ik start mijn auto,rijd ergens na toe,zet hem stil,wil na 5 minuten weer weg,dan start de auto niet.wacht ik een half uur,dan loopt hij weer.
filters zijn schoon,brandstof genoeg in de tank.
het vreemde is dat ik de hele accu leegstart,wacht ik even dan is het starten en lopen.
wie weet wat het kan zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat de carburatuur overstroomt, door een lekkende vlotternaald of door te hoge benzinepompdruk. Ook de bougie toestand zou en optie kunnen zijn.
[quote=cor van jaarsveld]Ik denk dat de carburatuur overstroomt, door een lekkende vlotternaald of door te hoge benzinepompdruk. Ook de bougie toestand zou en optie kunnen zijn.[/quote]
benzinepomp is mechanisch,bougies zitten er net 2000 km nieuw in.dan zou het de vlotternaald kunnen zijn,dan verzuipt hij waarschijnlijk.
13 jaar
Zit er nog een carter carburateur op? (autolite?) en zo ja, een 4 voudige? meer waarschijnlijk een 2 voudige, en voor het gemak, waar staat ie in? in een pick=up, in een mustang (1977, lijkt me sterk), in een ltd, of een thunderbird? of een ander ford product, bijv een mercury of een lincoln? (351 cleveland is trouwens tot eind 1974 gebouwd, waarschijnlijk praten we hier over een 351 windsor. )
Wat jij hebt moet je tackelen door te controleren of er wel vonk is als je start na 5 minuten, verkeerde bougies kunnen dit nl ok verorzaken. dan kun je nog een doorslaande ontsteking hebben (het beruchte aluminium ford kastje) en je kunt last hebben van vaporlock, vaak als er met het uitlaatsysteem gespeeld is, waardoor er dampbellen in de brandstofleidingen ontstaan. ook het vacuum kan een rol spelen. als de auto uiteindelijk wel aanslaat, komt er dan veel zwarte rok uit de uitla(a)t(en)? of spuit de auto juist helemaal niet in? weet je zeker dat er alleen een mechanische pomp aanwezig is? en pompt deze genoeg op. Is de motortemperatuur wel juist,of lekt er een pakking??
allemal dingen die een oorzaak kunnen zijn.
Gr
Peco Power
Ook een mechanische pomp kan te veel druk opbouwen. De brandstof druk is voorgeschreven en moet tussen 0,2 tot 0,3 bar bedragen. Misschien heeft iemand nog een werkplaats handboek waarin dat voorschrift staat?
[quote=Mercury]Zit er nog een carter carburateur op? (autolite?) en zo ja, een 4 voudige? meer waarschijnlijk een 2 voudige, en voor het gemak, waar staat ie in? in een pick=up, in een mustang (1977, lijkt me sterk), in een ltd, of een thunderbird? of een ander ford product, bijv een mercury of een lincoln? (351 cleveland is trouwens tot eind 1974 gebouwd, waarschijnlijk praten we hier over een 351 windsor. )
Wat jij hebt moet je tackelen door te controleren of er wel vonk is als je start na 5 minuten, verkeerde bougies kunnen dit nl ok verorzaken. dan kun je nog een doorslaande ontsteking hebben (het beruchte aluminium ford kastje) en je kunt last hebben van vaporlock, vaak als er met het uitlaatsysteem gespeeld is, waardoor er dampbellen in de brandstofleidingen ontstaan. ook het vacuum kan een rol spelen. als de auto uiteindelijk wel aanslaat, komt er dan veel zwarte rok uit de uitla(a)t(en)? of spuit de auto juist helemaal niet in? weet je zeker dat er alleen een mechanische pomp aanwezig is? en pompt deze genoeg op. Is de motortemperatuur wel juist,of lekt er een pakking??
allemal dingen die een oorzaak kunnen zijn.
Gr
Peco Power[/quote]
goeiedag,ik was er al bang voor dat het niet simpel zou zijn.het is een mercury cougar wagon,mischien zegt je dat wat meer.351m
wat mijn wel opviel is dat het filter tussen de brandstofleiding,staat nu niet vol brandstof,heb ik verplaatst voor de opvoerpomp,eerst had ik hem voor de carburateur zitten.
verder weet ik het ook niet eigenlijk.
13 jaar
Neen, het filter moet tussen de pomp en de carburateur zitten, anders meer kans op vapour lock. Klein beetje lucht er in is normaal. Maar veel lucht kan na het stoppen van de motor heet worden en uitzetten. En daardoor de druk verhogen en de carburateur laten overstromen, en de motor verzuipen. De zuigslangen en leidingen naar de tank moeten goed dicht zijn. Een lekkage daar is niet te zien in het gedeelte dat hoger is als het brandstof niveau van de tank. Er wordt lucht naar binnen gezogen en er komt geen brandstof door naar buiten.
[quote=cor van jaarsveld]Neen, het filter moet tussen de pomp en de carburateur zitten, anders meer kans op vapour lock. Klein beetje lucht er in is normaal. Maar veel lucht kan na het stoppen van de motor heet worden en uitzetten. En daardoor de druk verhogen en de carburateur laten overstromen, en de motor verzuipen. De zuigslangen en leidingen naar de tank moeten goed dicht zijn. Een lekkage daar is niet te zien in het gedeelte dat hoger is als het brandstof niveau van de tank. Er wordt lucht naar binnen gezogen en er komt geen brandstof door naar buiten.[/quote]
het probleem was,dat de auto uit amerika komt,de brandstoftank leeg.ik gooide er benzine in en ja hoor,roestvorming,bruin,heel fijn spul.filter op de carburateur was verstopt en voor nood heb ik een extra filter voor de carburateur gezet.ik vond het geen mooi gezicht,en heb hem toen verplaatst onder de auto voor de opvoerpomp.bij mijn weten moet zoon benzine filter vol zitten met brandstof,toen ik keek was het leeg.dat vondt ik wel vreemd.
13 jaar
inderdaad, een 351 m oftewel de 351 /400... het blok dat graag dicht slibt onder de kleppendeksels.... maar goed, dat zal hier het probleem niet zijn...
http://www.fordmuscleforums.com/late-mod...
nou lees maar ff over de fords en hun vaporlock problemen.........
gr
Peco Power
Kijk, ik lees nu ff over je lege filter.......
heel simpel te testen.
Auto is warm, je zet hem uit... wacht 5 minuten starten, slaat niet aan. nu is je filter dus leeg... ff luchtfilter eraf, en nu in de carburateur kijken, als je nu met de hand de het gas bedient (dus aan de zijkant van de carburateur... spuit ie dan wel in?(uit de acceleratiesproeiers) nee? dan dus ook geen benzine, en waarschijnlijk vaporlock, laat iemand anders de auto starten en check of er wel benzine wordt opgepompt. Nee/ dan vaporlock, verstopte brandstofleiding, slechte benzinepomp (membraam verhard). wel brandstof, wel inspuiting? check dan warm of ie wel vonkt, kan een slechte bobine zijn. Ook een verkeerd type of soort bougies kan dit beeld geven trouwens..... enneh, nieuwe bougies, betekent niet automatisch dat de afstand goed is.......
gr
Peco power
[quote=Mercury]Kijk, ik lees nu ff over je lege filter.......
heel simpel te testen.
Auto is warm, je zet hem uit... wacht 5 minuten starten, slaat niet aan. nu is je filter dus leeg... ff luchtfilter eraf, en nu in de carburateur kijken, als je nu met de hand de het gas bedient (dus aan de zijkant van de carburateur... spuit ie dan wel in?(uit de acceleratiesproeiers) nee? dan dus ook geen benzine, en waarschijnlijk vaporlock, laat iemand anders de auto starten en check of er wel benzine wordt opgepompt. Nee/ dan vaporlock, verstopte brandstofleiding, slechte benzinepomp (membraam verhard). wel brandstof, wel inspuiting? check dan warm of ie wel vonkt, kan een slechte bobine zijn. Ook een verkeerd type of soort bougies kan dit beeld geven trouwens..... enneh, nieuwe bougies, betekent niet automatisch dat de afstand goed is.......
gr
Peco power[/quote]
zit wel wat in wat jij zegt.ik ga het controleren,desnoods nieuwe boogies erin.rest is simpel te controleren..het probleem is,dat als je na de garage gaat,gaan ze alles vervangen tot het euvel verholpen is,maar dan ben je 500 euro lichter.
13 jaar
tsja, als je logisch denkt kom je vaak verder, meeste garages kijken met afgrijzen naar dit soort auto's... ze kennen het niet......
[quote=Mercury]tsja, als je logisch denkt kom je vaak verder, meeste garages kijken met afgrijzen naar dit soort auto's... ze kennen het niet......[/quote]
haha,ja jij weet waar je over praat,puur ervaring denk ik,maar niet iedereen is zo.toch bedankt voor je reactie.
13 jaar
[quote=Mercury]tsja, als je logisch denkt kom je vaak verder, meeste garages kijken met afgrijzen naar dit soort auto's... ze kennen het niet......[/quote]
hallo.
ik wilde nog even zeggen dat je gelijk had.
het was een vacuüm probleem,heb filter weer teruggeplaatst en rijd en start weer as een zonnetje.
nog bedankt
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar