close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Galaxy: AirocPomp slaat vrijwel direct af bij stilstand nadat deze event

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000

airco lijkt af te slaan als ik stil sta of langzaam rijdt. Bij stilstaan langzaam rijden komt geen koude airco lucht mijn auto in. Als ik bijv snelweg ga rijden gaat de airco weer aan en is hij zo koel. Ik heb mijn airco laten vacuumen en opnieuw afvullen en ook daar is geconstateerd dat hij geen lekkage heeft. Nu valt mij wel op dat de koelventilator niet werkt....zie het nooit draaien of hoor deze ook nooit koelen ...

Ik kan de zekering vd koelventilator niet vinden in de zekeringkast in de motorruimte.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Geplaatst door

sjefi (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt mij duidelijk: je koelventilator hoort normaal te gaan draaien zodra je start.
Geen koeling, geen kou in de auto. Zodra je gaat rijden stroomt wel koele lucht langs je condensor en heb je wel kou in je auto.
Zoek dus uit waarom je koelventilator niet werkt.

Heino4267 655

7 jaar

Heino4267

Bedankt voor je reactie.

Enig idee of dit wellicht mijn zekering is waardoor de ven niet aanslaat?
Ik heb geen idee hoe ik de zekering los krijg? Om te controleren ofdat deze nog in takt is?
De zekeringkast in het motorgedeelte geeft deze wel aan. 60 ampere voor koelven. Zie rood omcirkelt..
Maar krijg deze niet.los?

Of moet ik checken of er spanning is op de stekker van de koelvin?

sjefi 0

7 jaar

Hi Heino4267,

Enig idee?


Hi allen,

Wellicht iemand anders die kan adviseren.

sjefi 0

7 jaar

Mijn auto heeft vanavond tussrn ongeveer 1900 uur en 2030uur dus een uur of anderhalf denk ik stationair gedraaid . (Wagen
Startte sinds gister niet, kregen deze dus vandaag aan de praat vandaar.)

Ik was al die tijd in de motorruimte bezig ....nadat ik klaar was wilde ik de motor afzetten en zag tot mijn verbazing dat de temp naald omhoog was geschoten tot max 120 graden in het rood.

Ik heb óók al die tijd eerlijk gezegd de koelventilator helemaal niet horen - zien koelen. Deze heeft geen moment gedraaid.

De zekeringkast geeft de plek aan waar de zekering zit voor de koelventilator. Ik krijg deze echter niet open.
Ook zie ik verder geen foutmelding of dergelijke op mijn dashboard. Zie bijlage

Vragen;
1)
Hoe kan ik het beste te werk gaan?
2)
En enig idee of - hoe het omcirkelde zekeringmodule los kan? In de bijlage
3)
Is de temperatuursensor misschien kapot?
Zoja zou er dan eigenlijk een error foutmelding op mijn instrumenten paneel moeten verschijnen?
4)
Kan ik direct stroom.op de ventilator.zetten vanaf de accu om.te checken of deze het uberhaupt doet. Dan hoef ik geen zekering meer te checken of de tempsensor te verdenken.

Hopelijk kan iemand mij helpen - adviseren.

Mvg sjef

sjefi 0

7 jaar

Begin met te meten of je spanning krijgt op de stekker van je fanmotor met een multimeter .
Wel spanning , fanmotor defect.
Geen spanning , terug meten , tot waar je de fout tegen komt.

Hi Kaleido 1

Ik ga meten.
Laat het zsm weten.

Dank

sjefi 0

7 jaar

Hi Kaleido,

Ik heb helaas geen kans gehad om vandaag te meten.

Maar ik vroeg mij wel af
Gezien mijn temp op max 120.graden zat gisteren...
Of de temperatuursensor is wel goed ?
maar mijn termostaat kapot en gaat gewoon misschien niet open na aansturen van de ecu?


Ik heb gevoeld aan de bovenstende waterslang die naar de bovenkant reservoir vd radiator loopt.
Deze was vanavond na een kleine 30min koud ststionaor dfzsikyģbij een temp.van 90 graden (betekent dus toch dat de termostaat niet open heeft gestaan) ofdat misschien de temp sensor Niet goed werkt ?,

waardoor er geen signaal naar de ecu gaat dat het bedijfstemperatuur ver over het toegestanr is en dat de termostaat open moet zodat de koelvloeisof door kan lopen naar de radiator.om.gekoeld te worden.

Uiteindelijk zorgt de tempsensor er dan toch voor dat de koelventilator niet wordt aangestuurt?

Misschien dat mijn koelven.dus wel in orde is?
En mijn airco het ook gaat doen ?

Ik hoor graag

Mvg

Sjef

sjefi 0

7 jaar

Pomp sloeg af omdat ven het niet deed.
Inmiddels vent en airco werkende.

sjefi 0

6 jaar

[quote=sjefi]Mijn auto heeft vanavond tussrn ongeveer 1900 uur en 2030uur dus een uur of anderhalf denk ik stationair gedraaid . (Wagen
Startte sinds gister niet, kregen deze dus vandaag aan de praat vandaar.)

Ik was al die tijd in de motorruimte bezig ....nadat ik klaar was wilde ik de motor afzetten en zag tot mijn verbazing dat de temp naald omhoog was geschoten tot max 120 graden in het rood.

Ik heb óók al die tijd eerlijk gezegd de koelventilator helemaal niet horen - zien koelen. Deze heeft geen moment gedraaid.[/quote]


Hi, mijn kvs temp naald op mijn dashboard heeft dus een "x" aantal minuten op max 120gr stationair gedraaid?
Misschien een half uur misschien langer?
Wie weet?

Heeft oververhitting bij stationair draaien ook direct verregaande gevolgen voor de koppakking? Ik meen mij wel te herinneren dat het toen en aardig koud was. (Maar aan de andere kant geen rijkoelimg en geen vin dus)

Mvg sjef

sjefi 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.