WIJ HEBBEN EEN FIAT PUNTO IN DE W.P. WAAR HET MOTORSTORINGSLAMPJE
VAN BRAND FOUT CODE P0302 GEEN ONTSTEKING CIL 2.
P0300 GEEN ONTSTEKING ALGEMEEN KLEPPEN BOEGIES EN DISRIBUTIE TIMING GE CONTROLEERD OP ADVIES VAN EEN FIAT DEALER MAAR ZONDER
SUCSES WIE HEEFT ER VOOR ONS EEN TIP.
BOBINE VERVANGEN HEEFT GEEN SUCSESS.
Geplaatst door Arnold689 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
19 Reacties
geert3496 (0) PRO, 19 jaar geleden
Bobines durven voor problemen zorgen.
Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden
Arnold,
Ik dacht ook aan de bobine,het is toch eentje met twee dubbel wekende bobines,daar gaat er vaak een van kapot.
Hans
Arnold689 (0) PRO, 19 jaar geleden
BOBINE VERVANGEN GEEFT GEEN VERBETERING.
jfikse (55) PRO, 19 jaar geleden
Kan het geen haperende BDP-sensor zijn? Is de distributie onlangs losgeweest? Sensor wel goed teruggeplaatst?
Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden
Vergeet het inspuitsysteem niet. Als het multipoint is kan het ook de injector van cil 2 zijn. En als er vuil op het vensterrad van de toerentalsensor kan dit ook.
Hoe loopt de motor?
Uitlaatgassamenstelling?
alessio (0), 19 jaar geleden
vergeet even de foutcodes en ga weer te werk zoals vroeger, kijk injector twee na zoals Sander adviseerde en dan ga je gewoon te werk met een scoop en kijk als je je aanstuursignalen aan je bobijn krijgt, zoniet controleer alle verbindingen als die er zijn tot aan de ECU die de bobine(s) aansturen.
moest de ECU niets geven, geen aansturing, vervang deze dan eens met een reservere als deze ter beschikking is. aangezien het een multipoint is zal het ook wel sequentiele injectie zijn, en zal één van de sensoren niet goed meer werken ( nokkenassensor ) als deze aanwezig is eens de signalen van meten anders de krukassensor eens met een scoop uitmeten en zien als er geen verzwakking is in het sinuscidiaal signaal.
Michel7773 (0) PRO, 19 jaar geleden
ecu gaat regelmatig kapot zijn zelfs ruildelen voor te krijgen bij fiat.
Ergodyne1 (0), 19 jaar geleden
en zet ff je Caps Lock uit...
mobi (0) PRO, 19 jaar geleden
Is het geen valse lucht?
Arnold689 (0) PRO, 19 jaar geleden
PROBLEEM IS OP GELOST TOONWIEL GESINGRONISEERD BIJ EEN COLEGA
FIAT DEALER .
EN IK ZET ME CAPS NIET UIT (ERGODYNE 1)
Siem Bijman (140) PRO, 19 jaar geleden
Ik zet hem wel uit Arnold, maar dat mag je zelf weten hoor.Grapje..
Wat bedoel je precies met toonwiel gesynchroniseerd??
Arnold689 (0) PRO, 19 jaar geleden
Volgens de kolega dealer is het mogelijk om de krukassensor te
singroniseren met de tandkrans van de krukas dit komt volgens
hem meer voor als de tandriem vervangen is.
jfikse (55) PRO, 19 jaar geleden
Ik dacht het al.
Arnold689 (0) PRO, 19 jaar geleden
Jacob voor de goede orde de sensor was wel goed gemonteerd maar
kan sftwearmatig gesingroniseerd worden.
kevin6265 (0), 18 jaar geleden
ik heb nu ook zo een ,geen onsteking cilidner 2,compressie goed,timing goed,maar ze zeiden tegen mij dat het joint de cullase terug is.maar dan moet hem toch compressie verlies hebben ik had 11 en hij mag tussen 9 en 14 zitten.als het dat kan zijn laat ik de cilinderkop niet demonteren natuurlijk.
greets
aldo191 (0), 18 jaar geleden
heb dit probleem ook gehad, computer kapot a 500euries !
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Synchroniseren van krukas en nokkenas snesor kun je ook zelf doen.
Moet elke ker na het verwijderen (resetten) van foutcodes en als de accu los is geweest.
Draai de motor warm, koelvinnen moeten 2 maal aan gegeaan zijn.
Geef 3 maal gas tot boven de 5000 toeren (hou 6000 aan voor de zekerheid).
HILGER (120) PRO, 13 jaar geleden
Heb ook dit probleem gehad , inderdaad de computer
erka (0) PRO, 13 jaar geleden
vraag me af waarom men met capslock erop moet zitten schreeuwen.... ;-)