Ford Focus 2000: CO 2 waarde niet goed

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Beste,

Ford fiesta saloon met 1600 benzine afgekeurd op de autokeuring wegens te hoge co 2 waarde lambdasonde vervangen. terug afgekeurd op de autocontrole geen foutcode.
kan er mij hier iemand mee helpen? Katalysator kapot? Injectiesysteem?

mvg,

Steven

Steven_3

Geplaatst door Steven_3 , lid sinds 8 maanden geleden

10 Reacties

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Gaf de lambda sonde wel een foutcode of is hij op de gok vervangen ?
Zitten er foutcodes in , brand het storingslampje wat is de rest van de waardes , ik denk dat je co bedoeld trouwens .

Steven_3, 1 maand geleden

Ja sorry ik bedoel de CO.
Er was een foutcode van de lambdasonde kwam er af en toe op dus voor de zekerheid vervangen. Maar de co is nog steeds niet binnen de waarde.

oldford PRO, 1 maand geleden

Als alleen de Co te hoog is (bij de meting op toeren) en het lambda getal goed is, dan is het meestal de katalysator. Maar met de exacte waardes kan iemand hier misschien een beter antwoord geven.
Je hebt dan nodig de waardes van Co, Co2, HC, O2 en het lambda getal, bij stationair en op toeren.

Steven_3, 1 maand geleden

De waardes

. . .

oldford PRO, 1 maand geleden

De waardes die je laat zien zijn testwaardes uitgelezen met een EOBD lezer.
Dat zijn niet de waardes die ik bedoel. Ik bedoelde de waardes van de 4-gas meting.

Die testwaardes zijn ook niet echt informatief.
Van het grafiekje is niet duidelijk Welke O2 sensor dit is, die voor of na de kat.
Ook is niet duidelijk bij welk toerental dit grafiekje is gemaakt.
Als dit sensor 1 (voor de kat) is dan vindt ik de arm tijd (laag voltage) wat te lang.
Als dit sensor 2 (na de kat) is dan is de katalysator overleden.

Steven_3, 1 maand geleden

Test waardes van co heb ik niet, als ik bij de autokeuring was mocht ik niet binnen. Dit is op stationair toerental.
Sensor 1 is voor de katalysator en 2 na de katalysator.

    Weet ik nog steeds niet welke sensor ik zie op dat grafiekje. - oldford PRO, 1 maand geleden

Steven_3, 2 weken geleden

Ik heb de katalysator niet vervangen hij is anderhalf jaar geleden vervangen, zijn waarde is +5 over de normale waarde zijden de mensen bij de controle

oldford PRO, 2 weken geleden

Heb je toen de katalysator anderhalf jaar geleden vervangen werd een originele nieuwe Ford katalysator gemonteerd? Zijn toen ook de storingen opgelost waardoor de katalysator vervangen moest worden?
Bij Nee op 1 van bovenstaande vragen: dan kan de katalysator best wel weer eens defect zijn.

Ik heb geen idee waar die mensen bij de controle het over hebben. Als ze het over Co hebben dan is er een storing in de motor regeling.

Woon je dicht bij een grens (Nederland of Duitsland)? En mag je daar vanuit België weer naar toe?
Laat dan eens een 4-gas meting doen en zorg dat je de waardes krijgt of fotografeert.
Het gaat dan om Co, Co2, O2, Hc en lambda getal.

Steven_3, 2 weken geleden

Was geen originele katalysator. Neen van midden belgie tegen mechelen. Ik stuur u het papier mee van de controle en zijden je staat op + 5 van de co 2 waarde en ruikt sterk naar benzine.

.

oldford PRO, 2 weken geleden

Het zal wel Co zijn wat ze bedoelden met die +5. Op Co2 wordt je niet afgekeurd.
Mogelijk is dit dezelfde oorzaak waarom je 1e katalysator defect is gegaan.
Kennelijk krijgt de motor veel te veel benzine. Dat is ook funest voor je brandstofverbruik.
Ik zou maar eens een dealer of goed uitgeruste universele garage gaan zoeken voor storing zoeken en reparatie. Verdien je snel genoeg weer terug als je benzineverbruik daalt.

Of deze katalysator op dit moment nog werkt of niet is op dit moment niet te constateren.
Dan moet eerst het mengsel weer correct zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.