auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus: brandstof toevoer problemen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TDI

HELP!! Ik heb een Ford Focus TDI 1.8 liter uit ong 2000
Wij hebben hem gekocht toen die 160.000 km op de teller had staan. Bij 166.000 km kreeg die een kapotte brandstofpomp. XXX,- EUR herstelkosten met een gereviseerde pomp (bedrijf dat die brandstofpompen reviseert schijnt in Haarlem te zitten).
Bij 260.000 km (dat was in april dit jaar) ging de brandstofpomp weer kapot.
Weer XXX,- EUR herstelkosten (of was het nog meer?).
Nu heb ik weer brandstofproblemen. Bij 267.000 km.
Ik denk dat het jandorie weer die @#$%^& brandstofpomp is. Dit type dieselbrandstofpompen voor de Ford Focus diesel uit dat jaar schijnt heel makkelijk kapot te gaan. Herstel is duur.
Mijn garage wil er dit keer niet aan dat het weer de brandstofpomp is. Ik vermoed dat ze ook bang zijn dat ze, als het wel de brandstofpomp is, deze keer het bijna voor niets moeten repareren, wegens zg. non-conformiteit.
Zij stellen dat ze nog niet weten -na 4 dagen- wat er aan de hand is. (Ze hebben het ook erg druk.) Ze wachten op een helder moment - of zo.
Ze zeggen dat het de brandstofpomp niet is, want anders deed die helemaal niets. De motor kan je soms wel even starten, maar dan geeft de brandstofpomp het sein om te stoppen omdat er geen/onvoldoende brandstof mee komt. Zij denken dat er ergens valse lucht wordt aangezogen, of zo. Dat, als de brandstofpomp echt kapot was, er helemaal niets gebeurde.
Ik weet dat niet: het is een electronisch ding; ik denk dan aan mijn oude PC. Die was kapot. Niet helemaal, maar half. Geen updates meer, en foute afhandeling van sommige bevelen (geen virus overigens). Kortom, iets kan ook half kapot zijn / ontregeld zijn. Ik heb het gevoel dat mijn garage die mogelijkheid voor deze brandstofpomp niet voldoende onderzoekt.
Tegenwoordig bevat diesel 5% biodiesel. Ze hebben het over de mogelijkheid dat van wat oudere motoren de brandstofleidingen misschien oplossen in die dieselbrandstof. En dat er daardoor valse lucht wordt aangezogen.
En dat ze dat moeilijk kunnen testen, dan moet eerst de brandstoftank er onderuit en dat kost ook veel tijd en dus geld.
Ik heb voorgesteld dat ze de brandstofpomp direct aansluiten op een andere brandstoftank en dan testen of die ook na een tijdje draaien ook plotseling uit gaat. Als dat niet zo is, dan is het dus het stuk vóór de brandstofpomp. Maar, als de motor na een paar minuten wel stilvalt, dan is het dus toch echt alweer de pomp.
Leuk idee zeggen ze, maar dan moet je iets doorzagen en dat kost ook veel geld en tijd.
Ik kom er zo niet uit.
Komt iemand deze brandstof(pomp) klachten bekend voor en heeft iemand -alsjeblieft- suggesties?
Dit jaar eerst weer die brandstofpomp, daarna vervangen accu, daarna vervangen kapotte dynamo, nu weer dit. Beetje veel kosten gehad dit jaar. Ik zou er graag nog even een ton mee willen kunnen rijden voordat die echt naar de schroothoop moet.

Geplaatst door

Maarten1000 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

stom onder de motorkap moet je ook een leiding hebben zitten die je los kunt nemen
iets doorzagen hoefd echt niet

op werk staat een 407 2.0hdi met ook 220.000 op teller
in 2 maanden tijd zitten we op 3de hogedrukpomp
hebben hem aan bypass gelegdt
diesel tank ernaast leiding met blaasbalg erin direct op de pomp
en draaien maar
1.5uur heeft hij maximaal volgehouden
nu leverde hij 2bar druk
lucht in het systeem kun je simpel zien door een doorzichtige leiding tussen te doen
dan ontluchten starten en laten lopen
begint hij moeilijk te doen dan kijken of er lucht in leiding zit nee
dan druk aflezen via de computer
als deze niet stabiel is dan twijfelen aan de pomp


dus inderdaad via bypass een andere tank gebruiken en kijken hoe lang het duurt

zo uit het verhaal krijg ik meer het idee dat ze alles willen checken, hoop kosten maken en hopen dat klant het allemaal betaalt als inderdaad niet de pomp was
jouw suggestie moeten ze eerst laten uitvoeren en de leiding is een flexibele overbrenging direct op pomp
dus zagen kan en zal ik echt niet snappen waarom

Kun je ook gewoon een korte en bondige, concrete vraag stellen?
Ik zou graag willen helpen maar ik heb geen zin om dat hele verhaal te lezen.

jopiekees 0
badge

13 jaar

bij 166dkm pomp vervangen nu bij 266dkm weer pomp kapot
7000km weer pomp waarschijnlijk
garage wil niet weer pomp gaan vervangen omdat dan hun kosten zijn
na 4 dagen geen idee en willen tank onderuit halen
topic starter heeft doorgegeven aan bedrijf dat hij liever heeft dat er een tank voor de auto wordt gezet en vandaaruit direct worden gestart
garage zegt kan niet ivm slang moeten doorzagen omdit te kunnen doen en veel tijd kost

wie heeft suggesties om te doen

even kort geformuleerd waar het over gaat

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.