Ford USA Taurus : vast als een huis

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 182 CID Vulcan 3.0 V6

Hallo medetechneuten,
afgelopen week heb ik een taurus gekocht,met een vastgelopen motor.
de motor heb ik er inmiddels uit,de carterpan eronderuit en als ik in de cilinders kijk zie ik dat
de boel er van onder goed uitziet,niks krom of gebroken,ook onder de kleppendeksel zie
ik geen rare verbuigingen of losse onderdelen.'
de distributieketting is intakt,maar verder heb ik nog niets losgehaald.
weet iemand wat de volgende stap kan zijn,
is het misschien verstandiger eerst de hoofdlagers etc te controleren?
ik wil de kop er wel wel aftrekken,maar als dit niet noodzakelijk is doe ik het liever ook niet.
graag advies,
Dank allen.

hobby-monteur

Geplaatst door hobby-monteur (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford USA Taurus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

Toevallig water boven de zuiger ????? Draai de bougies er eens uit.

Groeten Marcel

hobby-monteur (0), 14 jaar geleden

had er zelf ook wel aan gedacht,maar dat zou dus kunnen als de langere tijd heeft stilgestaan,of als er een koelvloeistoflekkage aanwezig is.
hoe vast kan zoiets dan zitten,en hoe krijg je dat los zonder de boel verder te beschadigen?

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

bougies eruit, en kijken of er vloeistof uitkomt.

Daarna kijken of je hem rondgedraaid kunt krijgen.

Groeten Marcel

hobby-monteur (0), 14 jaar geleden

oke,bedankt,ga ik proberen

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoelang heegft de auto stilgestaan? De zuigers willen (zeker als er een lekke kop opzit, en dat komt redelijk vaak voor met deze motor) wel lekker vast oxideren. maar maak hem eerst maar eens compressieloos. achterste bougies krijg je er het makkelijkste uit op een brug en met een lang verlengstuk en een knietje.
Nog even een vraag, de bak is wel los? niet dat die vastgeslagen is en zo de zaak blokkeert? Zijn nogal problematische bakken namelijk. maar als ie uit de park wel soepel rollen wil, heb je dit in elk geval al uitgesloten. Vastzittende zuigers? dan bougies eruit en wat petroleum er bovenop, (paardemiddel) maar wil wel eens werken met een vastzittend blok.

gr

Peco Power

Sorry, verkeerd gelezen, blok is er al uit, dus bak is het niet, en bougies kun je ook wel bij ;-)

hobby-monteur (0), 14 jaar geleden

Nee,je hebt het wel goed gelezen Peco Power,
de motor is er idd uit,maar de bak zit er aan vast,was makkelijker om het geheel eruit te wippen,wel iets zwaarder trouwens.
Maar we hebben de auto in zijn N kunnen duwen,dus ik sluit eigenlijk de bak uit.
Ik heb trouwens nog een zelfde motor en een axod bak van een 93-er staan,
en volgens mij gaat dat ook wel passen,haha.
bedankt in ieder geval,ga vanavond ff kijken.
groet Sieto

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

De 93 er motor is een 3.8, en die bak heeft een andere kleur stekker (93ér dus waarschijnlijk grijs) die gaat niet werken met een 99er auto, de computer brandt je er uit (eigen ervaring., duur eigenwijs leergeld). de 3.8 past er wel in, maar zal ook wel ruzie krijgen met het motormanagement van de 3liter... maar daar heb ik geen ervaring mee dus dat is een inschatting. Toch moet die 3 liter ook wel wer los willen, gewoon geduld en beleid ;-)

gr

Peco Power

hobby-monteur (0), 14 jaar geleden

Jammer maar helaas,er stond geen water boven de zuigers,
de motor draait wel rond,als ik enorm veel kracht zet,maar gaat niet soepel draaien,
dus aanstaand weekend de bak eraf en dan toch de boel maar uit elkaar.
Wat me opviel was dat de elektrodeafstand van de bougies op ruim 3 mm stond,
dus ik ben bang dat het onderhoud te wensen heeft overgelaten.

@Peco: de 93 is ook een 3-liter,ik heb beide motoren opgezocht volgens de Vin,en ze komen beide als
182CID te voorschijn,de bevestiging van de motorsteunen en de plaatsing van de diverse onderdelen is ook gelijk aan elkaar,
en de 3.8 ken ik idd ook wel,en die is anders gebouwd,dus nu nog hopen dat er geen kleine wijzigingen zijn doorgevoerd,dan kan ik alles omzetten.


bedankt voor het meedenken,

gr Sieto

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Je hebt gelijk, ik zat altijd met Sable's, en die hadden de 3,8 (en heel soms de 3liter) maar de taurus had ook wel de 3,8 maar ook vaak de 3 liter, zit ook in de windstar en de mercury voyager.

misschien heb je mazzel, als de stekker kleuren gelijk zijn gaat het meestal goed.

suc6

Peco Power

hobby-monteur (0), 14 jaar geleden

allemachtig wat antwoord je snel,(-;
Bedankt

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Niet altijd ;-)

hobby-monteur (0), 14 jaar geleden

Hey,
ff een kleine update,
bak en blok zijn van elkaar gescheiden,en het blok zit inderdaad zo vast als haarlem op een zondag.
echter,de bak,de buitenste as dan,kan ik ook niet met de hand draaien,geen idee of dit normaal is.
nou heb ik echter een gelukje,
de bak en het blok uit mijn 93-er zijn exact gelijk,
dus ook de stekker op de bak,ik moet alleen de ontsteking en wat sensoren,voelers en weet ik veel wat verder overzetten.
nu is echter de krukaskeering van de motor lek,

Dank allen

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

ja, ik stuur je wel ff een mail

gr

Peco Power

hobby-monteur (0), 14 jaar geleden

nog ff een kleine update,
de motor zit dus echt vast,en ook de bak vertrouw ik niet(axn metric).
gelukkig past een 93-er motor en een axod bak ook.
ben nu bezig de boel over te gooien.
ik hoop dus ergens volgende week rond te kunnen toeren.

Prettige feestdagen !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Taurus of stel zelf een nieuwe vraag.