Fiat Scudo: verwarming blaast niet meer

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

hey,

wel de verwarming blaast nu niet meer, op het einde blaasde die soms nog warme lucht, maar nu niets meer op geen enkele stand.
had dan is gebeld naar garagist, die zei om eens te meten aan die motor die er voor zorgde dat er lucht geblaasd word, tussen de rode en groen/gele draad, hier komt 14V op, maar toch geen warmte.
kan iemand me helpen wat ik nog zou moeten nakijken of wat de oplossing is?
na enige tijd word het wel warm in de auto, maar dit is dan ondanks de ventilator

mike fiat scudo

Geplaatst door mike fiat scudo (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Scudo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

tja,dat krijg je als je blijft doorrijden met kapotte spullen. Nou is de nood aan de man!

Wat jou monteur denk ik bedoelde is om te kijken of er spanning kwam op de motor. Als je op die 2 dikke draden accuspanning meer,zal ie het moeten doen.
Als hij eerst nog wel op verschillende standen blies (want dat begrijp ik uit je verhaal) zal je kachelweerstand wel kapot zijn.
Warme en koude lucht wordt niet door de motor geregeld.

thei11316 (0), 13 jaar geleden

Dan zal de motor zelf vasthangen op zijn lagers en ook te zwaar afgezekerd zijn

mike fiat scudo (0), 13 jaar geleden

hmm, en kan ik daar dan iets aan doen moest die vasthangen op de lagers zelf?

ik bedoelde dat ik gemeten heb op de ventilator.
daar meette ik 14V, op welke manier ik ook de standen plaatste (koud/warm) (stand 0, stand max) (voeten, ruitverwaming)

ik ben maar een leek, maar kzou er toch graag iets aan kunnen doen want garagisten zijn duur!!
waar bevind die kachelweerstand zich ergens?

thei11316 (0), 13 jaar geleden

Als de kachelweerstand kapot is draait de ventilator alleen nog op de hoogste stand,dus verwacht ik niet dat die weerstand kapot is.deze zit in het luchtkanaal direct achter de ventilator,je ziet hem zitten door de stekker verbinding.

Wanneer de vent te zwaar drrait gaat normaal eerst een zekering kapot en als je deze maar vaak genoeg blijft vervangen,ook de weerstand,maar het blijft wel de vent die de oorzaak is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Scudo of stel zelf een nieuwe vraag.