Als ik in lage toeren zit, of wegrijd na remmen dan schokt de auto aanzienlijk.
Ik heb het probleem laten onderzoeken bij de Ford dealer. De brandstofpomp van de diesel schijnt haar werk niet goed meer te doen. Ik heb nog niet naar de pomp laten kijken. Wel weet ik dat een nieuwe wel 1000 euro kost. De distributieriem schijnt er in het ergste geval ook nog af te moeten.
Ik heb geen verstand van de pomp maar weet iemand waar ik moet zoeken? Wat kan er aan de pomp kapot zijn waardoor hij in lage toeren onregelmatig brandstof toevoert? Is er iets verstopt, is er een onderdeeltje te vervangen? Of is echt de hele pomp om zeep?
Bedankt!
Geplaatst door escort (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
christophe (0) PRO, 17 jaar geleden
onderaan uw pomp zit een vervroegings kontakt die kan de oorzaak zijn van uw probleem.afhankelijk van welke foutcode uw pomp bezit.
mocht je de foutcodes weten zou ik u eventueel verder kunnen helpen
arjankempeneers (0) PRO, 17 jaar geleden
Controleer eens als je het contact aanzet of je de inspuitversteller hoort tikken. Het is een paar seconden een ratelend geluid. Zoniet dan denk ik dat deze kapot is. Evt uit laten lezen
escort (0), 17 jaar geleden
arjankempeneers, er tikt helemaal niks helaas
christophe, ook hier zal ik naar laten kijken
escort (0), 17 jaar geleden
voor het uitlezen van storingen ed. moet ik daarvoor naar een dieselspecialist?
christophe (0) PRO, 17 jaar geleden
vervang dan best uw vervroegings contakt als er niets rateld aan uw pomp
escort (0), 17 jaar geleden
vervroeging, is dat het sensortje aan de onderzijde?
zie foto http://www.djtrauma.nl/tuneid/sensor.jpg
Postie (0) PRO, 17 jaar geleden
Is het een gewone diesel?? Of een Turbo diesel?
Bij een gewone diesel zit het er niet op!
Nee foto is niet goed, is een andere sensor
escort (0), 17 jaar geleden
het is een gewone diesel.
in de lage toeren schokt hij
Postie (0) PRO, 17 jaar geleden
Kan idd in de pomp zitten maar er is ook kans dat het hart van je koppelingsplaat niet goed is, dan krijg je ook zo'n effect.
escort (0), 17 jaar geleden
wat de koppeling betreft:
ik moet wel HEEEEEEEEL diep intrappen om normaal te kunnen schakelen,
oftewel de koppeling is bijna op. kan dit er iets mee te maken hebben?
Postie (0) PRO, 17 jaar geleden
Moet je koppelling even bijstellen, als het goed is heb je een inbusbout bij je pedaal, deze even verdraaien totdat de koppelings pedaal net iets hoger staat als je rempedaal.
escort (0), 17 jaar geleden
wat is dat dan voor sensor op de foto?
er zit aan de bovenkant van de pomp trouwens ook een sensor
en waar kan ik de vervroeging vervangen?
bedankt!
escort (0), 17 jaar geleden
niemand?