auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Cinquecento: Zeer vreemd electrisch probleem. en probleem met V-riem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Ben met Cinquecento bezig welke het volgende probleem had:

Er zou onder het rijden een schurend,schrapend geluid bij de motor vandaan komen.
Ik heb dit na starten ook zelf gehoord.
Toen ik ging kijken,bleef de V-riem stilstaan ,waardoor er een poelie vast moest zitten.
Nu had ik de dynamo eraf (waarvan de poelie prima draait) en keek naar de andere 2 poelies. Deze 2 draaien ook probleemloos.
Nu zette ik alles inelkaar en weer zat de riem vast,weer alles gedemonteerd,getest,en inelkaar gezet.
Bij het monteren van de dynamo,werd er even heel snel per ongeluk "vals"kontakt gemaakt .
Nu wilde ik weer starten,maar niks doet het meer.

Totaal geen spanning vanaf de accu,terwijl deze vol zit.
Zekeringen in zekeringkast allemaal nagelopen,en ook de 25A zekering welke onder de motorkap zit.
Alle zekeringen zitten er nog in,zit er nog ergens anders een hoofdzekering bij zo'n Fiat?

Geplaatst door

mackgambler (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kleine aanvulling,wat zekeringen betreft:

Er zit op de accupool zelf een 100A zekering,welke er nog inzit.
ook onder motorkap een 25A zekering met 2 relais,deze zekering is ook intact.
in de zekeringkast voor de zekerheid ook alle zekeringen gecontroleerd,en deze zijn ook nog intact.

Zit er nog ergens anders een soort hoofdzekering welke ik over het hoofd zie?

mackgambler 0

10 jaar

De zekeringen ook daadwerkelijk doorgemeten , of alleen visueel gecontroleerd ?

kaleido 1 7430
badge vip badge

10 jaar

Heb ze zojuist doorgemeten,en het bleek dat de 100A (die bij de accu zit) toch was doorgebrand.Om deze zekering zit een diodebrug,en deze was dus kapot.
Ik heb weer spanning en autootje is starten en lopen.
ook het geluid (waarvoor de auto hier kwam) is weg.
Wat hiervan de oorzaak geweest is weet ik dus niet zeker,en zal hoogstwaarschijnlijk wel weer terugkeren.
Wellicht dat ik hier nog op terug moet komen.
kaleido 1 in ieder geval bedankt voor je reactie.

mackgambler 0

10 jaar

Zit er geen trillingsdemper op de krukas poelie

jan5047 0
badge

10 jaar

Mensen kwamen zojuist de auto halen en bij het wegrijden lag er een bout onder de auto welke afkomstig bleek uit de dynamo.
Boutje had slijtageplekken en is dus hoogstwaarschijnlijk in kontakt geweest met de schoepen van de dynamo.
Naar alle waarschijnlijkheid is dit de oorzaak van het vreemde geluid geweest.
raar maar waar

mackgambler 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.