Beste kenners,
Ik heb al meerdere forums doorgekeken maar ik kom er uiteindelijk niet uit.
Ik heb veel contact met mijn automonteur maar deze is ook door al zijn opties heen.
De motor wordt geleidelijk warm door stationair te draaien binnen 10 minuten. Verder loopt de temperatuur ongeveer op tot de helft op het dashboard. Vandaag is de koppakking vervangen, alles doorgespoten en ontlucht door mijn monteur. Het probleem is dat de luchtstroom echt warm wordt als de motor boven de 3500 toeren draait. Zodra de toeren afnemen neemt vrijwel direct de temperatuur af.
Ik heb een half jaar geleden al mijn hele dashboard gedemonteerd en alles was daar ook in orde. Alle kleppen draaien en sloten zoals het hoort volgens mijn monteur.
Wij zijn uit alle opties, heeft een van jullie de oplossing?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Joey
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is er verder allemaal al gedaan dan , omdat je door je opties heen bent ?
Thermostaat is vervangen ?
Waterpomp is vervangen ?
Kachelradiateur Gespoeld/vervangen ?
Temperatuur daadwerkelijk gemeten , of ga je af op je meter ?
Bedank voor je snelle reactie!
De termostaat is niet vervangen. ik zal nog even navragen aan mijn monteur wat de reden hiervoor was.
De waterpomp is wel vervangen, gelijk met de vervanging van de koppakking en zit er dus net nieuw onder.
De kachelradiateur is inderdaad ook vandaag nog doorgespoeld maar voor zover ik weet niet vervangen.
Temperatuur is niet daadwerkelijk gemeten naar mijn weten, en ik kijk inderdaad naar mijn dashboardmeter.
Ik was vergeten te vermelden dat beide slangen (aanvoer en afvoer) warm worden. Ik lees ook vaak dat één van de twee warm wordt, maar bij mij worden ze beide warm.
Ik hoor het weer graag!
Groet,
Joey
9 jaar
ik heb even navraag gedaan. Hij gaf aan dat de motor niet lang duurde met opwarmen als hij stationair draait dus hij verwacht niet dat de termostaat het probleem is. Maar, aangezien het niet een heel duur onderdeel is heeft hij er nu een besteld en zal deze volgende week geplaatst worden.
Ik ben erg benieuwd.
Mocht iemand in de tussentijd nog een idee hebben dan hoor ik dat graag!
Groet,
Joey
9 jaar
Beste allen,
Ik ben zojuist langs mijn monteur geweest en hij heeft de thermostaat vervangen.
Ik ging hierna een rondje rijden en merkte vrijwel direct dat de verwarming weer aanzienlijk warmer werd!
De verwarming is nog nooit zo warm geweest sinds ik mijn auto heb, dus dat is goed nieuws.
Mijn monteur gaf aan nog wel even de koelvloeistof in de gaten te houden maar het ziet er naar uit dat het probleem is opgelost.
@kaleido 1, hartelijk dank voor je reactie!
Met vriendelijke groet,
Joey
9 jaar
Mooi , bedankt voor de feedback , en we hebben weer wat geleerd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar