close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: EGR en motormanagement

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 tdci 130pk

Hallo,

wie weet of er in het luchtinlaat traject na de EGR-klep nog een sensor zit die registeert hoeveel uitlaatgas de EGR-klep daadwerkelijk toevoegt aan de inlaatlucht?

ik vraag me dit af omdat ik wil weten of het motormanagement in de noodloop gaat of een storing aan gaat geven als je de uitlaatgastoevoer naar de EGR klep blokkeert met een plaatje metaal, zodat er dus geen uitlaatgas meer in de inlaatlucht kan komen.....

wie weet uit ervaring of theorie wat er gaat gebeuren als je bij de 2.0 TDCI 130pk vanaf bouwjaar 2002 de uitlaatgas toevoer naar de EGR-klep afsluit??

groeten, Bob.

p.s. zijn er nog voordelen/argumenten om de EGR-klep niet af te sluiten? (en dan bedoel ik niet de mileu-technische kant ;-) )

Geplaatst door

bob1976 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ga maar eens zoeken op het forum over de voordelen van het afsluiten, de mijne van de H200 Bus zit al een hele tijd dicht ;)

Samen met de omgelegde carterventilatie met olie scheider krijgt mijn blok alleen maar schone lucht en geen olie/oliedampen noch uitlaatgas te verwerken.

Soms kan je toch een blindplaatje plaatsen, hangt af van het motormanagement, maar ik ken je auto daar niet goed genoeg voor, de VAG groep kan het doen tot ongeveer halverwege 2003.

Daarna softwarematig gedeeltelijk knijpen mogelijk.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Hoi Cor,

Ik heb bij mijn huidige auto (mondeo diesel uit 1999) ook de EGR afgedopt, ik kan ook eigenlijk geen argument verzinnen om het niet te doen hoor, maar goed wie weet weet iemand anders wel nog een argument ;-)

ik wil dit dus ook gaan doen bij m'n volgende mondeo, maar ik zit niet te wachten op problemen met het motormanagement.... vandaar dat ik hoop dat een ervaren monteur me kan vertellen hoe het zit met die tdci 130pk...

groeten, Bob.

bob1976 0

18 jaar

Enigste reden is een door ons betaalde millieu terrorist tevreden te houden met zijn NoX stokpaardje, in het geheel niet gehinderd door een gebrek aan verstand dat dan de kankerverwekkende roet productie enorm omhoog gat, het blok vervuilt, en jouw op kosten jaagt, en de auto onzuiniger gaat lopen = meerverbruik = meer uitstoot.

Een collega millieu terrorist heeft daar nu de roet kat voor uitgevonden, doekje voor het bloeden dus....

Gelukkig heeft ie ook geen verstand van verzekeren.........hoop ik...

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.