Na het vervangen van de koppakking loopt de motor niet goed geeft backfire,loopt niet stationair.
Heb nogmaals de distributietiming gecontroleerd,maar die is ok,ik ben radeloos.
Geeft géén foutcode!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je zeker dat je alles weer goed hebt aangesloten. Juiste kabels naar de juiste bougies e.d. Foutje is gauw gemaakt.
Ik heb alles goed aangesloten,maar heb nu ontdekt dat als ik de motor een paar minuten laat lopen op 2000 toeren (want stationair loopt ie niet)dan wordt de uitlaat roodgloeiend, dus ik denk dat om één of andere oorzaak onverbrande benzine in de uitlaat verbrandt, dus is er iets met een bobine of injectors?
5 jaar
Waarom is de koppakking vervangen? Is de kop goed gecontroleerd. Ik ben het met Peter eens. Staat alles op tijd ?
Ik verwijs je na een Jaguar met een Ford motor. Zet de link hier onder.
https://www.problemcar.nl/nl/professiona...
Beste highway en Peter,
Ik denk natuurlijk dat het goed zit,maar ik ga alles weer los halen om er daar 100%zeker van te zijn,voorzover beankt voor het meedenken,ik kom hier op terug.
Lex zeelenberg
5 jaar
Succes.
5 jaar
Ik heb de distributie weer los,maar het sensor wiel zat goed,hij kan niet eens verkeerd,maar nu is dat tenminste uitgesloten.
Overigens was de koppakking vervangen omdat door het falen van de ventilator de motor erg heet is geweest en de pakking 'er uit'lag.
Dus ik sta weer open voor suggesties.
Lex
5 jaar
Beste Highway en Peter,
Ik heb om de katalysator te controleren op verstopping de uitlaat gedemonteerd en doorgeblazen ,maar er was niets mis mee, dus dat kan ik nu ook uitsluiten .
Groet Lex.
5 jaar
Loopt hij wel op alle cilinders?
Hij loopt bij lagere toeren niet op all cylinders
Lex
5 jaar
Klepspeling goed ?
Lektest uitvoeren om lekkage via kleppen uit te sluiten.
Compressie is perfect en de kleppen zijn niet te stellen, de stoters zijn hydraulisch.
Lex.
5 jaar
Stekkers van de injectors niet per ongeluk verwisseld?
Succes
5 jaar
De stekkers kun je niet verwisselen
Lex
5 jaar
Op toeren loopt hij wel op alle cilinders? Zo ja en stationair niet , verdenk ik toch dat de kleppen niet goed sluiten , vandaar lektest doen , compressie meting is wat anders.
Ik heb de kleppen ingeslepen bij montage na het vlakken van de kippen en de compressie is perfect, ik heb het vermoeden dat de EEC module de oorzaak is ,omdat deze ook (volgens handboek )ook de coolfan moet regelen en daar is m.i. de ellende mee begonnen,ik heb hem voor de zekerheid maar besteld, duurt wél een dikke week.
Er zijn veel gerepareerde versie's te koop ,dus ze gaan nogal eens kapot.....
Lex
5 jaar
Beste Lex,
Heb je de EEC module al vervangen, ben benieuwd of dat de oplossing is.
5 jaar
Heren,bedankt voor al jullie reacties en meedenken, maar ik heb hét gevonden.na een maand zoeken en hoofdbrekens kwam ik op het volgende: de 't bird is van '96 ,maar tijdens sleutelen had ik ontdekt dat de motor van 94 was,toen heb ik op eBay beide kopsets opgezocht en uitgezoemd ,daar zag ik verschil in de spruitstukpakking,toen ik deze voor de vierde keer demonteerde en omdraaide zag je pas het verschil dit was geen lek meer maar een 'open deur'waardoor alles natuurlijk van slag was,maar als je 'm op de kop legt zie je dat niet,dan past het gewoon,inmiddels had ik de goeie in huis via hageman,na montage liep t ie als een zonnetje.nogmaals allemaal bedankt en zijn we ook allemaal een ervaring rijker.
Vriendelijke groet Lex Zeelenberg.
5 jaar
Mooi dat het opgelost is. Veel rijplezier!
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Thunderbird of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar