heb een transit waarbij de accu steeds (gebeurd met enige regelmaat) leeg is moet dan met startkabels opgestart worden.
hebben doorgemeten en niets gevonden en toen een zwaardere accu gemonteerd (is namelijk bus met een lift)
is een tijd goed gegaan maar gaat nu weer moeilijk doen.
Heb dit jaar geleden ook met een andere transit gehad toen kon ik ook niets vinden, die klant heeft uiteindelijk zelf een accu erbij gezet met een schakelaar ertussen.
is hier iets van bekend bij iemand.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zijn volgens mij meerdere mogelijkheden. (Ik ga er wel van uit dat de accu goed is) Je hebt toch een lekstroom (misschien van de lift) of je gebruikt meer stroom (om te starten en om de lift te bedienen) dan de dynamo bij kan laden (korte ritten en veel stroomverbruik door starten en liftgebruik).
Cornee,de methode omeen stille verbruiker op te sporen is als volgt:haal de - pool van de accu los,zet daarin in serie een multi meter op de ampere stand.
Indien er nu stroom loopt (en alles zou uit moeten zijn)kan je dit zien aan je waardes,controleer anders je meting door de binnenverlichting opzettelijk aan te zetten
19 jaar
Cornee,
Ik ken deze problemen ook bij VG&loos. Korte stukjes rijden
en de lift veelvuldig te gebruiken. Wij hebben zwaardere
accuus gemonteerd, maar wel met een scheidings relais.
Die van Bosch deden het prima. Wellicht is een kleinere poelie
op de dynamo een optie.
Met vriendelijke groet
Bert Pennock
beste oplossing is een 2e accu met scheidingsrelais.
dit is/was ook een fabrieksoptie om te voorkomen dat zwaardere accecoires de startaccu leeg trekken.
suc6
Ruud, heb deze TSB inmiddels gevonden.
Bedankt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar