auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus 1.8 TDDi:

Bouwjaar: 2000

Geplaatst door

wimvankuik (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

turbo al na gekeken?

arjan593 0

20 jaar

Misschien een luchtlekkage tussen turbo en inlaat kleppen

henkvanhoften 0

20 jaar

uitlaat verstopt ? katalysator stuk?

sarabande99 0
badge

20 jaar

Hallo Wim,

Een grote kans dat de EGR niet goed werkt. Je kunt deze tijdelijk uitschakelen en dan kijken wat het resultaat is. Plaats "tijdelijk" een dicht plaatje tussen de EGR klep en het inlaatspruitstuk zodat je zeker weet dat er geen ongewilde gassen in het inlaatspruitstuk kunnen komen.

Succes
Remo

Ford_Faq 0
badge

20 jaar

heb je al gewoon eens het luchtfilter na gekeken?

wat heel veel voorkomt bij focus 1.8tddi is het afbreken van de bedrading op de stekker van de sensor van de egr-klep. Als die bedrading dan contact maakt met de inlaatcollector krijg je de meest gekke verschijnselen. Dit kan gaan van roken en vermogenverlies tot hevig schokken, stilvallen en niet meer willen starten. Heel af en toe wil er ook al eens een pomp stuk gaan, maar dit zou je eerst moeten laten controleren bij de dealer.

yoshi 0
badge

20 jaar

Turbo fluit in ieder geval lekker, luchtfilter is net nieuw, luchtinlaat onder "intercooler" schoongemaakt.......

Waar zit die EGR ?????

wimvankuik 0

20 jaar

je kan er niet naast kijken. de EGR-klep zit vast aan de inlaatcollector vlakbij de motor. Is goud/koper-kleurig. Bovenop de egr-klep zit een stekker met drie draden.

yoshi 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.