auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford USA Taurus : hal-gever

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0V6 95 KW

toch maar ff een nieuw topic.
Ik heb de nokkenas positiesensor(hal-gever) van mijn 3.0 V6 opnieuw geplaatst in een andere motor.
zoals de experts misschien weten,drijft een as de positiesensor en de oliepomp aan,dmv een tandwiel met een schuine vertanding ,en deze slijt na een x-aantal kilometers.
Maar omdat ik de sensor op de plaats van een verdeler van een andere motor heb gezet weet ik niet wat de afstelling moet zijn,de motor waar de sensor uitkomt is kapot,vastgelopen,dus het ik het bdp niet op kunnen zoeken.
Is het zo dat de opening ter hoogte van de magneet moet zitten op het punt van BDP cilinder 1?


iemand een idee?

(iemand overigens een idee hoe ik aan een werkplaatshandboek oid van dit type auto kan komen?)

alvast dank,
gr Sieto

Geplaatst door

hobby-monteur (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik ben al weer wat verder,om de camshaft positioning sensor af te stellen na een defect heb je een Syncro Positioning Tool T95T-12200-A nodig.
Maar ja,iedere garage in de states heeft zo'n ding,maar hier niet.
Iemand een idee tot wie ik mij kan wenden,of is er nog een andere manier om dit af te stellen.

Groet

hobby-monteur 0

14 jaar

Hoi Sieto,

werkplaatshandboek op amazone.com te koop of via je eigen boekhandel.
Het te gebruiken tool...... Tsja, in Leeuwarden zit een FORD dealer, en die hebben ook nogal wat usa fords verkocht (en dus in onderhoud gehad) ff een belletje aan wagen? Vraag gewoon ff om een monteur die verstand heeft van USA-fords en leg de situatie uit. Misschien heb je geluk en hebben ze dat ding, en mag je hem lenen. Ik zal nog even voor je rondneuzen.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

hoi Peco Power,
dank voor je antwoord.
ik heb ook een berichtje op het Fordusa forum staan,misschien hebben ze daar een truukje,
je weet maar nooit.
Wat de astra hier is,is de taurus daar blijkbaar.
Ik weet wel dat je een motor kunt vernielen door de nokkenas sensor niet goed af te stellen.
Die regelt het inspuitmoment toch?

Bedankt,

Sieto

hobby-monteur 0

14 jaar

De vraag is dus eigenlijk,hoe stel je een DIS ontstekingssysteem af,kan dat met behulp van een lamp?

tja,niemand kan me verder helpen,en om de sensor te verstellen moet de luchtinlaat en een hele rits stekkers en leidingen losgehaald worden,dus dan loopt ie weer niet.

hobby-monteur 0

14 jaar

Oei, bij de zeeuw konden ze je ook niet helpen? Je kunt natuurlijk de usa ford leverancier in utrecht bellen, (vroeger zaten ze in de bilt) Hessing dus, die zijn nog wel eens meewerkend, misschien is je auto ooit door hen geleverd, dan hebben ze a de gegevens en b, zijn ze daar best wel meewerkend. Verder zou je eens kunnen bellen met de grotere usa sloperijen, zij hebben vaak ook ervaring met het vervangen van motoren of delen, dus misschien dat zij het weten. Voordeeltje voor jou is dat deze motor ook in bijv de ford windstar mpv zit, dus zoek ff rond.
Omdat ik je toch al adressen geef, dan ook maar de usa demonteerders.
#1 autopart den dolder www.autopart.nl
#2 sloperij rooie ben amsterdam http://www.autodemontagerooieben.nl/site...
# 3 van den berg axel http://www.vandenbergusacars.com/

suc6

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Bedankt voor je reactie,en de beste wensen voor het komend jaar.
ik heb de afgelopen week een beetje pech gehad met de personeelsbezetting tijdens de feestdagen ben ik bang.
de auto rijd nu niet,en da's ook best wel lastig,maar ik heb mijn hoop gevestigd,voorlopig,op de lokale ford-dealer,misschien kan die iets voor me betekenen.
het schijnt dat de afstelling nogal nauw luistert,een bevriende monteur durft er al niet aan te beginnen.
haha,heb ik dat.

ik geef de hoop nog niet op,al moet ik alle werkplaatshandboeken doorspitten,en als het niet anders kan,bel ik de directeur van ford wel. (-;

Groet Sieto

hobby-monteur 0

14 jaar

ff een update,
het is gelukt zonder de voorgeschreven tool,
motor loopt perfect,auto rijd perfect,apk was geen probleem.

voor diegene die wil weten hoe ik het gedaan heb?
via een usa-ford specialist een document in handen gekregen met daarin exact hoe het moet.
dus als iemand belangstelling heeft voor dat document,
dan hoor ik het wel.
deze methode werkt trouwens ook voor de v8 van ford,volgens mij geld deze methode zo ongeveer voor alle ford edis onstekingen,

groeten

hobby-monteur 0

14 jaar

nou, ik heb wel belangstelling natuurlijk, al was het maar om in de toekomst iemand met een zelfde probleem als jou te kunnen helpen! dus mail het me maar.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Taurus of stel zelf een nieuwe vraag.