hoi ik heb een windstar uit 97 die met slecht weer erg slecht remt moet het pedaal diep intraapen in juni is de master rem cilinder vervangen maar met mooi en droog weer remt hij als een nieuwe zelfde verhaal met de elektrische ramen nat weer doen ze het half en met mooi weer niks aan het hndje is dit een geval van een "mooi weer auto: of is er meer aan de hand
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kwaliteit remblokken en voering.
[quote=cor van jaarsveld]kwaliteit remblokken en voering.[/quote]
heb ik na laten kijken zat nog vodoende voering op en hij remt nog niet metaal op metaal
13 jaar
lijkt me een probleem met de kwaliteit van de oppervlakte van de voering, bewerk die met schuurpapier en vergelijk daarna. kun je de rem echt verder intrappen bij nat dan bij droog weer? en remt hij dan slechter?
[quote=cor van jaarsveld]lijkt me een probleem met de kwaliteit van de oppervlakte van de voering, bewerk die met schuurpapier en vergelijk daarna. kun je de rem echt verder intrappen bij nat dan bij droog weer? en remt hij dan slechter?[/quote]
ja bij nat weer kan ik hem verder intrappen dan normaal nou hij remt dan niet ech super slecht meer slepend
13 jaar
[quote=djfirestarter][quote=cor van jaarsveld]lijkt me een probleem met de kwaliteit van de oppervlakte van de voering, bewerk die met schuurpapier en vergelijk daarna. kun je de rem echt verder intrappen bij nat dan bij droog weer? en remt hij dan slechter?[/quote]
ja bij nat weer kan ik hem verder intrappen dan normaal nou hij remt dan niet ech super slecht meer slepend[/quote]
maar heb lopen nadenken kan het geen corosie zijn of zoiets?
13 jaar
Ik heb 55 jaar ervaring, maar dat bij nat weer de rem verder ingetrapt kan worden dan bij droog weer, ben ik nog nooit tegengekomen. Wel kan ik me voorstellen dat je verder moet trappen om uiteindelijk voldoende vertraging te krijgen. het slepende remmen komt waarschijnlijk door roestige randen op de trommels en/of de schijven. Bij vochtig weer zal losse roest de remvertraging belemmeren, omdat het water in combinatie met de losse roest tussen de voering en de trommel/schijf zit.
Zorg dat de hele oppervlakte van de voering de trommel raakt. Meestal gebeurt dat vanzelf doordat de voeringen kunnen schuiven op hun aanslag. Als bij deze auto de remschoenen aan de onderkant om en vaste pen scharniert moet die pen ook afgesteld worden. Die pen is dan excentrisch.
[quote=cor van jaarsveld]Ik heb 55 jaar ervaring, maar dat bij nat weer de rem verder ingetrapt kan worden dan bij droog weer, ben ik nog nooit tegengekomen. Wel kan ik me voorstellen dat je verder moet trappen om uiteindelijk voldoende vertraging te krijgen. het slepende remmen komt waarschijnlijk door roestige randen op de trommels en/of de schijven. Bij vochtig weer zal losse roest de remvertraging belemmeren, omdat het water in combinatie met de losse roest tussen de voering en de trommel/schijf zit.
Zorg dat de hele oppervlakte van de voering de trommel raakt. Meestal gebeurt dat vanzelf doordat de voeringen kunnen schuiven op hun aanslag. Als bij deze auto de remschoenen aan de onderkant om en vaste pen scharniert moet die pen ook afgesteld worden. Die pen is dan excentrisch.[/quote]
ok ik ga hiermee aan de slag bedankt vor de info cor
13 jaar
Als het automatiche ramen zijn (knop aantikken en rest gaat vanzelf) moet de storing zoeken in de electronica ervan.
[quote=cor van jaarsveld]Ik heb 55 jaar ervaring, maar dat bij nat weer de rem verder ingetrapt kan worden dan bij droog weer, ben ik nog nooit tegengekomen. Wel kan ik me voorstellen dat je verder moet trappen om uiteindelijk voldoende vertraging te krijgen. het slepende remmen komt waarschijnlijk door roestige randen op de trommels en/of de schijven. Bij vochtig weer zal losse roest de remvertraging belemmeren, omdat het water in combinatie met de losse roest tussen de voering en de trommel/schijf zit.
Zorg dat de hele oppervlakte van de voering de trommel raakt. Meestal gebeurt dat vanzelf doordat de voeringen kunnen schuiven op hun aanslag. Als bij deze auto de remschoenen aan de onderkant om en vaste pen scharniert moet die pen ook afgesteld worden. Die pen is dan excentrisch.[/quote]
probleem is opgelost nieuwe remschijven en voering erin gezet er zat ook lucht in de leidingen
13 jaar
mooi marchel.
Cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar