Tijdens het rijden van de week slaat de motor ineens op nul. Ik had nog vaart dus ik heb hem in z'n 2 gezet en 'gekickstart' en dat werkte. 10 minuten later gebeurde het weer, na wat gepruttel slaat hij af en wil niet meer aan.
Als ik de sleutel in het contact zet hoor ik benzine toevoeren, de startmotor loopt ook prima alleen de motor zelf toont geen teken van leven. Elektrisch lijkt verder alles in orde (lampen, radio etc. werken gewoon).
In de eerste tijd hoorde ik een tikkend geluid uit de zekeringkast, de dag erop probeerde ik de auto te starten en dit getik was over.
Enig idee wat dit kan zijn? Is het misschien de bobine of het verdeelkastje naast de motor (die met 4 stekkers bovenop die naar het motorblok lopen)?
Bvd,
Groet Rutger
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Na extra onderzoek ben ik erachter gekomen dat de bobine geen stroom krijgt. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? Heeft dit wellicht te maken met de zekeringkast of een kapotte relais?
De motor krijgt benzine en het luchtfilter is ook in orde.
Graag hulp!
Groet Rutger
dat kan allemaal, de bobine krijgt zijn plus via de zekeringen en relais en de aansturing geschied weer via de ECU.
Het kan een hele speurtocht zijn maar ik zou even de dealer bellen waar de verschillende komponenten zitten en welke dingen je kunt checken thuis, zo niet zal het toch uitlezen en meten worden.
Is kontaktslot in orde? zijn er meer onderdelen die geen spanning krijgen ?
Waar heb je gemeten en hoe dat er geen spanning was? kun je deze via een by-pas proberen te starten ?
Misschien is wat voorgeschiedenis handig/interessant inderdaad:
Toen ik hem kocht een half jaar geleden deed alles het. Na 2 maanden kapt het rechterachterlicht, de rechterradio speaker en de dashboardverlichting ermee.
Ik heb verder niks doorgemeten met apparatuur, ik heb wel gecheckt of de aanvoer naar de Bobines (het is een DIS bobine) het doet door de stekker een halve cm van het gietijzer van de motor te houden en te starten, maar er kwam geen vonk.
Daarnaast is het contactslot een keer vervangen. Maar alles heeft het gedaan met dit slot erop.
Ik moet nog uitzoeken welke zekering er dan bij de bobine hoort.
Het is dus wel zo dat de stroomvoorziening van de bobine via de zekeringkast gaat?
13 jaar
Probleem opgelost: Zekering doorgebrand en zekeringkast naar zijn grootje. Nieuwe kast erin en hij loopt weer als een zonnetje. Bedankt voor de moeite.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar