Ik zit met een Stilo die storing geeft op injector 2, deze is vervangen maar het heeft geen verandering gebracht. Cilinder 2 is volgens mij vanaf distributie maar weet het niet zeker.
mvg Bert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Cilinder 1 > distributie zijde
Gr. paul
Dankjewel, ik heb dus wel de goede injector vervangen maar geen resultaat.
mvg Bert
krijgt die injector wel spanning?
10 jaar
Ik heb de bobine van de 4e cilinder vervangen en het probleem was over. Logica van heb ik jou daar?!
mvg Bert
Of de verkeerde tekst in je tester bij de uitgelzen foutcode.
3 Testers geven het zelfde antwoord
mvg Bert
Testers geven soms cilindergetal aan naar ontstekingsvolgorde i.p.v. de feitelijke 'mechanische'volgorde. Bij ontstekingsvolgorde 1-4-3-2 is de cilinder aan vliegwielzijde dus cilinder nummer 2 volgens de tester.
Even een zijsprongetje: Bij Franse auto's telt men vanaf 't vliegwiel cilinder 1. Wat nu als een Franse motor in een Duitse auto zit? Bijv PSA diesel in 'n Mini of Ford Focus? Telt dan de gebruikelijke volgordemethode van PSA of van de autofabrikant?
[quote=Pouwels]Telt dan de gebruikelijke volgordemethode van PSA of van de autofabrikant?[/quote]
Dat is ongeveer net zoiets als: welke linker (rechter) kant van de auto? Gezien vanaf de voorzijde of vanaf het stuurwiel?
Blijft een feit dat het bij diagnoseklussen lastig kan zijn erachter te komen welke cilinder bedoeld wordt.
Bij twijfel dus altijd even bewust een storing op een bepaalde cilinder veroorzaken en kijken welk cilindernummer de tester aangeeft.
Zo moeilijk is dit toch niet....
[img]http://i60.tinypic.com/35a421i.png[/img]
hans, volgens mij is er tussen ons sprake van een klein misverstand:
Cilinder 1 zit aan distributiezijde bij alle niet Franse auto's, dat mag algemeen bekend zijn.
Maar vaak is niet duidelijk of een diagnosetester met cilinder 2 de 2e cilinder in het blok bedoelt of de 2e cilinder in otstekingsvolgorde.
De 1e in ontstekingsvolgorde is op het motorblok ook altijd de 1e cilinder, logisch.
De 2e in ontstekingsvolgorde is op het motorblok de 2e of de 4e cilinder. (Afhankelijk van ontstekingsvolgorde 1-2-4-3 of 1-3-4-2)
De 3e in ontstekingsvolgorde is op het motorblok altijd cilinder nummer 4.
De 4e in ontstekingsvolgorde is op het motorblok de 2e of de 3e cilinder. (Afhankelijk van ontstekingsvolgorde 1-2-4-3 of 1-3-4-2)
Bij twijfel dus altijd even bewust een storing op een bepaalde cilinder veroorzaken en kijken welk cilindernummer de tester aangeeft.
Dan weet je gelijk of de tester cilindervolgorde of ontstekingsvolgorde aanhoudt.
Bij voorkeur cilinder nummer 4 hiervoor gebruiken dan weet je gelijk alles: Hoe de diagnosetester de cilinders telt én wat de ontstekingsvolgorde van de betreffende motor is.
Voorbeeld:
Storing op cilinder nummer 4 veroorzaken:
Tester zegt cilinder 4 storing > Tester geeft cilindernummer van het motorblok aan.
Tester zegt cilinder 2 storing > Tester geeft volgens ontstekingsvolgorde aan, ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2
Tester zegt cilinder 3 storing > Tester geeft volgens ontstekingsvolgorde aan, ontstekingsvolgorde is 1-2-4-3
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar