auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Ford C-Max 2.0i Ghia: Accu leeg: verlichting info display (km-teller) blijft branden.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Na een grote onderhoudsbeurt bij de off. Ford dealer (toeval?) op 30.000 km blijft de verlichting van de display van gereden km's constant branden, normaliter dooft deze na ca. 5-15 minuten. Dat houd in dat zolang er elke dag gereden wordt het geen probleem is maar als de auto 1 dag stil heeft gestaan er geen stroom voldoende is om de auto te starten. Bij het omdraaien van de sleutel hoor je dan een geratel en gaan de controlelampjes uit (accu leeg). Als controle is uitgevoerd: alle andere verlichting gaat tijdig uit (kofferruimte, dashb.kastje, etc).
Wordt er overigens bij groot onderhoud ook iets veranderd aan de software?
Wie kan mij op het "lichtend" spoor zetten!
Bij voorbaat dank.

Geplaatst door

Hoek9122 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

er is waarschijnlijk is mis met de eletronika want hij gaat niet in de rust stand dus ga ff na de dealer en laat hem uitlezen
gr dirk

dirk2269 0
badge

17 jaar

Nieuwe lampje geplaatst en deze er verkeerd om ingezet ?
staan er nieuwe dashlampjes op de rekening ?

RaliasR 0

17 jaar

Bij de focus en de c-max is het zo dat als de auto in rust is met de deuren op slot de verlichting na ongeveer 20min uit gaat, dan even later weer aan gaat en daarna dooft.
Hierna schakelt zich een spaar relais in die alles uitschakelt.
Wat ik wel meegemaakt heb is dat er een fout in de radio zit waardoor deze te veel stroom blijft trekken en de accu leegraakt.

Postie 0
badge

17 jaar

Volgens mij hangt dit bij mijn Focus aan het contact en niet aan de centrale timer module . Gaat branden bij het op contact zetten en gaat onmiddelijk uit bij het van het contact halen.
Heeft de C-Max ergens een vermogensverbreek relais hiervoor ?

RaliasR 0

17 jaar

Zit een spaarrelais in die na ongeveer 40 min in schakelt, ook bij de focus.
Maar niet alles. zoals de radio, die heeft een spanning nodig voor het geheugen enz.
Ook niet voor de telefoonlader die in een plug is geplaatst.
Volgens mij is de focus prcies het zelfde.
Kan best zijn dat ie bij het uitschakelen van het contact uit gaat, maar springt later wel weer aan en uit.

Postie 0
badge

17 jaar

Verdere "bekende '' problemen met hetzelfde gevolg zijn:

- Blaupunkt Travelpilot Ex blijft in standby stand staan (Duitsland - TSI -10.08.05)
- Microschakelaar in contactslot kapot (Duitsland - TSI - 05.10.05)


10.08.05 Blaupunkt Travelpilot EX verursacht entladene Batterie

60/2005 Wird eine entladene Batterie beanstandet, kann die Ursache dafür eine nicht abgeschlossene 'Zeiteinstellungs-Abfrage' in der Software des Blaupunkt Travelpilot EX sein. Zur Behebung der Beanstandung muss eine neue Softwareaktualisierung geladen werden.

Nur bei Softwareversion 0821.

05.10.05 Entladene Batterie aufgrund eines Defekts der Lenkradschlosseinheit

80/2005 Werden eine entladene Batterie, ein Kombiinstrument, das ständig eingeschaltet bleibt, oder Klickgeräusche von der Lenkradschlosseinheit beanstandet, kann die Ursache dafür ein Defekt im Mikroschalter des Entriegelungsmagnetschalters - Schließzylinder - Lenkradschloss sein.

Zur Behebung der Beanstandung muss das Herstellungsdatum der Lenkradschlosseinheit ermittelt werden, die Lenkradschlosseinheit muss ggf. erneuert werden und das Modul - schlüsselloses Schließ- und Startsystem muss ggf. neu programmiert werden.

RaliasR 0

17 jaar

Oeps 2 keer , lijkt wel een Ford kwaaltje

RaliasR 0

17 jaar

Wat voor type accu is er gemonteerd ?
Er wordt ook veel geschreven over het vervangen van een 43Ah accu voor 1 van 60 Ah

RaliasR 0

17 jaar

Afgelopen week is de auto niet gebruikt en heeft de auto met lege accu stilgestaan. In het weekend is de accu losgekoppeld en opgeladen. Wat bleek? Na het aansluiten van de accu was het probleem verdwenen!
De verlichting van de infodisplay (km-teller) gaat na een bepaalde vertragingstijd weer automatisch uit, zoals het hoort. Waarschijnlijk heeft de electronica zich na de diepontlading, het opladen en aansluiten van de accu weer gereset.
Alle reageerders op mijn vraag bedankt voor de antwoorden en uitleg van de mogelijke oorzaken.

Met vriendelijke groeten,
Paul

Hoek9122 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.