Ford USA 0: bevroren gasleiding lpg

Bouwjaar: 1969, Brandstof: LPG, Motorcode: 7.2 v8

Hallo allemaal,

Ik wordt gek van het volgende probleem:

het leidinkje van de afsluitklep naar de verdamper bevriest!!
heel vervelend want dan doet ie het niet he.

tot nu toe gedaan:

nieuwe afluitklep
dikkere (8mm) leiding geplaatst tussen klep en verdamper
nieuwe bougiekabels (ach kan geen kwaad en je weet maar nooit)
filtertje in klep vervangen
koelvloeistof erdoor gegoten (iemand had het over een luchtbel in verdamper...)


Het is heel gek want hij heeft toch vorig jaar gewoon gelopen.
Heb toen nieuwe luchtfilter geplaatst.
En contact puntjes schoongemaakt.
Sindsdien problemen.

hoop dat het iets opleverd want ik wil weer rijden!!

groet,
Bas

Galaxie

Geplaatst door Galaxie (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford USA 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

29 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zit er wel een verdamper op die voldoende capaciteit heeft voor deze grote motor?.

Hans

Galaxie (0), 16 jaar geleden

ja, dat denk ik wel. een poli auto c5.
heeft ie het ook al lange tijd op gedaan.

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja,maar op een den duur worden de membramen stug in de verdamper dan werkt het niet zo lekker meer,vaak word het mengsel dan ook te rijk.Dit is misschien net genoeg waardoor de leiding door te veel doorstoming gaat bevriezen.

Hans

Galaxie (0), 16 jaar geleden

ach zo.
dus nieuwe membramen, of een nieuwe verdamper?

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoe oud is de verdamper.

Hans

Galaxie (0), 16 jaar geleden

goeie vraag. ik heb em ongeveer anderhalf jaar. hij ziet er niet oud uit.
vrij nieuw eigenlijk.
ik gok een jaar of 5, maar zeker ben ik niet.

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Tja beetje zonde om zomaar de verdamper te vervangen zit er geen gasspecialist in de omgeving die er ook iets over kan zeggen. Bevriezen van de leiding kan alleen maar komen door te grote afname van de verdamper.

Hans

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

En bij de specialist weten ze ook of deze verdamper wel geschikt is voor een dikke 7 liter motor. Ik heb ze ook wel gezien met twee verdampers er op.

Hans

Galaxie (0), 16 jaar geleden

ja dat is het em nou juist.
de specialisten weten het zo ook niet te zeggen.
aangezien de auto alleen maar op gas rijdt kan ik niet effe langs. moet er een trailer aan te pas komen. dat is even duur als een nieuwe verdamper.
kan het misschien zijn dat de motor teveel gas vraagt? te rijk mensel zogezegd en kan ik dat wellicht zelf afstellen?

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

je start en na hoeveel tijd bevriest de boel dan en als je de motor stationair laat lopen gebeurd het dan ook?

Galaxie (0), 16 jaar geleden

laten we zeggen 3 a 4 minuten, stationair

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

moet je even luisteren bij de verdamper of je gas hoort stromen en meestal ruik je het dan ook wel bij de verdamper,als je dit duidelijk hoort is deze kapot.

Galaxie (0), 16 jaar geleden

ja ruiken doe ik het wel, horen gaat beetje lastig met zo'n rommelende v8, en als die is afgeslagen hoor ik nog even pfff.

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

luister anders met een schroevendraaier op de verdamper en het handvat tegen je oor. Ik hou het er op dat de verdamper kapot is,maar wacht anders even af e komen vast nog wel meer antwoorden

Galaxie (0), 16 jaar geleden

super bedankt, ik wacht even af, maar ik sta te popelen om er een nieuwe verdamper in te knallen.

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

Duidelijk, membraam kapot, bestel als het een beetje past met de rest van de installatie een impco 300hp+ verdamper, die gaat veel langer mee, is beter af te stellen en geeft je galaxy voldoende gas!
suc6
Peco

Galaxie (0), 16 jaar geleden

kan je dan gewoon een andere verdamper gebruiken op elke installatie?
of moet het een bepaalde zijn voor een bepaalde installatie?

