auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford USA Thunderbird 1996: Tikkende klep of klepstoter

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 4600, Vermogen (kw): 205

Hallo,na het vernieuwen van de koppakkingen goedlopend ,maar een tik rechts in de motor,deze helemaal gereviseerd n.l.drijfstanglagers,zuigerveren, klepstoters, kettingspanners en alle peilingen vernieuwd,nog steeds die tik rechts.
Heeft iemand een idee ?

Geplaatst door

Lex zeelenberg (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat voor auto???

Highway 745
badge

4 jaar

Staat er boven,ford thunderbird van 1996,4,6l v8

merk en type niet staat nu juiste rubriek.

Highway 745
badge

4 jaar

Zat de tik er voor die tijd ook in dan ?

Ik heb een heetloper gehad door een defecte ventilator,die soms werkte,daardoor lagen de koppakkingen eruit,hij echt erg heet geweest.
Daarna had ik die tik.
Maar de kleppen zijn ook opnieuw ingeslepen en de nokkenassen zien er mooi uit en de oliekanalen zijn open.
Tevens zijn de radiateur en de ventilator vernieuwd.

Geen zuiger die is gaan vreten , bus ovaal dat je nu een kantelende zuiger of uitgeslagen pistonpen hebt .

Nee,de zuigers zijn er allemaal natuurlijk uitgeweest,die waren perfect,en de cylinderwanden waren als nieuw,ik denk dat het een klepstoter of duikelaar moet zijn,maar daar zag ik ook niets aan.
Ik dacht aan olie tekort ter plaatse,maar ik kon daar ook niks aan ontdekken.

Duikelaar moet natuurlijk tuimelaar zijn

Je kunt de speling eens meten in rust stand van de klepstoter/rijmelaar.

Ja,dat heb ik ook al gecheckt,in rust stand is er geen speling,ik kan de tuimelaar nét iets schuiven,,

Je kunt de hydraulische stoter niet indrukken ? Rijmelaar staat strak genoeg en heeft geen radiale speling ?

Nee,ik kan de stokers niet indrukken

Zou het kunnen dat de oliedruk te laag is,door slijtage van de oliepomp door hitte en misschien water in de olie ?

Zou kunnen, maar even meten dan, maar in de regel beperkt dit zich niet tot 1 probleem lijkt me.

Ook hier ligt door corona de boel een beetje stil,maar ik kom er zeker op terug.

Ik heb voor de zekerheid de oliepomp vernieuwd, maar de tik zit er nog steeds in,ik denk dat ik er verder mee moet leven.
Lex

Tja is ook een oplossing.

Als ik nog zou weten wat het was,zou ik hem zó weer uit elkaar halen,maar na 6x voor niks wordt je wel moedeloos,voor de prijs van onderdelen hoef je het niet te laten en sleutelen vindt ik ook niet erg,maar zonder resultaat is niet leuk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Thunderbird of stel zelf een nieuwe vraag.