we hebben al een jaar een scorpio in de hoek staan, de auto heeft altijd perfect gelopen, op een gegeven moment is hij verkocht en de klant reed er op 200km een volle tank benzine door. een ford garage in brabant gaf de koppakking als oorzaak aan, auto is weer ingeruild, heeft 3 maanden bij ford zaandam gestaan, die hebben uteindelijk bougies en olie gewisseld, daarna heeft nog iemand twee draden van de ontsteking gewisseld?? en sindsdien loopt hij weer, maar als hij niet meteen aanslaat zit je carter daarna vol met benzine en start hij wel dan gebruikt hij extreem veel benzine, ook een keer meegemaakt dat hij na het terugplaatsen van de plastic kappen rondom de motor niet meer wilde lopen (draadbreuk??) op de motor staat cosworth, is dit echt zo, wie weet raad, het is overigens een door hessing geimporteerde auto, zonde als hij op de sloop eindigd.
gr marco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lekken de inspuitventielen niet gewoon door?
Wat bedoel je met: "is dit echt zo"? (de 24 klepper wordt inderdaad ook wel Cosworth genoemd)
de injectoren zijn getest en ultrasone gereinigd, ik wilde graag weten of het cosworth plaatje op de kleppendeksels echt is of dat het erop gezet is door een grappenmaker
De gewone V6 motoren hebben een motorcode ARC / ARD (2.4) of BRC / BRD (2.9) (ARD en BRD zijn met kat)
Deze code is te vinden aan de zijkant van de motor linksvoor onder het linker kleppendeksel.
Wat de motorcode van de 24 klepper is en waar hij staat weet ik niet, maar ik weet wel dat er een grote kap over de motor is gemonteerd. Ook is er een grote beschermkap over de accu ; remunit ; en vloeistofreservoirs gemonteerd.
De oude 2.8 (tot 1987) motor heeft als motorcode: PRE en staat ergens links onder de distributiekap.
Als de inspuitventielen verder goed zijn, zou er misschien nog een lekkage (scheurtje?)kunnen zitten in de benzinekanalen in het inlaatspruitstuk zelf, waar de ventielen ingeschroefd zitten. (ik weet niet precies hoe dit zit bij een 24 klepper)(ik zou verder geen andere oorzaak weten hoe er benzine in het carter kan komen)
Geloof het of niet maar deze storing komt mij bekent voor.
In mijn geval met een scorpio 2.9 24v bj '98
Wat ik heb gevonden is een doorgeschuurde kabelboom van de injector's.
Deze loopt voor de rechter cilinderkop door en moet dan de hoek om , om bij de injector's uit te komen.
Net in deze bocht was het waar een kabel aan massa kwam waardoor een van de 6 injector's consant inspuit.
Jou storing lijkt hier in mijn ogen verdacht veel op.
Wat betreft cosworth of niet,deze motor is wel van cosworth als het een 24v is .
Cosworth heeft op een redelijk standaart 2.9 onderblok cilinderkoppen op gelegd met 2 nokkenassen.
Dit levert de motorcode bob op (hoe nuchter kun je thuis komen?)
Succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Scorpio of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar