WIJ HEBBEN EEN FIAT PUNTO IN DE W.P. WAAR HET MOTORSTORINGSLAMPJE
VAN BRAND FOUT CODE P0302 GEEN ONTSTEKING CIL 2.
P0300 GEEN ONTSTEKING ALGEMEEN KLEPPEN BOEGIES EN DISRIBUTIE TIMING GE CONTROLEERD OP ADVIES VAN EEN FIAT DEALER MAAR ZONDER
SUCSES WIE HEEFT ER VOOR ONS EEN TIP.
BOBINE VERVANGEN HEEFT GEEN SUCSESS.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bobines durven voor problemen zorgen.
Arnold,
Ik dacht ook aan de bobine,het is toch eentje met twee dubbel wekende bobines,daar gaat er vaak een van kapot.
Hans
BOBINE VERVANGEN GEEFT GEEN VERBETERING.
Kan het geen haperende BDP-sensor zijn? Is de distributie onlangs losgeweest? Sensor wel goed teruggeplaatst?
Vergeet het inspuitsysteem niet. Als het multipoint is kan het ook de injector van cil 2 zijn. En als er vuil op het vensterrad van de toerentalsensor kan dit ook.
Hoe loopt de motor?
Uitlaatgassamenstelling?
vergeet even de foutcodes en ga weer te werk zoals vroeger, kijk injector twee na zoals Sander adviseerde en dan ga je gewoon te werk met een scoop en kijk als je je aanstuursignalen aan je bobijn krijgt, zoniet controleer alle verbindingen als die er zijn tot aan de ECU die de bobine(s) aansturen.
moest de ECU niets geven, geen aansturing, vervang deze dan eens met een reservere als deze ter beschikking is. aangezien het een multipoint is zal het ook wel sequentiele injectie zijn, en zal één van de sensoren niet goed meer werken ( nokkenassensor ) als deze aanwezig is eens de signalen van meten anders de krukassensor eens met een scoop uitmeten en zien als er geen verzwakking is in het sinuscidiaal signaal.
20 jaar
ecu gaat regelmatig kapot zijn zelfs ruildelen voor te krijgen bij fiat.
en zet ff je Caps Lock uit...
20 jaar
Is het geen valse lucht?
Ik zet hem wel uit Arnold, maar dat mag je zelf weten hoor.Grapje..
Wat bedoel je precies met toonwiel gesynchroniseerd??
PROBLEEM IS OP GELOST TOONWIEL GESINGRONISEERD BIJ EEN COLEGA
FIAT DEALER .
EN IK ZET ME CAPS NIET UIT (ERGODYNE 1)
Volgens de kolega dealer is het mogelijk om de krukassensor te
singroniseren met de tandkrans van de krukas dit komt volgens
hem meer voor als de tandriem vervangen is.
Ik dacht het al.
Jacob voor de goede orde de sensor was wel goed gemonteerd maar
kan sftwearmatig gesingroniseerd worden.
ik heb nu ook zo een ,geen onsteking cilidner 2,compressie goed,timing goed,maar ze zeiden tegen mij dat het joint de cullase terug is.maar dan moet hem toch compressie verlies hebben ik had 11 en hij mag tussen 9 en 14 zitten.als het dat kan zijn laat ik de cilinderkop niet demonteren natuurlijk.
greets
19 jaar
heb dit probleem ook gehad, computer kapot a 500euries !
18 jaar
Synchroniseren van krukas en nokkenas snesor kun je ook zelf doen.
Moet elke ker na het verwijderen (resetten) van foutcodes en als de accu los is geweest.
Draai de motor warm, koelvinnen moeten 2 maal aan gegeaan zijn.
Geef 3 maal gas tot boven de 5000 toeren (hou 6000 aan voor de zekerheid).
Heb ook dit probleem gehad , inderdaad de computer
vraag me af waarom men met capslock erop moet zitten schreeuwen.... ;-)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar