Hallo,
ik heb een klant met een Cinquecento die ineens niet meer aan wil slaan.
De auto was eerder bij me geweest met het probleem dat deze soms stotterde en ooit afsloeg. tevens brande soms het injectie lampje.
Ik heb toen de injector gereinigd, stekkerverbinding gecontroleerd en het benzine filter vervangen.
2 dagen later sloeg ie dus helemaal niet meer aan.
Ik heb de centrale injector reeds vervangen (gebruikt want niet niet meer leverbaar) maar zonder succes. Er komt wel zeker brandstof aan bij de injector want als ik deze er uit haal valt er een plens benzine op de gasklep.
Ik krijg bij het inschakelen van jet contact op 1 van de 2 aansluitingen van de injector spanning maar als ik de stekker kortsluit met een led spanningzoeker dan gebeurd er niets.
Ik zou dus zeggen dat het een massa probleem moet zijn.
Ik heb de beide draden van injector tot computer nagemeten en die zijn in orde.
Heeft er iemand een idee of de injector massa geschakeld is?
Zo ja, zou het dan een defecte computer betreffen of zie ik nog oets over het hoofd?
Gr Chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens het schema in autodata is de injector massa schakelend, heb je wel vonk? Anders misschien krukassensor.
Lees dit niet uit je verhaal, bougies vonken dus wel en als je zelf brandstof in inlaat doet slaat de motor wel aan?
Oiram
Het probleem blijft toch dat de injector niet inspuit en er wel brandstof naar toe gaat (dus de naald word niet gelicht) Of ik nu wel of geen vonk, aanslaan doet ie niet als de injector niet werkt.
Als de injector inderdaad massa geschakeld is zal het probleem daar wel in zitten maar of dit dan aan de computer ligt weet ik dan nog niet zeker.
Gr Chris
[quote=Chris en Pat]Of ik nu wel of geen vonk, aanslaan doet ie niet als de injector niet werkt.
Gr Chris[/quote]
klopt,maar als je een vonk hebt,heb je ook toerentalsignaal. Dus een logische vraag lijkt mij...
Krijg je op de signaaldraad van de injector bij de computer een knippersigaal? zo ja,weet je dat het niet aan de computer ligt.
Is erg handig om te weten of hij wel vonkt kan je namelijk een heleboel onderdelen uitsluiten en scheelt vaak een paar uur zoeken/meten.
Je kan alle draden van de injector/en ECU wel doormeten en maar als de BDP sensor defect is werkt de injector ook niet (en heb je ook geen vonk)
Is er ook geen vonk dan BDP sensor?/immo probleem?
Is er wel vonk dan het circuit van de injector doormeten.
Injector krijgt voeding van het hoofdrelais (deze voeding bij de injector controleren, beste belast met een 10watt lamp ofzo)
Dit zelfde voeding circuit voorziet diverse andere componenten ook van spanning kan je ook nog even controleren als je op de injector "belast" geen goed voeding meet (12volt)
Is de voeding 12v wel goed, dan massa probleem.
Injector word tijdens het starten/en daarna aanslaan massa gestuurd vanuit de ECU.
Massa moet je op de stekker van injector ook belast controleren, ledtester zegt niet zoveel (trekt geen stroom)
Niet massa gestuurd?
Ecu slechte massa? ECU defect (eindtrap eruit)
Oiram
Ok thx, ga ik mee aan de gang...
Nog verder gekomen?
Ik ga er morgen (zaterdag) mee aan de gang... Word vervolgt.
Sorry voor de late reactie maar het probleem is verholpen door een slecht contact van het motor regel relais te verhelpen.
allen bedankt voor het meedenken.
Gr Chris
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar