Ik gebruik de motor en kabelboom uit een scorpio 2.0i DOHC in een andere (zelfbouw) auto.
De motor wilt niet starten (startmotor draait, bobine krijgt op de + 12v maar geen pulserende massa, krukaspositiesensor is doorgemeten en klopt, brandstofpomp tijdelijk direct doorgetrokken en draait en geeft benzine bij de motor).
Het probleem wat ik nu heb is dat de ECU geen spanning krijgt op pin 37 en 57.
Klopt het dat de spanning op de ECU alleeen via deze 2 pinnen gaat en dat het spanning zou moeten krijgen via de 2 motorregelingsrelais? Weet iemand welke kleur deze relais hebben? Ik heb een electra schema maar daar kom ik niet veel wijzer uit.
Zoals ik in het andere onderwerp zei is dat ik 2 paarse relais en 1 groene relais heb die gedeeltelijk verbonden zijn met 2 groene en 1 gele zekeringhuisjes. Van daaruit lopen een paar draden die doorgeknipt zijn. Ik weet niet of deze er wat te maken mee hebben of dat deze van ABS of stuurbekrachtiging zijn die ik niet heb meegenomen naar de zelfbouw auto.
Kan iemand mij op weg helpen wat ik zou kunnen controleren? Kan ik op de pinnen 37 en 57 (tijdelijk) 12v zetten om te kijken of de motor dan werkt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet iemand de oplossing mbt zelf pinnen 37+57 op spanning zetten?
Of kan ik ergens een kabelboom kopen voor de DOHC motor gedeelte alleen?
Meet eerst of er spanning staat op het "systeem relais" punt 30 (dit moet de vaste 12 volt zijn) punt 85 moet massa zijn. Punt 86 is geschakelde 12 volt. Punt 87 is wanneer je het kontact aan zet ook 12 volt. Zoniet dan moet je het relais een vervangen zit in het reais kast in motor ruimte aan chauffeurskant dus links. Of punten 37 en 57 op de ecu even aan de 12 volt leggen.
Succes,
Roland
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Scorpio of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar