Sinds een paar uur schakelt de automaat van mn thunderbird erg laat ? hij schakelt pas bij +- 4000 rpm ?! Echter schakelt hij wel goed, zonder schokken, beven of bibberen... Als ik handmatig van zn 1, naar 2, naar 3 ga is er zo op het eerste gezicht niets aan de hand ? Wie weet er raad ??
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nieuw filter en nieuwe olie in de bak, waarschijnlijk zit het filter dicht, komt vaker voor bij deze auto's, carterpan eronderweg, kijken of er niet heel erg veel slijpsel op de magneet zit (een klein handjevol is normaal), zit er echter koper bij in, dan is het einde bak.....
filters bestel je bij de dealer of bij een automatenspecialist.
gr
Peco Power
Helaas,
Gisteren het oliefilter en de olie vervangen van de automaat.. Het lijkt wel of hij beter schakeld ed, alleen slaat hij z'n 2 volledig over lijkt het wel... Als ik weg rij, schakelt hij nu bij ongeveer 3500 rpm, en lijkt gelijk naar zn 3e te gaan ? Dit gebeurt wel heel rustig, zonder schokken oid. Als ik op de "aso" manier weg rij, dus behoorlijk snel, dan heeft hij wel moeite met schakelen naar zn (ik denk) 3, en blijft hij even "slippen" lijkt het wel.. Als ik hem echter zelf in zn 1 of 2 zet, kan ik vol gas we rijden, zonder dat er problemen zijn ?!
Nu heb ik even zitten googlen en daar kwam ik verschillende verhalen tegen over gebroken veren & kapotte rubbers van de 1-2 en 2-3 accumulator's ... zou dit een optie kunnen zijn ?
Peter
15 jaar
ik zal eens even kijken of ik een exploded view van je bak heb, 96 er met een 4.6, het is "gewoon "een LX en geen sport neem ik aan.
4rw70 is de bak die er onder zit,
http://autorepair.about.com/library/a/1i...
hier een link met afstelgegevens voor de kabel
gr
peco power
En? bak schakelt weer goed?
Peter,
Als ik het goed begrijp: Als je handmatig bij, zeg, 2000 toeren van 1 naar 2 gaat, schakelt hij dan wel op naar 2? En bij 3000 naar 3 gaat ook goed? Alleen in D schakelt hij vanuit stilstand pas bij 3500 toeren op dus? Olie en filter was het meest voor de hand liggend.
Je zou de accu een nachtje los kunnen halen zodat de computer zich daarna opnieuw kan instellen. Controleer ook de stekkers op de bak en computer op vervuiling en corrosie. Uit laten lezen bij de dealer scheelt ook een hoop zoeken.
Gr,
Jvr
15 jaar
[quote=dsp2024]Sinds een paar uur schakelt de automaat van mn thunderbird erg laat ? hij schakelt pas bij +- 4000 rpm ?! Echter schakelt hij wel goed, zonder schokken, beven of bibberen... Als ik handmatig van zn 1, naar 2, naar 3 ga is er zo op het eerste gezicht niets aan de hand ? Wie weet er raad ??
Peter[/quote]
hallo ik heb een soort zelfde euvel in mijn thunderbird,,,van stilstand naar zijn twee en drie geen probleem maar af en toe begint de wagen te trillen als hij rond de 60 km pu naar de lock up gaat,,,dan laat ik mijn gas ff terug vallen dan is het goed,,
en als ik lang in de file sta wil hij ook hoog in de toeren springen en af en toe pakt ie dan helemaal niks dan valt ie terug in snelheid tot op een gegeven moment pakt ie weer
nou is mij vertelt dat er merconV atf inmoet bij een ford....die rond de 20 euro per liter kost, nou heb ik vandeweek een bedrijf in dortdrecht gebeld AMTRANS geheten
en dieheeft een alternatief zeg maar goedkopere olie met de zelfde werking,,,,heeft hier iemand ervaring mee??
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Thunderbird of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar