close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford C-max: vermogen valt weg zonder foutmelding; herstart lost probleem op

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 tdci cvt, 100.000 km

Bij kleine verschillen in vermogensvraag, bijvoorbeeld bij langzaam versnellen en bij het uitrijden van een tunnel, gaat de auto in een soort van noodprogramma. Het vermogen daalt drastisch en er kan niet harder worden gereden dan ca 110 km/u. Volgens de garage is het niet het formele noodprogramma van de auto.

Kenmerken:
- euvel treedt bijna altijd op net boven de 100 km/u;
- bij uitzetten van contact en herstart na een paar minuten is het euvel weer weg;
- geen melding tijdens storing op boardcomputer/dashboard;
- geen foutmelding in MMS;
- er zijn verder geen problemen kenbaar: tijdens storing geen roetuitbraak, herstart gaat prima, stationair lopen netjes;
- bij versnellen van de auto bij lagere snelheden (tijdens normaal functioneren) komt het voor dat de auto (cvt?) af en toe inhoudt. Hierbij wordt een pluimpje rook uitgebraakt. Het voelt als schakelbewegingen van een klassieke automaat. Dit euvel was er in het begin niet, mogelijk een relatie met het grote probleem.
- storing treedt regelmatig op. Na een reset bij de dealer blijft het euvel even weg, maar komt helaas altijd terug.


De auto heeft al een aantal keer bij de garage gestaan. Wegens ontbreken foutmelding is lokalisering probleem lastig. Oorzaak wordt gezocht in het motordeel, terwijl ik zelf een relatie met de CVT vermoed.
Het euvel is sinds dat ik de auto heb (1,5 jaar bij 54000 km) aanwezig geweest, maar kwam sporadisch voor.

De laatste weken is de storing regelmatig (paar keer per dag) aanwezig. N.a.v. het oplichten van een controlelamp is een druksensor in het olieontluchtingssysteem vervangen. Er werd een relatie vermoed, maar dit heeft niet geholpen. Er is ook gesproken over een luchtmassameter. Deze zou volgens de garage niet meer aanwezig zijn. Auto is niet voorzien van een roetfilter.

Komt dit iemand bekend voor?

Geplaatst door

wu (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo ik ben nieuw op deze site en heb ook een probleem met de ford c-Max 2liter tdci uit 2007, de auto begint te stotteren om de aantal kilometers kan zijn op 100km of 200km of 1000km dat hij begind in tehouden (stotteren) volgens de garage is het probleem niet uit te lezen geen fout meldingen de garage zegt dat dit moet en noemt het reginegeren van de opgespaarde roetdeeltjes die opgevangen worden in een bak onder de motor dan pakt de motor extra brandstof diezel en verbrand dit in een keer daarna rijd de auto weer geweldig goed geen probleem alleen nu start het reginergeerprogramma steets op dus weer 1 of 2 dagen stotteren, weet u een oplossing voor dit probleem of iemand anders in uw omgeving.

vriendelijk bedankt voor de genomen moeite.
Fvan engelen

topgun1 0

16 jaar

Hallo. Jouw probleem klinkt niet helemaal hetzelfde als het mijne. Wat wel overeenkomt is het uitblijven van codemeldingen terwijl het probleem er wel degelijk is. Dit zegt niet zozeer iets over de auto, maar meer over de garage. Gelukkig kon de monteur het mankement zelf ervaren door een een stukje te rijden.

Ikzelf ben inmiddels van het probleem af. Na veel zoeken door garage i.s.m. Ford NL zijn uiteindelijk een klep en een sensor vervangen die horen bij de variable turbo. Dit heeft veel tijd gekost. Er was immers geen code, dus waar begin je met zoeken?

Ik ben zelf geen techneut, dus ik kan niets zinvols zeggen over jouw storing.
Succes

wu 0

16 jaar

[quote=topgun1]Hallo ik ben nieuw op deze site en heb ook een probleem met de ford c-Max 2liter tdci uit 2007, de auto begint te stotteren om de aantal kilometers kan zijn op 100km of 200km of 1000km dat hij begind in tehouden (stotteren) volgens de garage is het probleem niet uit te lezen geen fout meldingen de garage zegt dat dit moet en noemt het reginegeren van de opgespaarde roetdeeltjes die opgevangen worden in een bak onder de motor dan pakt de motor extra brandstof diezel en verbrand dit in een keer daarna rijd de auto weer geweldig goed geen probleem alleen nu start het reginergeerprogramma steets op dus weer 1 of 2 dagen stotteren, weet u een oplossing voor dit probleem of iemand anders in uw omgeving.

vriendelijk bedankt voor de genomen moeite.
Fvan engelen[/quote]
ik zou een ander toppic hier over openen, dan blijft het iets overzichtelijker.

Doktor 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.