Ford USA Thunderbird : rem problemen

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: V8 5 LIT

Heren

Na goede adviezen eerder op mijn vragen nu het volgende probleem met mijn rem systeem
Na het ontluchten van het remsysteem het ontluchten heb ik gedaan zonder draaiende motor omdat de accu leeg was.
En dat is volgens de regels gedaan volgens mij altans ik zag geen lucht meer komen door het onluchtings slangetje
Maar nu heb ik weer een probleem. Indien de auto niet loopt krijg ik mooi druk op het pendaal en voelt het kiehard aan.
Indien ik echter de auto start ( accu opgeladen) dan zakt het rem pendaal weg dus ik verlies de oliedruk en is ook niet meer op te pompen.
Remmen doet hijwel maar dan moet het pendaal ver ingetrapt worden dus bijna tot op de grond het is ook net of ik geen rem bekrachtiging meer heb.
Als ik de motor weer stop en ik trap tweemaal op de rem dan krijg ik al een goede weerstand en kan ik het pendaal maar enkele cetimeters in trappen.
Het vreemde is dat ik alleen maar drie rem slangen heb vervangen en daarvoor remde de Ford uitstekend en verder is er aan het systeem niets veranderd en of gedaan. Zou iemand weten waar de storing in zou kunnen zitten en hoe op te lossen
Ik heb wel even naar de vacuumpot gekeken maar daar is niets bijzonders aan te zien,ook niet direct aan de slangen de slag van de vacuumpot komt uit op een verdeel stuk waarop weer tweeslangen zijn gemonteerd een dunne loopt door het schudboord heen de andere een dikere loop naar het motorblok


Pieter

pieterarend

Geplaatst door pieterarend (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford USA Thunderbird? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Pieter, het lijkt er toch op dat er nog lucht in je remsysteem zit. Indien je echt alleen maar 3 remslangen hebt vernieuwd kan het haast alleen maar lucht zijn.
Dus nogmaals ALLE wielen eraf en rondom ontluchten. Begin RA, dan LA, dan RV en vervolgens LV. Tevens is dan je complete remvloeistof ververst.

S6

Ralf.

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

200 % zeker lucht, ik zei toch, ontluchten met lopende motor......
nu pomp je wel druk, maar je rembekrachtiger perst alle lucht wel in mekaar zodra de auto loopt. Dus, gewoon opnieuw ontluchten met draaiende motor.

gr

Peco Power

pieterarend (0), 14 jaar geleden

[quote=Ralf_Jensen]Pieter, het lijkt er toch op dat er nog lucht in je remsysteem zit. Indien je echt alleen maar 3 remslangen hebt vernieuwd kan het haast alleen maar lucht zijn.
Dus nogmaals ALLE wielen eraf en rondom ontluchten. Begin RA, dan LA, dan RV en vervolgens LV. Tevens is dan je complete remvloeistof ververst.

S6

Ralf.[/quote]
Ralf

Bedankt voor de reactie heb vernomen dat het van belang is dat het ontluchten gedaan wordt met draaiende motor dus dat ga ik proberen.

Pieter

pieterarend (0), 14 jaar geleden

[quote=Mercury]200 % zeker lucht, ik zei toch, ontluchten met lopende motor......
nu pomp je wel druk, maar je rembekrachtiger perst alle lucht wel in mekaar zodra de auto loopt. Dus, gewoon opnieuw ontluchten met draaiende motor.

gr

Peco Power[/quote]
Peco

Ik had de pech dat de auto niet wilde starten, toen ik het systeem wilde gaan ontluchten.
Heb er nu een nieuwe accu in gezet en ga het weer proberen met draaiende motor.
Alvast bedankt dat je de moeite hebt genonomen om wederom mijn vraag te beatwoorden.

Pieter

hobby-monteur (0), 14 jaar geleden

Er schiet me net iets te binnen.
Ik heb ook eens zoiets aan de hand gehad jaren geleden.
Dat was bij een auto met schijfremmen achter.
Toen daar de remslangen van vervangen waren,hadden we hetzelfde fenomeen.
Al snel constateerden we dat er geen olie meer in de remcilinders zat,en die lucht krijg je er met ontluchten dus ook nooit uit.
We hebben toen de cilinders eerst gevuld met olie,daarna de boel weer gemonteerd.
Ik weet niet of dit nog relevant is,maar zoals ik al zei,het schoot me net te binnen.

