In 2010 is bij 220.000 de dieselpomp vervangen. Je zou denken weer 200.000.
Maar 85.000 verder wil de motor niet starten. Startmotor loopt lekker makkelijk rond alsof er minder weerstand is.
Een inspuitleiding boven de verstuiver los gemaakt en daar komt bij starten in kleine golfjes diesel uit. Na een paar maal starten loopt het over maar het spuit er niet echt uit. Mijn vraag is hoort dit zo of is de injectiepomp weer kapot? Dat betekent n.l. einde auto die verder in prima staat is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=spooky11]Startmotor loopt lekker makkelijk rond alsof er minder weerstand is.[/quote]
Is de distributieriem nog heel..?
Ga morgen de distributieriem bekijken. Maar kan me van een Escort met kapotte riem herinneren dat zo iets een hard metaal geratel geeft maar ik hoor niets kloppend, tikkend of ratelend.
9 jaar
Tot nu toe te koud om de kap boven de riem los te maken. Maar bij starten komt er telkens iets diesel uit de losgedraaide leiding voor de verstuiver. Dat wijst volgens mij op een draaiende pomp en dus een intacte distributieriem. Zodra het wat beter weer is haal ik het luchtfilter eruit en dan met een spuitbus starter geforceerd starten en eventuele lucht uit pomp en leidingen trekken. Helaas is een diesel uit 2000 niet met een simpele uitlezing te doen.
9 jaar
Kan je de nokkenas zien als je de olievuldop eraf hebt?
Zoja, laat iemand dan even starten en kijk of de nokkenas draaid...
Olievuldop eraf geeft geen zicht op nokkenas.
Dikke luchtleiding boven kap distributie eraf en distributiekap 1 bout los en schroevendraaier er tussen. Je ziet dan de riem duidelijk draaien. Kap van luchtfilter er af. Starthulp spuitbus en starten. Motor gaat onmiddelijk stotend en rammelend draaien. Maar niet aanslaan. Na ongeveer 30 seconden ook niet meer semi aanslaan. Na uurtje herhaald maar geen reactie meer op starthulp spuitbus.
Distributie zou misschien tandje verschoven zijn geweest en nu 2 maar mijn 1e vraag blijft: klopt het dat uit een losgedraaide inspuitleiding slecht telkens een minigolfje komt en geen dieselstraaltje met grof geweld?
9 jaar
Niet meer starten eerst de oorzaak vinden voor er ergere schade ontstaat (distributie)
Is het zo moeilijk om te vertellen wat je ziet als je een dieselleiding boven de verstuiver losmaakt en de leiding op het randje zet. Ik zag bij starten telkens een klein beetje er uit komen, maar niet duidelijk spuiten. Vraag is of dat normaal is. Ik verdenk n.l. de pomp.
9 jaar
U schrijft dat de motor snel rond gaat dit kan zijn dat de distributie niet goed meer is en deze drijft ook de pomp aan dus het kan met mekaar te maken hebben, het is voor ons ook moeilijk om vanaf hier de kwaal vast te stellen
Probleem is opgelost, auto rijdt weer.
Ik had inmiddels begrepen dat bij een losgedraaide dieselleiding er geen straaltje uitspuit omdat er geen tegendruk is, maar slechts een klein golfje. Dat gaf me goede hoop voor de pomp. Ook bij starten geen rammelende geluiden dus kleppen niet krom geslagen. Distributiekap iets open en riem liep rond. Startmotor ging prima in de rondte, maar net de grootste accu die paste er in gezet. Dus gedachte ging uit naar tandje verlopen of een kapotte sensor.
Met deze wetenschap naar een algemene garage die contact op zou nemen als het veel ging kosten.
Bleek 75 materiaal en arbeidskosten te zijn voor 3 lekke retourleidingen waardoor er lucht in kwam. Loopt weer als een tierelier. Kreeg nog het advies dat 2 gloeikaarsjes slecht waren. Zo krijg en hou je klanten.
Iedereen bedankt.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar