Ford USA Taurus : Ford valt stil

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0V6 code:U

Hallo,
deze ochtend reed ik met mijn taurus 3.0 V6 station SE op de snelweg,mijn snelheid lag rond de 120 op de cruisecontrol.
Nada ik was afgeremd voor een naderende rotonde,en weer gas gaf na de rotonde opgereden te zijn,maakt de motor wel toeren,
maar de auto vertraagde alleen nog maar.
Ik heb het oliepijl gecontroleerd van de automatische versnellingsbak,dit was in orde,ook de voorgeschreven olie zit er in en het filter is 2000 kilometer geleden vervangen.
Maar als ik nu de handel in de "R","D","D1" zet,of welke stand ook,gebeurt er helemaal niets meer,geen enkele indicatie dat er ook maar iets gaat schakelen of reageren.
Wat kan er aan de hand zijn?



Mvg hobby-monteur

hobby-monteur

Geplaatst door hobby-monteur (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford USA Taurus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

hobby-monteur (0), 13 jaar geleden

Update 10-05-2010

Ik heb zelf de oplossing gevonden,de bak is aan gort.
maar nu heb ik,omdat een ax4n bak niet voorhanden was,een axod bak erin geplaatst.
En voila,op zijn engels,de wagen rijd weer.
maar nu doet zich het volgende fenomeen voor:
De auto trekt goed op,het schakelen gaat goed,geen probleem,maar als ik bijv. 80 rij,en het gas op laat komen omdat dat de snelheid is die ik wil rijden,schakeld de bak terug,en rij ik 80 bij 4500 omw/min.
De stekkers van de bak zijn gelijk,de (electronische) snelheidsmeter doet het goed,kortom,het rijden gaat prima,tot ik op snelheid ben.
Is er een conflict tussen bak en motormanagemant?

mvg hobby-monteur

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

ja, computers ook uitwisselen, zitten achter de dashbordkast

gr
Peco Power

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

nog ff naschrift
bij een sable tenminste, maar die hoort identiek te zijn aan een taurus. ik schreeuw nu wel van computers vervangen, maar ik zou beginnen met alleen de bak computer. Je weet zeker dat je de gelijke kleur stekkers hebt? want volgens mij krijgt de bak nu namelijk een kickdownsignaal zodra je op snelheid bent.je hebt 3 kleuren stekkers (die boven op de bak) een zwarte, een grijze en een witte. die horen bij de computers voor de bak. Uit eigen ervaring weet ik dat een bak met origineel een grijze stekker niet werkt met een computer met zwarte stekker, die computer was bij het op contact zetten al overleden..... (al doende leert men....)

gr

Peco Power

hobby-monteur (0), 13 jaar geleden

Hoi Peco Power,
dank voor je antwoord,
beide stekkers zijn grijs,maar mss was de zwarte inkt ooit eens op,
vandaar dat ik er vanuit ging dat de computer geen probleem op zou leveren,
kan ik het kickdown signaal er niet afgooien,en zo ja,welke is dat dan?
en de andere computer,die voor het motormanagement kan ik niet vervangen volgens mij,
want er zit 6 jaar leeftijdsverschil tussen.

groet Sieto

hobby-monteur (0), 13 jaar geleden

en waar zit de bakcomputer eigenlijk?

hobby-monteur (0), 13 jaar geleden

ik beantwoord zelf mijn vragen volgens mij,maar mss heeft iemand er ooit iets aan.(-;

de bakcomputer zit tegen het schutbord,recht van het midden.
Verder is een AXOD niet uitwisselbaar met een AX4N.
De AX4S is de verbeterde versie van de AXOD,ondanks dat er soms AXOD Metric in de oliepan gestampt staat,is het een AX4S.
Een AX4S heeft 17 boutjes in de oliepan,de AX4N 19.
De aandrijfassen van een AX4N zijn korter dan een AXOD,maar daar was ik al achter,die heb ik uitgewisseld.
Verder kun je de PCM (powertrain control module) oftewel de bakcomputer niet uitwisselen,
tenminste,niet als je geen ingrijpende wijzigingen in de bedrading aan wilt brengen,
en dat ga ik dus wel proberen.
Het verschil zit hem in het aantal pins,64 voor de AXOD,104 voor de AX4N,onddanks dat de stekkers gelijk zijn,
ach,zal van t weekend even aan de gang,het kan hooguit aflopen in 104 draadjes solderen.

groet Sieto

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Veel succes, maar nog 1 tip, ik heb ooit bij een sable van 92 het brein en dus ook het stekkerdeel overgebouwd op een bak van een 88 er, misschien dat het ook werkt met het x4n deel over te bouwen op het x4s deel, dan hoef je ook niet te solderen. Nadien heb ik er nog zo'n 40000km meegereden toen gaf die bak ook de geest.

gr

Peco Power

hobby-monteur (0), 13 jaar geleden

Hoi Peco,
bedankt,
ik ga jouw advies 's proberen,
ik hoef er niet zo ver meer mee te rijden,hooguit om hem in te ruilen.

groet Sieto

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Taurus of stel zelf een nieuwe vraag.