Sieto

pieterarend (0), 14 jaar geleden

[quote=Ralf_Jensen]Pieter, het lijkt er toch op dat er nog lucht in je remsysteem zit. Indien je echt alleen maar 3 remslangen hebt vernieuwd kan het haast alleen maar lucht zijn.
Dus nogmaals ALLE wielen eraf en rondom ontluchten. Begin RA, dan LA, dan RV en vervolgens LV. Tevens is dan je complete remvloeistof ververst.

S6

Ralf.[/quote]
Ralf

Bedankt. Gedaan met draaiende motor. Ik had ook nieuwe remschoenen achter gezet, maar de zelfstellende instalatie van de handrem is niet meer helemaal in orde moet ik nog eens naar kijken. Dus heb ik die met de hand ingesteld. Daarna weer ontluchten en dat is gelukt hij remt weer als voorheen .Dus nu op naar de APK op de remmen test bank en daar zie ik het wel weer want ik ben niet van plan om de remmen te testen door met geblokkerde wiellen tot stilstand te komen.

Pieter

pieterarend (0), 14 jaar geleden

[quote=pieterarend][quote=Mercury]200 % zeker lucht, ik zei toch, ontluchten met lopende motor......
nu pomp je wel druk, maar je rembekrachtiger perst alle lucht wel in mekaar zodra de auto loopt. Dus, gewoon opnieuw ontluchten met draaiende motor.

gr

Peco Power[/quote]
Peco

Ik had de pech dat de auto niet wilde starten, toen ik het systeem wilde gaan ontluchten.
Heb er nu een nieuwe accu in gezet en ga het weer proberen met draaiende motor.
Alvast bedankt dat je de moeite hebt genonomen om wederom mijn vraag te beatwoorden.

Pieter[/quote]
Peco
Bedankt. Gedaan met draaiende motor. Ik had ook nieuwe remschoenen achter gezet, maar de zelfstellende instalatie van de handrem is niet meer helemaal in orde moet ik nog eens naar kijken. Dus heb ik die met de hand ingesteld. Daarna weer ontluchten en dat is gelukt hij remt weer als voorheen .Dus nu op naar de APK op de remmen test bank en daar zie ik het wel weer want ik ben niet van plan om de remmen te testen door met geblokkerde wiellen tot stilstand te komen.

Pieter

pieterarend (0), 14 jaar geleden

[quote=hobby-monteur]Er schiet me net iets te binnen.
Ik heb ook eens zoiets aan de hand gehad jaren geleden.
Dat was bij een auto met schijfremmen achter.
Toen daar de remslangen van vervangen waren,hadden we hetzelfde fenomeen.
Al snel constateerden we dat er geen olie meer in de remcilinders zat,en die lucht krijg je er met ontluchten dus ook nooit uit.
We hebben toen de cilinders eerst gevuld met olie,daarna de boel weer gemonteerd.
Ik weet niet of dit nog relevant is,maar zoals ik al zei,het schoot me net te binnen.

Sieto[/quote]
Ik had alleen de achterrem schoenen uit gewisseld en de rem slangen vervangen.
Maar bedankt voor je reactie ik zal hem onthouden want ik denk dat het niet de laatste keer zal zijn dat er iets gedaan moet worden aan de auto. Dat heb je met hobby auto,s

mvrgr Pieter

Hans4040 (325) PRO, 13 jaar geleden

[b]door moderator verplaatst[/b]


Heren

Dit maal geen probleem maar langs deze weg een ieder bedankt voor het mee denken betreffende het probeem met mijn remmen ( ontluchten).
Na montage van nieuwe remslangen en rem schoenen was er nog steeds een afwijking op de test bank van de remmen op de achteras
Het was de rechter achter rem cilinder die niet meer was wat hij wezen moest ( dus twee nieuwe gemonteerd ) en nu alles weer .ok.

Pieter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Thunderbird of stel zelf een nieuwe vraag.