close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus C-Max: ABS fout

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 TDCi

Hello,

Ik heb een probleem met een C-max: Er komt af en toe een storing in van de rechts voor wielsensor. (slecht signaal, of ontbrekend signaal).
Reeds vervangen: wielsensor, wiellager, en stekker tussen sensor en ABS computer (achter wielkuip) doorverbonden.

Meestal is het goed voor enkele dagen. Nadien komt de storing steeds terug.

Iemand een idee wat er nog mis kan zijn?

Alvast bedankt!!

Geplaatst door

Doko (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als storing erin zit ,is het zeker tijdelijk
soms is slecht signaal andere keren geeft hij onbrekend signaal aan
oftwel draad ergens niet goed liggen en soms wel probleem geeft andere keren niet

als eerst zou je de weerstand kunnen meten bij de abs computer op de stekker
meet van lv en rv wat voor weerstand hij geeft
als deze aardig dicht in de buurt ligt controleer de bedrading
kan zijn dat hij ergens niet getwist zit en hierdoor valse signaal van andere draden ontvangt

dus je kunt een nieuwe draad aanleggen
deze moet getwist zitten
dus tussen bankschroef en boormachine zodat hij mooi gedraait zit
hierdoor is signaal sterker en beter beschermd voor de omliggende draden



je zou dus van doorgesoldeerde stekker naar de abs computer kunnen kijken of de bedrading wel goed ligt en nergens bloot ligt
en als de draad overal getwist zit
zit hij niet getwist geeft hij eerder een slecht signaal

ik denk dat je eerst hiernaar moet kijken en eventueel nieuwe draad trekken en niet bij de kabelboom neerleggen zodat hij zeker geen valse signaal kan krijgen
anders is het laatste en duurste onderdeel dat inwendig kapot is maar dan krijg je meer andere storingen eigenlijk
dan heb je alles wat zou kunnen vervangen, vervangen en zou het weg moeten zijn

dus begin bij bedrading en daarna de pomp zelf als laatst
ps sorry heb denk ik niet perfecte schrijftaal heb teveel tussen door nog zitten typen
maar hoop dat je het begrijpt wat te doen staat

Of eerst nog even de stekker op de ABS unit contacten(en contactspray) verbeteren(controleren)
en het nog eens proberen.

Oiram

Sensoren op weerstand meten kun je vergeten.
In datalogger(ids ford) of andere meetwaardenblok sensoren selecteren en proefrit maken.

jan5063 0

14 jaar

@jan5063
klopt via meting gegevens kun je mooi zien wat de waarde is die hij afgeeft
maar dit zegt niks over de betreffende bedrading

laatst bij een peugeot 207 abs sensor ra vervangen ivm storing permantent
volgens meeting gegevens ging dat ra wel 655km/h dus oneindig weerstand
weerstand gemeten en inderdaad vanaf de abs weerstand van 17Mohm bij abs sensor was dat iets van 2Mohm zo uit mijn hoofd of minder dan heeft mijn collega de stekkers niet goed op gedaan
getwiste draad onder de auto en vast gesoldeerd en probleem was weg.

maar doe je het als hobbdy zoeken heb je geen ids ford
dus moet je wel meten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.