Met mijn vorige diesel auto Opel Zafira 1.9 cdti 150 pk, heb ik veel gedoe gehad met de inlaat en EGR.
EGR van Opel heb ik nooit laten afdoppen.
Nu heb ik een Ford Galaxy 2.0 TDCI van 2009 met 135.000 op de teller. Ik rij 500 - 600 km per week met dat ding.
Is het zonder storingen, motormanagement gedoe etc mogelijk om EGR van 2.0 tdci af te doppen ? Wat zijn de ervaringen adviezen hierover?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gezien het bouwjaar zal simpel afdoppen hier niet gaan werken.
Dat levert je een foutcode op en derhalve waarschijnlijk ook een afkeur bij de APK.
Het zou alleen kunnen indien de EGR vakkundig wordt weggeschreven uit de software.
Dank voor reactie Oldford. Als er het mogelijk was met een plaatje en een gat van 5-6 mm in het midden, had ik kunnen overwegen. Als er meer voor moet gebeuren is geen optie.
Het is uiteraard een 6 bak, en met 2000 toeren zit je al snel op maximum snelheid in NL. Is het een idee om regelmatig boven 2500 toeren te rijden of eens in zoveel tijd diesel dope, in de tank te gooien?
9 jaar
waarom afdoppen als er geen problemen zijn?
[quote=fordmannetje]waarom afdoppen als er geen problemen zijn?[/quote]
Ik begreep dat EGR opgegeven moment inlaat vervuilt en veel ellende veroorzaakt.
9 jaar
dan kun je alles wel gaan vervangen of afdoppen
alles kan slijten en stuk gaan
maar wat jij wil is de problemen op zoeken
ik zou zeggen de egr zo lekker laten zitten
er zijn weinig problemen mee bij de galaxy
diesel dope (zoals ik heb gelezen)is al helemaal rotzooi
slecht voor de pomp en verstuivers
met diesel dope.. bedoel ik niet de toevoeging die men bij peugeot hdiF motoren gebruikte, maar toevoegingen in brandstoftank, voor preventief onderhoud van brandstofsystemen zoals Wynss, Forte etc.
Ik begreep althans, dat steeds meer dealers dat soort stuf in de tank gooit met regulier onderhoud.
9 jaar
klopt,maar dat doen ze alleen om de omzet te verhogen
het blijft rotzooi
de fabrikanten van de pompen zijn er niet blij mee
zeker bij de moderne diesel motoren niet
dus als er geen problemen zijn ga ze dan niet opzoeken!!
[quote=fordmannetje]klopt,maar dat doen ze alleen om de omzet te verhogen
het blijft rotzooi
de fabrikanten van de pompen zijn er niet blij mee
zeker bij de moderne diesel motoren niet
dus als er geen problemen zijn ga ze dan niet opzoeken!![/quote]
Ik weet het ook niet meer, ik lees verschillende soorten verhalen, de een zegt is preventief aan te bevelen om problemen te voorkomen, sinds de uitvinding van egr, roetfilter etc voorkomt het vervuiling van de inlaat en turbo -vnt etc, de ander zegt troep, moet je niet willen gebruiken.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar