Hallo,
Ik heb recent brand gehad in mijn kabelboom naar de bobines..echter is de kabelboom,zekeringkast vernieuwd,de zekeringkast begon ook te smeulen en idd verbrand..de ecu computer is door gemeten die is goed ook de bobines heb ik na laten kijken in de garage,bougies vernieuwd helpt ook niets..is er hier mss iemand die ook zoiets heeft gehad? zo ja wat was de oorzaak? of mss dat er leden bereid zijn mee te denken? het vreemde is namelijk dat wanneer je er mee rijd er niets aan de hand is,motor trekt goed en houd niet in..echter is wel het brandstof verbruik aan de hoge kant sindsdien..en loopt hij alleen stationair onrustig..het is of hij net wel niet loopt met een ploffend geluid..
Grtjes,
RSgirl
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt alsof hij teveel benzine krijgt. Er zit naast de motor (bij een 95 escort links) een klein draaidopje op brandstofleiding, draai deze eens dicht en dan een kwart open, goeie kans dat ie dan wel soepel loopt. Als deze te ver open staan zou dit zou ook het ruime verbruik verklaren.
Bedankt..dat zou dan ook de benzine lucht verklaren die ik afgelopen dagen rook..ik ga meteen eens kijken of het kraantje daar zit op de benzine leiding,het huidige brandstofgebruik is veel te hoog want ik kon uit op een gemiddelde van 1 op 6,5 terwijl de auto voor de brand gemiddeld in stad 1op9 en op de snelweg 1 op 12,8 gemiddeld verbruikte...Maar het kraantje komt dus ook voor bij EFI inspuiting?
want ik kom nl. ook een brandstofregelaar tegen..
13 jaar
Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellendat er een kraantje zit waarmee je je brandstof toevoer regelt.
13 jaar
okay..ik kon al niets vinden,maar zag ik wel een regelaar zitten..in de toevoer..kan ik dat ook zelf? of moet er ik toch mee naar de dealer?
13 jaar
je kan niks afstellen,alles gaat via pcm
Was ik al bang voor..iig bedankt allemaal voor het meedenken,dan moet ik er dus mee naar de dealer...
ik weet nu iig waar het aan ligt..de brandstof regelaar staat op noodloop ten gevolge van een recente kabelbrand..
Grtjes,
RSgirl
13 jaar
De brandstof regelaar is ongeveer zo groot als een fietsventieldopje, ook heeft ie een fel kleurtje. Succes bij de dealer
@ fordmannetje wat je zegt is niet helemaal waar, brandstof toevoer kan tot op zekere hoogte zelf geregeld worden.
13 jaar
Is het de brandstof drukregelaar waar we het over hebben.
13 jaar
@Paffendorff ,wat kan je dan zelf regelen?
de openingstijd van de injectoren bepalen de hoeveelhheid brandstof.
de openingstijd wordt bepaald door de computer(pcm).
pcm kijkt naar motorbelasting,temperatuur,druk enz enz om de inspuiting te regelen.
wat valt er dan zelf af te stellen?
als ik het fout heb hoor ik het graag.
@fordmannetje
Ik heb het niet over intra-motor timing management, ik bedoel dat het enigszins te regelen is voordat de benzine de motor heeft bereikt.
http://tinyurl.com/3qufc9u
Zie kleine blauwe dopje op de slang, 5 cm links van de luchtinlaat van het blok zelf. Als deze helemaal dicht is krijgt de motor geen/te weinig benzine waardoor hij gaat stotteren, onregelmatig gaat lopen of gewoon niet wil starten.
Als hij te ver openstaat daarentegen krijgt de motor teveel benzine wat resulteert in 'verzuipsymptomen', hoog verbruik en plofjes van de exces benzine die in de uitlaat ontbrand.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar