Goedendag allemaal,
Ik heb momenteel een Ford Focus C max 2.0 TDCI uit mijn bedrijfsvoorraad die ik momenteel zelf gebruik maar auto stottert zo nu en dan.
Auto is inmiddels natuurlijk al uitgelezen en kom alleen op een gloeibougie maar start gewoon.
Verder geen storingen.
Heb roetfilter al gereinigd met Toralin en volgens de specificatie uitgevoerd.
Ook roetfilter via PC Gerenegeerd en compleet afgewerkt.
Ook toevoeging Forthe voor diesel reiniging in brandstof .
Wat mij opvalt tijdens rijden op snelweg, wanneer ik via cruise control rijd, dat dan inhouden weg is.
Het is voor mij nu onduidelijk wat het probleem kan zijn. Ook heb ik al even de stekker van de luchtmassameter los gehad tijdens het rijden en dat verandert niks.
Het is niet steeds maar sinds vandaag nog niet opgehouden en is het ook niet fijn rijden.
Het gaspedaal reageert goed en auto ook, alleen bij continu dezelfde snelheid is het schokken.
Ik hoop dat jullie een juiste oplossing hebben, alle tips zijn welkom.
Ik ben nog niet echt ervaren met Ford (heb bijna 30 jaar Opel gereden maar had onlangs mijn eigen auto verkocht, en kon nog niks geschiktst vinden)
Wacht jullie suggesties af, alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou toch beginnen met de gloeibougies , wij hebben er al verschillende gehad die volledig stil gelegd worden door de gloeibougies
Bedankt voor snelle reactie,
Kan stotteren en inhouden daar dan ook vandaan komen? Vreemd!!!
Was vergeten te vermelden dat ik ook vind dat verbruik zuiniger kan.
Moet ook wel wennen aan 10 liter minder grote tank dan mijn Zafira.
Gemiddeld verbruik is nu 7.5 / 8.0 liter op 100km volgens boordcomputer.
10 jaar
tegenwoordig is alles mogelijk met die elektronica
Het stotteren is eigenlijk doordat regelmatig het roetfilter aan het regenereren is en dit tijdens stadsritjes beter merkbaar is dan op de snelweg door hogere snelheid.
Met het vervangen van het roetfilter zal het regenereren ook wil minder worden, Heeft ook al 240000km op de teller.
10 jaar
Wetende dat dit een oude topic is, wil ik toch op reageren.
Ik begreep van AMT (autotechniek) dat bij een direct ingespoten diesel zoals TDCI, defecte gloeibougie minder erg is. Als de temperaturen boven 0 graden zijn, zou een TDCI blok nog steeds goed moeten starten. In het begin zal hij dan wat pingelen. Maar als de auto niet start, zou toch wat anders dan gloeibougies aan de hand zijn.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar