close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Taunus: doorschuivende koppeling ,

Bouwjaar: 1950, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200 cc

Hallo ,

ik kocht onlangs een Ford Taunus Buckel uit 1950 ,
bij het aanzetten in eerste versnelling schuift de koppeling met schokjes door , in andere versnellingen heeft die dat niet
en ook niet bij het achteruit rijden ,
het is niet het slippen van een versleten koppeling , maar werkelijk met schokjes "doorroetschen"
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of wat er de oorzaak van is ?

Mvg

walter
[url=http://postimg.org/image/72b9q844p/][img]http://s28.postimg.org/72b9q844p/DSC_003...[/img][/url]

Geplaatst door

walliwally (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je bedoeld als je de koppeling op laat komen , dat hij dan niet soepel aangrijpt maar schokt ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

ja inderdaad , en nogal fel

walliwally 0

10 jaar

aan Kaleido 1

ja inderdaad en die schokt redelijk fel

walliwally 0

10 jaar

Walter je kunt de koppelingsplaat en de wrijvingsvlakken ontvetten.

Kijk of je de oorzaak kunt vinden . Price-as van de bak of krukaskeerring.

Zorg dat de motor geen carterdruk maakt en doe de versnellingsbak niet te vol.!

Succes.

Punt 50
badge

10 jaar

In de jaren 50 bestond er nog geen drukgroep met een diafragmaveer, maar met gewone veren.
Daar kan een veer van gebroken zijn.
Ook moesten die veren afgesteld worden.
Om dat te controleren moet wel de bak weg.

Edje Raketje 0

10 jaar

[quote=Punt]Walter je kunt de koppelingsplaat en de wrijvingsvlakken ontvetten.

Kijk of je de oorzaak kunt vinden . Price-as van de bak of krukaskeerring.

Zorg dat de motor geen carterdruk maakt en doe de versnellingsbak niet te vol.!

Succes.[/quote]
ok Punt ,

ik zal de versnellingsbak van de motor afbouwen en alles eens nazien ,

walliwally 0

10 jaar

[quote=Edje Raketje]In de jaren 50 bestond er nog geen drukgroep met een diafragmaveer, maar met gewone veren.
Daar kan een veer van gebroken zijn.
Ook moesten die veren afgesteld worden.
Om dat te controleren moet wel de bak weg.[/quote]
Hallo Edje Raketje ,

ik ge de versnellingsbak eens uitbouwen en alles eens nakijken ,
hoe stel je die veren af ?

walliwally 0

10 jaar

Als je een goed werkplaatshandboek hebt staat dat er allemaal in.
Anders staan ze op Ebay wel te koop.
De afstelmaten verschillen per merk en model.

Edje Raketje 0

10 jaar

[quote=Edje Raketje]Als je een goed werkplaatshandboek hebt staat dat er allemaal in.
Anders staan ze op Ebay wel te koop.
De afstelmaten verschillen per merk en model.[/quote]
ok , zal al eens eerst de versnellingsbak demonteren ,
gelukkig kan je daar goed aan bij dit model ,

bedankt Edje

walliwally 0

10 jaar

[quote=Hans4040]http://www.ebay.de/itm/Ford-Taunus-Werks...[/quote]
bedankt Hans voor de info ,

walliwally 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Taunus of stel zelf een nieuwe vraag.