👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
hy ik zit met een vraagje over mijn brandstofpomp
eerder was die al kapot en deze vervangen nu liep hij een tijdje maar ik meet 7 volt maar ok hij liep
nu loopt hij niet meer en op de voeding draad meet ik 3 volt dat zou betekenen dat er ergens een te grote weerstand zit
maar nu de vraag
ik begreep dat de volgorde ( in electrisch circuit ) was zekering > brandstofpomp relais> botsschakelaar > pomp
maar toen hij nog werkte viel mij al op dat de pomp bij op contact ong 2 seconden liep en toen uitging
en van wat ik lees zit er iets in wat pcm heet ( power train control module ) maar dat zou alleen zijn bij autos
waar dan geen retour leding nodig is en dat zat er wel op
dus nu snap ik het niet meer wat stuurt de brandstofpomp relais aan ? die pcm of gewoon contact slot ?
want ik kan anders ook niet op de pinnen van relais meten
graag hoor ik van jullie
vr gr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
PCM is de afkorting voor een stuurdoos die de motor (en eventuele automatische transmissie) regelt.
ECM is de afkorting voor Engine Control Module. Strikt genomen heb je een ECM.
Ook als er een retourleiding aanwezig is regelt de motorcomputer (of die nu ECM of PCM genoemd wordt) de aansturing van het brandstofpomp relais.
Je hebt hier toch al een vraag over lopen ?
klopt laat maar zitten kom er niet uit mik niet uuut :-)
4 jaar
heren bedankt ik ben eruit er zat een geoxideerd connector onder fusebox en ik begreep dat bp relais niet via contact aangaat maar via die pcm of ecm en die kijkt ook naar krukas signaal of de motor wel loopt
bedankt allemaal top !
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar