hallo allemaal ik heb en ford mustang ui 1972 met en351 M400 motor ben het weekend naar belgie gereden heen weg geen problemen terug was het even anders ik heb 14 lieter Atf olie gebruikt elke 50 km 2 liter olie dus de olie loopt volgens mijn uit de einde bak naar cardan as maar nouw ga ik mijn motor olie controleren heb ik 3 keer meer olie in de carter is het mogelijk dat er bak olie je motor in kan lopen ik heb dit nog nooit meegemaakt ik sleutel pas 45 jaar mieschien een van jullie en antwoord bij deze bedankt Tonnie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
olie de cardan in kan niet dat stuk wat je bak ingaat is op het einde dicht,maar ik twijfel heb jij hier een oliekoeler opzitten die gekoppeld zit aan de motor?
Er lopen twee leidingen vanaf je automaat naar de radiateur toe daar wordt de olie gekoeld maar er kan een warmtewisselaar op de motor zitten en van daaruit naar de radiateur er kan op geen enkele manier automaten olie in je carter komen alleen mogelijk indien de leidingen verbonden zijn met een kastje wat op de motor zit
Nee geen kasje en heb ook niet en losse olie kueler leidingen gaan van radiateur rechtstreeks de bak in
6 maanden
er kan op geen enkele manier automaten olie in je carter komen,als je een kale motor hebt zit er nergens een opening waarin je olie kan gieten heb jij niet per ongeluk automaten olie in het verkeerde pijlstok gegooid? automaten olie moet je lopend peilen en ook in die peilstok bijvullen
Nee geen olie verkeert bij gevuld ik ga maar beginnen alles leeg laten lopen en het blok en bak er uit te halen dan alles maar bekijken er zit niets anders op we gaan het zien ik houw je op de hoogte wat ik zal gaan vinden of niet bedank voor de antwoorden gr. Tonnie
6 maanden
je hoeft er niks onderuit te halen een automaat is geen verbrandingsmotor die verbruikt geen olie kan wel lekken maar dan moet je dat zien dan is hij ergens zeiknat wat weleens voorkomt dat de leidingen zijn doorgesleten omdat ze ergens tegenaan schuren daar staat behoorlijk veel druk op maar dan nog kan er geen automatenolie in je carter komen als jij eronder kijkt en je automaat is droog is er nergens een lek, de koppelomvormer zit met 3 bouten vast aan je starterkrans als hij daar zou lekken loopt de olie tussen motor en bak naar de grond maar nooit je motor in
Hoe loopt je motor? is er sprake van overmatig roken uit de uitlaat?
Heeft de versnellingsbak een vacuümmodulator om de motorbelasting te meten of een kabel aan de gasklep?
Als deze bak een vacuümmodulator heeft, dan loopt er een vacuümleiding van deze modulator naar het inlaatspruitstuk. Als het membraan in de modulator lek is, zuig je bakolie op naar je inlaatspruitstuk zo je verbrandingsruimte in...
Als je bak zo lek is dat je er liters bij moet vullen, dan is je onderkant tot aan je kofferbak zeiknat...
Met "bak zo lek is" bedoel ik uitwendige lekkage...
Dat klopt van die leiding maar dan gaat de olie de manifold in en rijd je de olie op maar dan nog kan er geen bakolie in het carter komen deze man heeft 3 keer zoveel motorolie in het carter na vullen vd bak is denk haast wel zeker verkeerde vulopening gebruikt
Ja inderdaad de rechter kant van het blok komt blauwe rook uit als je in de file rijd en dan weer op gang komt echt en dikke wolk eenmaal op de 100 geen rook meer ik heb inderdaad en vacuüm slang lopen en gek ik heb net en splinternieuwe benzine tank er onder die is helemaal droog geen olie dus toch even naa kijken bedankt voor de tip gr. Tonnie
6 maanden
Die vacuum leiding heb je zo gezien als daar olie door wordt gepakt dan is deze van binnen nat maar dat verklaart niet de hoeveelheid olie in je blok,ik ben benieuwd wat hier de oplossing van is succes
Thanks
6 maanden
@ Monteur Senior, op zich mee eens dat het niet in het carter terecht komt. Maar we praten hier over een oldtimer met vermoedelijk best wat km op de teller.
Het bakolie verbruik is rustig absurd te noemen, 2 liter per 50 km, totaal zo'n 14 liter.
Zal de motor dat 100% verbrand hebben, of zal er toch een deel langs de zuigers in het carter terecht zijn gekomen? Ik heb daar ook geen antwoord op...
Maar goed, de controle van een eventueel aanwezige vacuümmodulator is relatief makkelijk...
Richard de motor is compleet gereviseerd er zit alles nieuw in hij heeft nog geen 2000km gelopen maar de bak en omvormer ik heb alleen de bak filter en nieuwe olie er in gedaan ik weet niet hoe lang geleden is dat de bak überhaupt gereviseerd is
6 maanden
Dan heb ik ook geen verklaring voor het hoge oliepeil in de motor...
Ik zou in ieder geval, indien aanwezig, die vacuümmodulator controleren.
Je moet ergens beginnen...
ik zit te denken je olie niveau zo hoog er zit toch geen koelvloeistof in je carter? dat de oliekoeler in je radiateur kapot is en de automaat de olie in je koelwater perst die dan op zijn beurt ergens met een pakking lekkage in je carter terechtkomt,dat verklaart wel de hoeveelheid automaten olie die je hebt bijgevuld zonder dat de bak zeiknat is
Nee dan zou mijn radiateur koelstof niet mooi blauw zijn en hij is op de normale hoogte ik denk meer aan de vacuüm die boven het blok is aangesloten is met de bak
6 maanden
en? iets gevonden want hier ben ik toch wel nieuwsgierig naar 14 liter olie door een leidingkje van 2 mm dan moet je toch wel heel lang zuigen,en dan ook nog in het carter komen terwijl de motor loopt.
Ja toch door de module heen gezogen door de leiding naar de manivold maar ja ik heb 700 km mee gereden en de olie is super dun en bloed heet ja ik sta er ook van te kijken ik heb dit nog nooit meegemaakt in 45 jaar dat ik met mustangs werk er is namelijk
6 maanden
mooi dat je het probleem hebt opgelost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Mustang of stel zelf een nieuwe vraag.
6 maanden