Ford Focus: Afsluiten EGR klep.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TDDI

Kan me iemand vertellen hoe ik de EGR klep moet afsluiten. Als ik de vragen en de antwoorden zo lees kan dit niet zo moeilijk zijn.
Alleen begrijp ik niet waar ze dat plaatje plaatsen, wordt dit geplakt of gelast ? Blijven de stekkers aangesloten of verbreken jullie de verbinding ?
Wie kan me hierbij helpen.

Fennek

Geplaatst door Fennek (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

danny1937 (0), 15 jaar geleden

waarom Zou je deze afsluiten???

tom782 (0), 15 jaar geleden

het afsluiten van egr systemen gebeurt vaak met een blindplaatje (dicht dus) ipv een pakking tussen een of meerdere van de koppelingen van het systeem. Plakken of lassen zal dus niet aan de orde zijn.

mieppiemootje (0) PRO, 15 jaar geleden

Het EGR(Exhaust of Emission Gas Recirculation)beter bekend als uitlaatgasrecirculatie is jaren geleden bedacht door een milieufreak die het idee had om uitlaatgassen terug te brengen naar de inlaat, om de (nog aanwezige) zuurstof een 2e keer te gebruiken bij de volgende verbranding.
De NOx (stikstofoxide en stikstofdioxide) zou hiermee ongeveer 30% verminderd moeten worden....nadeel hier van is een extra verhoging van roetdeeltjes....slechter/onregelmatiger lopen van de motor in deellast(in dit gebied is EGR actief) en een gigavervuiling een koolafzetting in je gehele inlaatsysteem....om een(nu al te)lang verhaal kort te maken....AFSLUITEN DIE HANDEL.
Dit doe je bij de focus als volgt:
Vlak achter je kleppendeksel zie je een goudkleurige ronde pot met een stekker(met 3 draadjes) en één zwart vacuuumslangetje erop.Die pot zit als vast geheel op je inlaatspruitstuk.
Precies aan de onderkant van deze pot zit de EGR pijp(een metalen pijp met een doorsnede van ongeveer 3 cm)die naar je uitlaatspruitstuk gaat(vlak naast je turbo).De pijp is bevestigd middels 2 flensaansluitingen(1 op de inlaat...1 op de uitlaat)welke weer vastzit met elk 2 boutjes.
Draai bij één van de flensen(welke jij denkt het makkelijkst bij te kunnen komen)de 2 boutjes los met dopje 10 of ringsleuteltje 10 en verwijder voorzichtig de pakking die ertussen zit.
Gebruik deze pakking als "mal"voor de nieuwe pakking die je gaat maken.
Neem hiervoor een metalen plaatje en knip de omtrek van de(oude) pakking op maat.
Boor de 2 gaatjes(voor de bevestgingsboutjes)precies op de juiste maat en laat het middelste grote gat(voor de EGR doorstroming) natuurlijk achterwege.
Peuter de nieuwe dichte pakking weer tussen de flens en draai het geheel weer vast met de 2 boutjes.
Je EGR is nu professioneel afgedicht.

En laat je niks wijsmaken dat je alleen het vacuumslangetje hoeft af te dichten...dit werkt NIET!!
Hierdoor gaat namelijk(vroeg of laat) je motorlampje branden omdat de computer een fout in de EGR AANSTURING ziet.
De computer kan namelijk de EGR AANSTURING (die van die vacuumpot)controleren maar NIET de DOORSTROMING...en juist die doorstroming heb je middels het metalen plaatje afgesloten.
Duidelijker kon ik het niet uitleggen.....ik wens je veel succes.

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

mootje, je verhaal klinkt mooi, maar is niet juist.

Het is niet de zuurstof die voor een 2de keer gebruikt wordt, want zuurstof kan je maar 1 keer gebruiken. Feit is, dat als je een inherent gas aan de verbranding toevoegt, je de temperatuur van de verbranding omlaag brengt, en dit is het hoofdprincipe van het reduceren van NOx, Maar om mensen nou een fles helium of argon in hun auto te laten zetten ging weer net te ver, daarom wordt uitlaatgas gebruikt. Dit is al verbrand, en kan dus niet meer verbranden.

Groeten Marcel

Fennek (0), 15 jaar geleden

Hallo Mootje.
Dank je voor je deskundige uitleg, ik ga het zeker proberen nogmaals bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.