hello,
ik heb een probleem met mijn 69 mustang met 302 V8 blok.
de blok en bak zijn volledig gereviseerd, nieuwe en iets zwaardere nokkenas erin (280H van comp cams), en een holley 600 carb met sproeiers van maatje 70. nu, in PARK doet de motor het uitstekend, maar van zodra ik de bak in versnelling zet valt de motor stil. in PARK heb ik 0.7 bar vacuum, maar in DRIVE nog maar 0.3 bar vacuum, met dus ten gevolge dat mss de vacuum vervroeging ook niet meer genoeg geeft? heb de motor dan draaiende gehouden in DRIVE, en dan naar stationair toerental afgeregeld en de voorontsteking terug afgeregeld naar 6° voor, maar als ik dan de bak terug in PARK zet, dan schiet het toerental naar een dikke 2500 tr/min.
hulp is meeeeer dan welkom, ben beetje ten einde mogelijkheden..
alvast bedankt,
harald
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hetere nokkenas,Harold? Zo,ja,dat loopt ie stationair al als een natte krant door de grotere klepoverlap.Dat komt doordat de motor op lage toeren terug geblazen wordt tegen de carburateurstroom in. Pas op toeren krijgt de motor fut en trekkracht. Stationairgedeelte van je carb. aangepast? Grotere stat.sproeiers erin zou kunnen helpen.
Succes, Ad
bedankt voor je reactie ad, maar heb het ondertussen al gevonden: de carburator werkt met vacuumverrijking en de veer die bepaalt wanneer deze in werking treedt was veel te licht. de motor verzoop dus bij laag vacuum (in drive)
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Mustang of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar