als ik rem voor bv. een stoplicht of op een rotonde of als ik file rij dan slaat de motor af. meteen weer starten is geen probleem en ik begin er bijna gewend aan te raken maar dit is natuurlijk niet lekker rijden zo.
tijdens een lange rit slaat hij rustig 18x af!
ik heb het volgende al vervangen:
stationair regelklep
brandstof filter
gasklep positie censor
bougies en bougieskabels
na dit vervangen te hebben ging het een klein poosje goed maar de problemen zijn weer begonnen en nu veel erger!
ik heb hem ook aangesloten gehad op een andere computer maar het bleef hetzelfde.
kan iemand mij misschien helpen met het oplossen van dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk toch dat het in je stationaire regelklep zit.
controleer eens of de rembekrachtiger slang niet lekt
of het membraam in de bekrachtiger zelf
veel valse lucht met gesloten gas klep kan een te arm mengsel geven met afslaan als gevolg
ik denk dat het probleem in de gasklepsensor stekker zit kun je een nieuwe voor krijgen kun je er zo aan solderen
nee ligt niet aan gasklepsensor
want dan zou hij hoog in toeren lopen
maar de stationeer regelklep maar eens schoon probleem is dan verholpen
Is het geen bedradingsprobleem bij een of andere sensor, waarbij door beweging van de motor het contact even verloren gaat ?
17 jaar
je moet echt de regelklep reinigen 95% kans dat het verholpen is
bij mijn fiesta (nou ja, mazda 121...) uit 96 was het probleem steeds verholpen als ik de gasklep schoonmaakte.
Even gaskabel volgen, luchtslang eraf, loshalen, gasklephuis goed schoonmaken met wasbenzine
(even opletten, sommige zeggen remreiniger, maar bij mij stond er specifiek in dat ik geen agressieve middelen mocht gebruiken! IN het gasklep huis dus)
Ook even het stuk dat in de motor zit even goed schoonmaken.
Ik heb ook de TPS (de sensor) losgehaald, schoongemaakt en gesmeert.
Hierna liep ie prima.
Echter, het is een lapmiddel, want het kwam ook steeds weer terug, ik ben er nooit achter gekomen wat het veroorzaakte. (had de auto ook maar een jaar)
Interval tussen schoonmaken was ongeveer 4 of 5 maanden
ps. ik had dus ook een 1.3, van ford
17 jaar
Hi!
Ik heb zonet de Ka van mijn vriendin gefixt welke hetzelfde probleem had, althans, liep zagend stationair en viel ook regelmatig uit.
Bij controle bleek dat één van de twee slangen aangesloten op de oliedop lek was. Deze slang komt van een koppelstuk met 4 aansluitingen net onder het inlaat spruitstuk. Slang vervangen, probleem verholpen
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar