auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford USA Thunderbird 1997: Automaat schakelt onnodig terug

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 4600, Vermogen (kw): 205

Mijn thunderbird van '97 schakelt bij constante snelheid steeds terug en weer op zonder dat ik het gaspedaal beweeg ,ik vraag me af hoe dat komt

Geplaatst door

Lex zeelenberg (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik neem aan dat je met constante snelheid ook constante belasting bedoelt? Ik ken de Ford niet... maar een automatische versnellingsbak wordt hydraulisch of electrisch gecommandeerd. Ik zou beginnen met het controleren van de vloeistofniveau´s en het uitlezen van het geheugen van de bak. Ook zou ik controleren of het selectiehandel correct is ingesteld nadat ik had gecontroleerd of de bak voldoende degelijk in zijn bevestigingen zou hangen.

Beste Cor,
Ik heb het filter vernieuwd en weer de olie op niveau gebracht,ik vraag me alleen af door welk commando die gaat schakelen soms wel twee versnellingen terug en na een paar seconden weer naar overdrive.
Lex

Ik heb wat rondgesnuffeld op internet, Het hydraulische brein van de automaat wordt gedeeltelijk gecommandeerd door electrisch bediende kleppen. Daar zou ik bij voldoende olie mijn aandacht op richten. De meeste bakken kunnen uitgelezen worden op draadbreuk of onjuiste werking van relais of kleppen.

Lex,

Had je dit probleem ook voor het verversen van de olie?.
Zo ja,dan zou ik de bak uit laten lezen.
Zo nee,dan is er teveel bijgevuld of te weinig.
Ook kan de gaspedaalsensor of een vervuild gasklephuis tot vreemd schakel gedrag leiden.

primera p11 0

6 jaar

Ik heb de auto goed vlak gezet en nog eens,koud, gepeild,ik kon een kwart liter bijvoegen,na een eerste rit lijkt het óver, na wat meer tijd zal er ik nog een keer op terugkomen,voorlopig alvast bedankt Cor en 'primera'
Lex

Zoek eens naar de juiste procedure voor het meten van het olieniveau voor specifiek jouw automaat. In je papieren of op internet staat vaak de bak-code en daarop kan je de juiste peilprocedure zoeken.

Vaak moet dat met warme bak bij stationairloop en dan zegt het niveau bij koude bak helemaal niets (in die zin dat koud "goed" in de praktijk "veel te weinig" olie kan zijn).

Heino4267 725

6 jaar

De peilstok heeft aan één zijde een koud niveau en aan de andere zijde een warm niveau, ik had de eerste keer warm gepeild, nu deed ik het dus een keer koud en kon ik toch wat bijvoegen ,dat voorlopig toch tot verbetering heeft geleid.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Thunderbird of stel zelf een nieuwe vraag.