waarom stop brandstof pomp na ong 3 seconden nadat auto op contact staat ?
ik heb nieuwe pomp moeten plaatsen die deed het later niet goed bleek slecht contact in stekker onderweg te zitten maar ik kon op schema niets vinden wat pomp uitzet ?
er zit toch geen druk sensor die pomp uitzet ? of dat ecu dat regelt ?
weet iemand hier iets van ?
Geplaatst door dogan6 (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
dogan6 (0), 4 jaar geleden
hieronder hopelijk iets duidelijker schema
dogan6 (0), 4 jaar geleden
laatste poging om goede afbeelding te plaatsen
Punt (35) PRO, 4 jaar geleden
Als de motor niet in gang wordt gezet stopt de pomp . Dit is om veiligheidsredenen zo gemaakt.
Is er geen puls van pool 1 van de bobine dan wordt de spanning naar de pomp onderbroken .
Dit zelfde wordt ook gebruikt bij gasinstallaties L.P.G.
oldford (0) PRO, 4 jaar geleden
Bij een elektronisch geregelde inspuiting controleert de motorcomputer of de motor nog wel krukas en/of nokkenas signalen geeft. Als die wegvallen (of niet beginnen) wordt de brandstofpomp gestopt.
De drie seconden die je noemt is genoeg om de nominale druk in de brandstofleiding te herstellen.
kaleido 1 (1590) PRO, 4 jaar geleden
Is normaal dus .
dogan6 (0), 4 jaar geleden
ok dank u allen voor de antwoorden echter is het dan zo dat een z.g. pcm power control module de brandstofpomp relais aanstuurd indien nodig ??
ik begreep dat je bij die pcm geen brandstof retour leiding nodig hebt en die zat wel aan de pomp