close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Ka: Co % veel te hoog stationair 9% Co% op toeren en lambda waarde w

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3i

Wagen afgekeurd voor APK co% stationair veel te hoog 9%,O2 3.0%.HC 114
Op toeren CO % 0,25 met lambda 1.036, wagen heeft uitzondering in APK lijst voor 4 gas test 1.03 tot 1.09
Geen fouten aanwezig.
WIE O WIE?
Katalysator stinkt vreselijk als hij warm wordt

Geplaatst door

Garage_LUX (0)
badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

PS Lambda sensor pendelt prima

Garage_LUX 0
badge

17 jaar

PS Lambda sensor pendelt prima

Garage_LUX 0
badge

17 jaar

als de lambdasonde goed pendelt en het co is dan te hoog dan geeft de lambda sensor niet goed aan en is denk ik defekt!

sucu6

Doktor 0
badge

17 jaar

welke pendeld voorste of achterste
achterste moet constand staan

john05 0
badge

17 jaar

heeft maar 1 lambda sensor

Garage_LUX 0
badge

17 jaar

heb net hetzelfde probleem met een ka maar deze heeft wel 2 lamda sonde s
dringend !!!!!
heeft iemand een oplossing ?
GISTEREN DEED IE NOG ALLES PERFEKT BIJ NAZICHT KEURING
vandaag op de keuring 6 en meer co stationair
bij verhoogd toerental naar ongeveer 0.5
help

MAXIM 0
badge

17 jaar

wij hebben precies hetzelfde probleem gehad met een ka uit 98 en was toch de labdasonde zelf , na heel veelk uitwisselen en meten de labdasonde vervangen ditbleek toch de oplossing te zijn

alex drost 0
badge

17 jaar

ongeloofelijk !!!
dit type motor is bekend om zijn klepspeling lawaai
dus zoals het hoort gisteren nog snel onderhoud en kleppen geregeld ,hadden veel te veel speling , netjes 20 : 50 afgesteld
motortje liep weer als een benzinemotor
nu komt het, we hebben de klepspeling terug naar 50:50 gebracht wat dus te ruim is en raar maar waar toeval of niet co is 0.00
morgen maar weer naar de keuring
blijkbaar sluiten de kleppen niet voldoende indien de speling zoals voorgeschreven staat afgesteld
hij heeft nochtans maar 80.000 kms gelopen en draaide als nieuw na afstellen van de kleppen maar met een extreme verhoging van de co waardes
mvg
peter

MAXIM 0
badge

17 jaar

de klepspeling moet zijn 20 - 50 mischien als je dat probeerd dat het beter is

alex drost 0
badge

17 jaar

Corect ,het was een tikfoutje van mij bij, 20/50 was het co percentage 0.00 maar de lamdawaarde 1.190
Nu heb ik ergens gelezen dat dit type wagen een uitzonderiing zou zijn en 1.090 mag hebben
maar nadat ik de klepspeling naar 50/65 had gebracht bleek ook de lamda naar 1.017 GEDAALD
dus binnen de normaal geldende normen
persoonlijk had ik liever 20/50 gehad ,aleen omdat alles stiller loopt,maar dan haal ik de normen niet
Intussen goedgekeurd en toch weer wat bijgeleerd,mocht ik het niet zelf gedaan hebben had ik moeite gehad om dit hele verhaal te geloven.
co afstellen via de klepspeling,15 tiende mm meer speling en een verschil van 7 % co !!!!!!!!
bedankt voor uw reaktie
mvg
peter

MAXIM 0
badge

17 jaar

niet proberen te begrijpen maar dit is een relatief veel voorkomend euvel bij dit type motor (fiesta, ka, mazda 121, ..) je moet een paar darmen afkoppelen tot je co op 0 staat, meestal lukt dit

jhl 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.