close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

ford TRANSIT 260S FD 125 LR 4,23 2004: Achteruitrijlichten

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 92

Hallo allemaal ,

Ik heb iets heel simpels ws.

Mijn achteruitrijlampen doen het beide niet.

Het rare is dat als ik meet of er voltage opstaat dat ik netjes 12 volt meet, maar zodra ik de lampjes erin doe het voltage naar ca 0.5 volt gaat. Aan beide kanten speelt dit!

Weet iemand wat dit kan zijn?

Gr Frank

Geplaatst door

Frankie100 (55)

al 1 maand lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt op spanningsverlies in kabel, aansluitingen of schakelaar.

vr.gr. Theo

Oftewel: je hebt ergens een slechte verbinding zitten waar een hoop weerstand in zit.
Dat kan een slechte schakelaar zijn, een draad die bijna door is of een slechte (massa) verbinding.

Je vind de plek waar dat gebeurt, door alles aan te zetten in de toestand waarin de spanning te laat is om de lampjes te laten branden, en dan twee dingen te doen:
1. de achteruitrijlampjes zitten meestal met de andere lampen op een printplaat. Op die printplaat loopt één (dik) spoor naar de buitenkant van alle lampjes. Dat spoor (of de buitenkant van de achteruitrijlamp) zou je eens met een draad kunnen doorverbinden met een blank stuk carrosserie (bv. kogel trekhaak). Als dan de lamp ineens wel fel brandt, heb je een probleem met het massa-spoor en kun je de zojuist gemaakte verbinding permanent maken als remedie.
2. je volgt de draad waar die 0,5 Volt op staat terwijl er die 0,5 Volt op staat terug naar voren de auto in totdat je een plek hebt gevonden waar de spanning op diezelfde draad ineens veel hoger is. Tussen beide plekken zit de slechte verbinding.

En let er op dat de stekkers op de printplaat van de achter(uitrij)lampen een beruchte plek is die dat kan veroorzaken: de contactjes in de stekker terugbuigen en de contacten schoonmaken helpt dan meestal.

Heino4267 675

1 maand

Bedankt voor de antwoorden.

De genoemde achteruitrij schakelaar leek mij de meest logische oorzaak , gegoogled waar die zit,vervangen en........ Het werkt weer!!

Frankie100 55

2 weken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford TRANSIT 260S FD 125 LR 4,23 of stel zelf een nieuwe vraag.