Ford USA Thunderbird 1996: Tikkende klep of klepstoter

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 4600, Vermogen (kw): 205

Hallo,na het vernieuwen van de koppakkingen goedlopend ,maar een tik rechts in de motor,deze helemaal gereviseerd n.l.drijfstanglagers,zuigerveren, klepstoters, kettingspanners en alle peilingen vernieuwd,nog steeds die tik rechts.
Heeft iemand een idee ?

Lex zeelenberg

Geplaatst door Lex zeelenberg (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford USA Thunderbird? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

wat voor auto???

kaleido 1 (1400) PRO, 4 jaar geleden

Zat de tik er voor die tijd ook in dan ?

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Ik heb een heetloper gehad door een defecte ventilator,die soms werkte,daardoor lagen de koppakkingen eruit,hij echt erg heet geweest.
Daarna had ik die tik.
Maar de kleppen zijn ook opnieuw ingeslepen en de nokkenassen zien er mooi uit en de oliekanalen zijn open.
Tevens zijn de radiateur en de ventilator vernieuwd.

kaleido 1 (1400) PRO, 4 jaar geleden

Geen zuiger die is gaan vreten , bus ovaal dat je nu een kantelende zuiger of uitgeslagen pistonpen hebt .

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Nee,de zuigers zijn er allemaal natuurlijk uitgeweest,die waren perfect,en de cylinderwanden waren als nieuw,ik denk dat het een klepstoter of duikelaar moet zijn,maar daar zag ik ook niets aan.
Ik dacht aan olie tekort ter plaatse,maar ik kon daar ook niks aan ontdekken.

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Duikelaar moet natuurlijk tuimelaar zijn

kaleido 1 (1400) PRO, 4 jaar geleden

Je kunt de speling eens meten in rust stand van de klepstoter/rijmelaar.

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Ja,dat heb ik ook al gecheckt,in rust stand is er geen speling,ik kan de tuimelaar nét iets schuiven,,

kaleido 1 (1400) PRO, 4 jaar geleden

Je kunt de hydraulische stoter niet indrukken ? Rijmelaar staat strak genoeg en heeft geen radiale speling ?

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Nee,ik kan de stokers niet indrukken

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Zou het kunnen dat de oliedruk te laag is,door slijtage van de oliepomp door hitte en misschien water in de olie ?

kaleido 1 (1400) PRO, 4 jaar geleden

Zou kunnen, maar even meten dan, maar in de regel beperkt dit zich niet tot 1 probleem lijkt me.

Lex zeelenberg (0), 4 jaar geleden

Ook hier ligt door corona de boel een beetje stil,maar ik kom er zeker op terug.

Lex zeelenberg (0), 3 jaar geleden

Ik heb voor de zekerheid de oliepomp vernieuwd, maar de tik zit er nog steeds in,ik denk dat ik er verder mee moet leven.
Lex

kaleido 1 (1400) PRO, 3 jaar geleden

Tja is ook een oplossing.

Lex zeelenberg (0), 3 jaar geleden

Als ik nog zou weten wat het was,zou ik hem zó weer uit elkaar halen,maar na 6x voor niks wordt je wel moedeloos,voor de prijs van onderdelen hoef je het niet te laten en sleutelen vindt ik ook niet erg,maar zonder resultaat is niet leuk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Thunderbird of stel zelf een nieuwe vraag.