mijn spanning gemeten 13 volt onbelast,als ik wat meer toeren maak 13,2 volt.
wie weet wat het probleem is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er een probleem dan ? 13.2 is geen vetpot , maar zou maarzo eens normaal kunnen zijn , gezien de leefdtijd van de auto.
V snaar op spanning ?
Alle verbindingen gecontroleerd , op corrosie endergelijke.
vreemde was dat de auto koud gewoon starte,5 km gereden uitgezet 2 min later starten en nooit meer lopen.
ik dacht dat hij gewoon 14 volt moest laden.
11 jaar
Starmotor draaide dus gewoon vlot rond , maar de auto sloeg niet aan ?
nee nee,ging heel zwaar rond,en dat heb ik wel vaker als ik hem uitzet en weer meteen start.
11 jaar
Zou ik toch eens de bekabeling nakijken , startmotor kan ook doordat hij warm wordt teveel weerstand krijgen.
Heeft de dynamo , al een ingebouwde spanningsregelaar of is deze extern ?
nou toen ik wilde starten ging dat heel zwaar,dus niet vlot ronddraaien,ik voelde aan de accukabel + en die was handwarm.
11 jaar
Kabels horen in principe niet warm te worden , zou alle verbindingen eens los halen , schoon maken en controleren op defecten , ook de massa kabels.
is goed ga ik doen,kijken of dat helpt.maar jij denk dat 13 volt met draaiende motor wel voldoende is.
11 jaar
Was toch 13.2 V , heb je nog een mechanische spanningsregelaar , of al een wisselstroomdynamo met geintergeerde spanningsregelaar.
sorry ik zou het niet weten,volgens mijn zit er tussen de + of - kabel een soort verdeelblok,rond van vorm.
11 jaar
Zou je ontsteking eens controleren, dat zwaar starten warm komt meestal van een te vroeg staande ontsteking... 13.2 is wat laag, zou ff bij een revisiebedrijf langsrijden en de dynamo ff laten testen. revisie is ook niet een enorme investering, en ik weet niet in wat vor ford de dynamo zit, maar tenzij het een econoline busje is, is ie ook gemakkelijk los te halen..
gr
Peco power
het is een mercury cougar,maar een ford 351 cleveland motor peco
11 jaar
vanmorgen gewoon weer starten en lopen,vanmiddag ook,snap het niet meer,zal de bedrading controleren zowiezo,dan maar eens verder zien.
11 jaar
@marcelv5.8:
Indien u wilt reageren op de laatste reactie, dan graag in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar antwoord direct boven staat en NIET via de button citeren.
Het herhalen van de laatste reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het oplossen van uw vraag cq. probleem.
ok sorry,ik dacht dat het zo hoorde.
11 jaar
[quote=marcelv5.8]ok sorry,ik dacht dat het zo hoorde.[/quote]
Is ook niet zo heel erg Marcel, maar sommige moderators vinden het topic daardoor rommelig worden........
Weet je zeker dat je een 351 cleveland er in hebt liggen? en geen 351 windsor modified? is het een wagon, de rst had namelijk allemaal een 302 v8...
draai de ontsteking gewoon iets terug, en kijk dan wat er gebeurd, want zoals jij omschrijft lijkt het op gewoon een verkeerd afgestelde ontsteking.
gr
Peco Power
(Moderator Problemcar)
ja het is een 351 M zeker weten.mijn onsteking staat wel aan de vroege kant,nu je het zegt,dus die even op tijd laten zetten.??
11 jaar
ja, zet die ietsje later en kijk dan eens weer..
gr
Peco
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar