Hallo,
als ik mijn Taurus start duurt het ong 4 sec. voordat hij aanslaat.
Als de auto op contact gezet wordt hoor je eerst de pomp op druk komen,
daarna,als de pomp gestop is,start ik de auto.
maar als ik de eerste keer start,en de auto niet laat aanslaan,
en meteen de sleutel weer omdraai,slaat hij onmiddelijk aan.
dus blijkbaar zakt de druk in de brandstoftoevoer tijdens stilstand.
Kunnen de injectoren doorlekken waardoor dit kan ontstaan?
Of moet ik het ergens anders zoeken?
alvast dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Sieto,
Heb je de benzinedrukregelaar gecontroleerd? En het brandstoffilter, is dat recentelijk nog vervangen? is het werkelijk een 3 liter en geen 3.8?
De 3liter is de motor die ook in de ford Windstar (mpv) ligt, de 3.8 is de 302ci (vijf liter)v8 met 2 cilinders minder, is ook geleverd in de Thunderbird bijv.
Nog 1 tip, wees erg voorzichtig met de versnellingsbak, deze axod metric-E is de allerslechtste bak die ik ooit gezien heb, echt elke 50000km de versnellingsbakolie en het filter verversen!!!
Heb je delen nodig,bij de sloop, zoek dan op Mercury Sable, dat is dezelfde auto...
gr
Peco Power
Hoi Peter,
dank voor je reactie.
Het brandstoffilter is een half jaar geleden vervangen,
de versnellingsbak olie is ca 20000 km geleden vervangen,het filter nog niet,want toen niet leverbaar.
De benzinedrukregelaar heb ik niet (kunnen) controleren,ik denk niet dat ik daar het juiste gereedschap voor heb.
Kan dat invloed hebben?
En het is een 3 liter,staat erop nl,de 3.8 ken ik ook wel maar die ziet er anders uit.
Wat ik meteen dan vragen wil,ik heb,toen ik de versnellingsbak ververst heb de hoeveelheid olie gekocht die in mijn werkplaatshandboek stond,maar dat is er bij lange na niet ingegaan.
ik heb de olieplug onder de bak eruit gedraaid,dus volgens mij is alles er dan wel uit.
En het niveau was voor en na de tijd gelijk,gepeil met draaiende motor btw.
Staat er een fout in het boek?
Gr Sieto
15 jaar
Nee, maar je koppelomvormer en je leidingen naar de radiateur en de koeler lopen niet leeg, dat is het verschil, scheelt vaak wel zo'n 1,5 liter aan,
je benzinedrukregelaar kun je wel testen, maar moet nu eerst weg, morgen zal ik het ff uitleggen (of 1 van de andere usa car freaks hier moet het je ff uitleggen)
gr
Peco Power
Oke,dat klopt wel ongeveer met de hoeveelheid die ik over hou,(;
De maximale trekkracht voor deze auto is volgens mij 900 kilo,en dan ook nog bij beperkte snelheid en helling.
Maakt het verschil of hierbij de oliekoeler voor de bak groter is?
Zal deze zomer toch eens kijken of ik de oliekoeler ga vervangen,dat spiraaltje onder de auto doet niet zo veel volgens mij,en die is misschien ook wel aan vervanging toe onderhand.
Zijn er nog specifieke dingen die je moet vervangen in de bak,rembanden ofzo?
Bedankt voor je heldere antwoorden tot nog toe.
Gr Sieto
15 jaar
Met grotere oliekoeler, zonder trekhaak!! en met de fan doorverbonden en de thermostaat eruit kon ik met een Sable met 3.8ltr motor, niet in 1 keer de gerlospas op als het warmer dan 23 graden was, van alles geprobeerd en vervangen, maar niets hielp, zodra er weer een vlak stukje kwam, vloog de temperaruur weer naar normale waarden, maar een helling van 10 procent gedurende een kilometer, shake it, bij de 2e haarspeldbocht staat de temperatuur al bovenin, bij de derde kookt ie!!! welke versnelling je hem ook inzet, hoog toeren, laag toeren, zo'n auto wil en kan niet klimmen... miss dat de 3liter beter is, maar de 3.8 is een drama.
gr
Peco Power
Tja,dan ben ik blij met mijn 3-liter.
Vouwwagen van rond de 550 kg,auto ca +100 kg,zonder problemen naar Italie met toch wel pittige klimmetjes ertussen.
Geen enkele last gehad,temperatuur bleef mooi stabiel,al weet ik niet wat de temp van de bak heeft gedaan,zal wel wat warm geweest zijn,haha.
Effe een vraagje: waar zit mijn brandstof drukregelaar,ik wil dat toch eens controleren.
Groet Sieto
15 jaar
Probeer eens het volgende: Draai sleutel op contact en wacht tot brandstofpomp begint met draaien.
Start dan de motor Vóórdat de pomp stopt met draaien. Ongveer 1 seconde draaien is genoeg om de druk op te bouwen.
Ik weet niet of het hier het geval is, maar er zijn brandstofpompen met een overdruk ventiel, dat wil ook wel eens kapot gaan.
Als er injectoren lekken of de brandstofdruk-regelaar lekt dan zou je ook problemen tijdens het rijden moeten hebben.
Dit kan varieren van wat hoger verbruik tot inhouden en horten/stoten.
oke,dat ga ik eens testen.
ik heb geen last tijdens het rijden idd,loopt als een zonnetje,
maar ja,net 125000 mile op de teller,ben een gelukkig mens,haha.
bedankt,
gr Sieto
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Taurus of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar