betreft het volgende.
mijn broer zijn auto had last van koelvloeistof verlies aan de waterpomp.
deze heeft hem zelf willen plaatsen met alle gevolgen van dien.
de distributieriem gemonteerd maar weet niet meer hoe deze op tijd te plaatsen.
ik ken niet veel van ford en zeker al niet van een diesel.
nu mij vraag luid als volgt,hoe plaats je de krukas en de nokkenas terug op tijd?
de riem van de mazoutpomp is erop blijven liggen.
ik heb verschillende verhalen gehoord.
de enen zegt, een boutje van 6 bij de mazout pomp (tandwiel met gaatje) inbrengen en bovenaan dit ook doen, dan zou deze op tijd moeten staan.
is het niet zo dat je bij de mazout pomp 2 verschillende mogelijkheden hebt, bovenaan een gaatje en onderaan een gaatje.
iemand anders zegt het volgende :
kleppendeksel demonteren en er zou daar een streepje moeten staan.
met wat moet dit streepje dan juist staan?
nu ik vrees ervoor voor mijn broer dat het al een spijtige zaak zal worden voor zijn motor.
heeft de riem er zo opgelegt en heeft de motor horen tikken.
daarna heeft hem deze zo geplaatst zoals die andere zei, de motor draait nu wel,maar niet echt rond meer,wss zal hij last hebben van een kromme klep of zoiets die niet meer afsluit (draait als een kever).
nu kan ik wel aan een andere motor geraken.
deze is werkent uit een pertotal auto gehaald.
nu hebben ze daar die riem afgedaan.
hij zou deze willen steken, al heeft hem enkele opties :
1ste : de hele motor versteken die toch al redelijk veel km heeft (260.000km)
2de : de kop overbouwen van dat reserve blok en monteren op zijn blok dat minder km heeft (123.000km)
3de : zijn andere kop herstellen en wie weet valt de schade aan de kleppen nog heel goed mee.
persoonlijk zou ik gaan voor de 1ste optie en kan hem rustig die andere motor herstellen en vernieuwen waar nodig.
mvg
bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi bart
ik zou eerst zorgen dat de riem zeker op tijd staat en kijken hoe de motor loopt. als hij dan nog slecht loopt de kop demonteren. de schade kan best meevallen. een motor kopen met dat aantal km is ook niet alles.
wat zijn de precieze gegevens van de auto dan kan ik je wel een afbeelding bezorgen met de afstelgegevens en aanhaalkoppels.
groetjes blue angel.
Ik hoop dat je de Engelse taal een beetje beheerst, ik heb je een pdf. bestandje gestuurd.
Succes.
mvg,
Hans.
ben van bij u in de buurt. k'heb de calibers om nokken- en krusas teblokeren. zodat je eerst even de riem prefect kan monteren voordat je de motor open doet. controleerd even de klepspelling 0.35 voor inlaat en 0.50 voor uitlaat.
mvg didier
[quote=blue angel]hoi bart
ik zou eerst zorgen dat de riem zeker op tijd staat en kijken hoe de motor loopt. als hij dan nog slecht loopt de kop demonteren. de schade kan best meevallen. een motor kopen met dat aantal km is ook niet alles.
wat zijn de precieze gegevens van de auto dan kan ik je wel een afbeelding bezorgen met de afstelgegevens en aanhaalkoppels.
groetjes blue angel.[/quote]
ik weet zover dat het een gewone ford escord is.
model jar 95 met de grote lichtblokken vooraan en de verniewde achterzijde tegenover die met de kleine lichtblokken vooraan.
de motor is een gewone 1.8D 44kw motor.
groetjes bart
16 jaar
[quote=Hans4040]Ik hoop dat je de Engelse taal een beetje beheerst, ik heb je een pdf. bestandje gestuurd.
Succes.
mvg,
Hans.[/quote]
bedankt Hans.
ik beheers toch redelijk de Engelse taal al zitten er natuurlijk woorden tussen die chinees zijn.
maar alles rustig instuderen en 20keer lezen doet hier al veel aan ;)
heb het bestandje goed ontvangen, ziet er helemaal goed uit zo.
gemakkelijker gaan we niet kunnen zijn.
mvg
bart
16 jaar
[quote=didmils]ben van bij u in de buurt. k'heb de calibers om nokken- en krusas teblokeren. zodat je eerst even de riem prefect kan monteren voordat je de motor open doet. controleerd even de klepspelling 0.35 voor inlaat en 0.50 voor uitlaat.
mvg didier[/quote]
ik zou echt niet weten hoe je de klepspelling kan controleren :s
ik geloof dat dit met zo een metalen plaatjes moet gedaan worden door 2 vijsjes te lossen aan de nokkenas of zoiets of ben ik verkeert.
ik heb dat ooit iemand zien doen bij een siera turbo diesel maar wist in godsnaam niet waar hem mee bezig was.
als de motor draait, dan spuit er veel roet uit de uitlaat en ook diesel.
soms hoor je die ook licht blazen aan de luchtinlaat collector (kan natuurlijk ook verkeert zijn)
ik ben niet zo goed bekent met ford en probeer mijn broer hier zoveel mogelijk in te helpen.
al ben ik natuurlijk al veel vooruitgeholpen met de goeie raad hier op het forum ;)
thx iedereen :)
mvg bart
16 jaar
hallo jongens ik heb bij zo'n zelfde motor de riem gebroken dus weet ook niet hoe de afstelling moet zijn zou ik dat pdf bestandje ook toe gestuurd kunnen krijgen?? al vast bedankt
Gr.Luuk
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar