veel waard.
Denk dat het maar strip en naar de sloop breng.
Ik dank ajullie allen voor jullie reacties.