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

wat voor toevoer zit er op de motor
dus na de verdamper
een slang naar ...

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

Helaas gaat niet alles samen, maar sommige dingen juist weer wel, gelukkig heb jij een oudere auto met gewoon een carburateur en daar kan meer mee dan zo'n computergestuurde geinjecteerde en geregelde auto van tegenwoordig. Helaas geef je (zoals zo velen) niet aan waar je woont, dus kan ik je ook niet even een adresje doen waar ze je goed en voor een redelijk tarief kunnen helpen. Een beetje usa car knutselaar of lpg specialist krijgt het wel voor elkaar, dus ff rondzoeken en vragen. Kunnen ze ook meteen ff je benzinepomp repareren zodat ie ook weer op benzine loopt, dat rijdt ook veel prettiger als je grote afstanden moet rijden. (en dus niet met een lege tank komt te staan!

Galaxie (0), 16 jaar geleden

voor cars&motors
een slang naar de luchtfilter, luchtfilterhuis

Galaxie (0), 16 jaar geleden

voor mercury
utrecht!!!
en het zou wel leuk zijn om op benzine te rijden, was er mee op vakantie naar zuidfrankrijk en spanje en het waren soms heeeele spannende kilometers!!

maar dat terzijde: hoe kom ik te weten of een impco 300hp+ past bij mijn installatie?
Gaat dat puur om de fysieke installatie of is de werking van de verschillende verdampers anders??
ik denk misschien te simpel, maar verdampen is verdampen?
of wordt het dan ook nog een elektrisch verhaal?

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

ik denk dat de voet niet goed is of een gescheurd membraam
> loopt denkelijk ook duur en zal zelfs iets inhouden bij lage toeren
> en bij gas geven loopt er meer gas door de motor in dan ie kkan verdampen
> daardoor bevriest de leiding
> of de afsluiter gaat niet goed open en laat te weinig door bij vermogen
> dan dampt t in de leiding weg en bevriest

Galaxie (0), 16 jaar geleden

heb nieuwe afsluiter erop gezet, dus neem aan dat ie goed is.
wat bedoel je met "voet"'?
ik denk dat ik een nieuwe verdamper erop zet.
membraampje kaput.
295,- euro huppekee
nou ja als je het snel zegt valt het wel mee

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je een opzetstuk of een gas voet onder de carb
voor amerikanen was dit gebruikelijk
en je afsluiter
neem aan dat ie goed is
hoezo neem je dat aan
omdat ie nieuw is??
tank kraan dicht
afsluiter er tussen uit en rechtstreeks op de verdamper en dan kijken of ie nog bevriest
als de verdamper goed is zal ie ook niet lekken of gas leveren
voor controle je gas slang in een bakje met sop houden

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik stuur je ff een e-mail met een adres waar je goed geholpen wordt
gr
Peco

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

Galaxi kun je een goede foto (het liefst een stuk of wat maken van je blok . je verdamper, de aansluitingen op de verdamper, je gasmengstuk, je luchtfilter, het blok zonder luchtfilter etc..
je hebt mijn e-mail adres, mail ze daar maar ff heen, kijk ik of er een impco 300 hp+ op kan.

Galaxie (0), 16 jaar geleden

ga ik doen, waarschijnlijk na het weekend krijg je een mailtje, thanx.

Galaxie (0), 16 jaar geleden

nou, heb even overleg gehad met mensen in zeist over het plaatsen van een impco verdamper. kon want het scheen dat er vroeger al een impco was ingebouwd.. hebben ze dus later een poli auto verdamper in geprutst. nieuwe verdamper erop en hij gaat weer.!!
er zat ook iets fout met het induktie stroom draadje dat tegen een bougiekabel moet lopen. dat ook goed gemaakt en hij doet het weer.
bedankt allemaal

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

gelukkig, nu de benzinepomp nog ff laten repareren en kan ie ook op vloeibaar goud rondgorgelen!!

peco power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA 0 of stel zelf een nieuwe vraag.