Heren
Bij een APK ben ik afgekeurd ivm. schuurtjes in mijn rem slangen 2voor 1 achter , deze heb ik vernieuwd.
Het volgende probleem doet zich nu voor. de remmen voor kan ik ontluchten, maar bij de remmen achter krijg ik geen oliedruk.
Er zit een blok onder de rem cilinder die de olie naar de voor remmen en de achter remmen moet sturen en of blokkeren indien er een lekkage in het rem systeem zou optreden.Een soort van safety-block dus
Het ontluchten doe ik met de achter wielen gedemonteerd. Bij de eerste keer ontluchten van de achter remmen had ik wel druk op het systeem en hoorde je ook de rem schoenen zich zetten in de trommels bij de tweede keer weer niet. Indien ik de auto start gaat het waarschuwings lampje van het rem systeem uit waar uit ik mag concluderen dat het systeem goed is. Ook is er voldoende rem olie in de remolie bakjes aanwezig.
Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd en wat kan de oorzaak zijn van dit probleem .
mvrgr Pieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
als eerste,gaat het ontluchten op de gebruikelijke manier?
rechts-achter,links achter,rechts voor,links voor?
En ook met 2 man,of met een slangetje op de nippel in de olie?
Ik neem aan dat je wel weet hoe je een remsysteem moet ontluchten,maar ik heb een Marea Weekend rechtdoor over een rotonde zien gaan omdat deze ook nieuwe remslangen had gekregen in een schuurtje.
doe jij dit met opgekrikt chassie??? auto plat op de grond laten staan met wielen erop kun je zo bij even eronder kruipen,zal hoogstwaarschijnlijk je remdrukverdeler doen
14 jaar
jouw manier van ontluchten zul je met 2 man moeten doen, en de regel bij ontluchten is dat je de cilinder die het verst van de rempot afzit het eerst doet. dat is dus in 99,9% van de gevallen rechtsachter. rempot goed vol, auto laten lopen, dan heb je meer druk, dan 1 man pompen en druk zetten, de ander kruipt onder de auto, sleuteltje op de nippel ,slangetje op de nippel, dezeslang in een potje met rem vloeistof. nu nippel open, pedaal zakt weg. als het pedaal onderin is,pedaal vasthouden, nippel weer vast. opnieuw op druk trappen en weer vasthouden, opnieuw nippel open en dit net zo vaak doen tot er geen lucht bellen meer te zien zijn in het slangetje. dan de cilinder linksachter op de zelfde wijze. daarna rectsvoor en dan linksvoor op de zelfde wijze. wel na elke cilinder even het nivo in de rempot bijvullen. Als je het zo doet heb je ook direkt je remvloeistof ververst,ook geen overbodige luxe bij veel auto's.
gr
Peco Power
hehe,ik durfde het zo niet op te schrijven Peco,ging er wel van uit dat iemand die remmen ontlucht dit wel weet,
but you never know!
14 jaar
[quote=Mercury]jouw manier van ontluchten zul je met 2 man moeten doen, en de regel bij ontluchten is dat je de cilinder die het verst van de rempot afzit het eerst doet. dat is dus in 99,9% van de gevallen rechtsachter. rempot goed vol, auto laten lopen, dan heb je meer druk, dan 1 man pompen en druk zetten, de ander kruipt onder de auto, sleuteltje op de nippel ,slangetje op de nippel, dezeslang in een potje met rem vloeistof. nu nippel open, pedaal zakt weg. als het pedaal onderin is,pedaal vasthouden, nippel weer vast. opnieuw op druk trappen en weer vasthouden, opnieuw nippel open en dit net zo vaak doen tot er geen lucht bellen meer te zien zijn in het slangetje. dan de cilinder linksachter op de zelfde wijze. daarna rectsvoor en dan linksvoor op de zelfde wijze. wel na elke cilinder even het nivo in de rempot bijvullen. Als je het zo doet heb je ook direkt je remvloeistof ververst,ook geen overbodige luxe bij veel auto's.
gr
Peco Power[/quote]
Ik wil u bedanken voor uw waardevolle informatie,en ga het ook zo doen de volgorde van onluchten wist ik wel maar om het te doen met draaiende motor daar heb ik niet aan gedacht. Even als het op de wielen laten staan tijdens het onluchten. ik was in de verondersteling dat dat geen verschil uit zou maken daar de auto niet is voorzien van een remkracht begrenzer op de achterwielen.
Wel is het systeem uitgevoerd met een pressure Differential control valve die indien een lekkage in het rem systeem dus voor of achter zich voor zou doen dit deel van de remmmen uit zal schakelen het geen in zou kunnen houden dat indien te snel ontlucht wordt de pressure Differential control valve denkt dat het systeem lek is en dus dat systeem uitschakeld in dit geval de achter remmen
mvrgr Pieter
14 jaar
[quote=hobby-monteur]Hallo,
als eerste,gaat het ontluchten op de gebruikelijke manier?
rechts-achter,links achter,rechts voor,links voor?
En ook met 2 man,of met een slangetje op de nippel in de olie?
Ik neem aan dat je wel weet hoe je een remsysteem moet ontluchten,maar ik heb een Marea Weekend rechtdoor over een rotonde zien gaan omdat deze ook nieuwe remslangen had gekregen in een schuurtje.[/quote]
Bedankt voor de informatie,maar ik was niet van plan om rechtdoor over een rotonde te gaan. Echter de informtie die ik kreeg van Paco was van wat meer inhoud zeker gezien uw reactie op zijn informatie.
De volgorde van het ontluchten was mij bekend.
Ik vroeg mij alleen af waarom ik geen olie druk kon krijgen op de achter remmen, de auto heeft geen remkracht begrenzer dus daarom dacht ik dat het ontluchten met de auto op de krik geen probleem zou geven.
De auto is uitgevoerd met een pressure differential control valve deze kan indien er een lekkage in een systeem zou zitten dus voor of achter dit systeem blokkeren.
Dus lekkage achter dan zal de pressure differential control valve geen olie meer naar de achter remmen sturen, het geen misschien in zou kunnen houden dat indien de remmen achter te snel worden ontlucht deze klep denkt dat er een lekkage achter is en dus het systeem afsluiten en dien ten gevolge zal er dus ook geen oliedruk meer worden opgebouwd en dat was ook mijn vraag
mvrgr Pieter
14 jaar
[quote=robby10030]doe jij dit met opgekrikt chassie??? auto plat op de grond laten staan met wielen erop kun je zo bij even eronder kruipen,zal hoogstwaarschijnlijk je remdrukverdeler doen[/quote]
De auto heeft geen remdruk verdeler ( remdruk begrenzer voor de achter remmen). Deze heeft een pressure diferential control valve die detecteerd een lekkage op de voor remmen en de achter remmen.Indien een lekkage ontstaat bij de achter wielen dan zal de olie naar de achter remmen worden afgesloten en wordt er alleeen geremd op de voorwielen of andersom. Dus het probleem zou kunnen zitten in deze pressure diferential control valve want indien de achter remmen te snel worden onlucht kan het zijn dat boven genoemde klep denkt dat er een lekkage is op de achter remmen en dus de olie toevoer afsluit.
Evengoed bedankt voor de informatie en ik zal het gaan proberen met de wielen op de grond wel zo makelijk. Maar ik hoop dat u nu begrijpt waar mijn probleem zit en misschien heeft u nog andere aanbevelingen
mvrgr Pieter
14 jaar
dat je ford zo'n klep heeft weten we nu wel, maar je zult daar geen last van hebben, er moet gewoon remvloeistof naar achteren. ik zal eens even kijken wat voor trucjes er nog zijn, ik ben zo terug
gr
Peco Power
[quote=Mercury]dat je ford zo'n klep heeft weten we nu wel, maar je zult daar geen last van hebben, er moet gewoon remvloeistof naar achteren. ik zal eens even kijken wat voor trucjes er nog zijn, ik ben zo terug
gr
Peco Power[/quote]
OK alvast bedankt
Pieter
14 jaar
moet gewoon willen, rustig op druk pompen
[quote=Mercury]moet gewoon willen, rustig op druk pompen[/quote]
Peco
Ga het vanmiddag proberen, en laat wel weten hoe het is gegaan.
mvrgr Pieter
Peco
Geprobeerd ik heb nu oliedruk op de achterwielen, het ontluchten heb ik gedaan zonder draaiende motor omdat de accu leeg was.
Maar nu heb ik weer een probleem. Indien de auto niet loopt krijg ik mooi druk op het pendaal en voelt het kiehard aan.
Indien ik echter de auto start ( accu opgeladen) dan zakt het rem pendaal weg en is ook niet meer op te pompen.
Remmen doet hijwel maar dan moet het pendaal ver ingetrapt dus bijna tot op de grond het is ook net of ik geen rem bekrachtiging meer heb.
Als ik de motor weer stop en ik trap tweemaal op de rem dan krijg ik al een goede weerstand en kan ik het pendaal maar enkele cetimeters in trappen.
Het vreemde is dat ik alleen maar drie rem slangen heb vervangen en daarvoor remde de Ford uitstekend en verder is er an het systeem niets veranderd en of gedaan. Zou ji weten waar de storing in zou kunnen zitten en hoe opte lossen
Pieter
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Thunderbird of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar